Pages

Thursday 21 July 2011

Fire main system

GRT တန္ခၽိန္ ၄၀၀၀ ေအာက္ခရီးသည္တင္သေဘ္ာေတြမွာဆို၊ independently driven fire pump က၊ အနည္းဆံုး (၂) လံုး၊ GRT တန္ခၽိန္ ၄၀၀၀ အထက္မွာဆို independently driven အနည္းဆံုး (၃) လံုး တတ္ဆင္ထားဖို႔လိုသလို၊ cargo ship ေတြမွာေတာ႔ GRT တန္ခၽိန္ ၁၀၀၀ ေအာက္မွာ တလံုးက၊ power driven နဲ႔ တလံုးက၊ independently driven စုစုေပါင္း (၂) လံုးတတ္ဆင္ဖို႔လိုပါတယ္။ အလားတူ GRT တန္ ခၽိန္ ၁၀၀၀ အထက္၊ cargo ship ေတြမွာ independently driven fire pump က၊ အနည္းဆံုး (၂) လံုး တတ္ဆင္ဖို႔လိုပါတယ္။

power driven ဆိုတာက၊ main switch board ကေန၊ power ေပးကာေမာင္းနွင္တဲ႔ fire pump မၽိဳးကို ဆိုလိုတာ ၿဖစ္ပါတယ္။ emergency switch board က တဆင္႔၊ power ေပးၿပီး၊ ေမာင္းးနွင္ဖို႔ တတ္ဆင္ ထားတဲ႔ fire pump ေတြကို ေတာ႔၊ independently driven ရယ္လို႔ သတ္မွတ္နိဳင္သလို၊ engine နဲ႔  ေမာင္းနွင္တဲ႔ fire pump ေတြ ကိုလည္း၊ independently driven fire pump ေတြအၿဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ ပါတယ္။

GRT တန္ခၽိန္ ၁၀၀၀ ေအာက္ cargo ship ေတြကိုႀကည္႔ရင္၊ emergency generator တတ္ဆင္ထားေလ့ မရိွတာကို၊ ေတြ႔ရ မွာ ၿဖစ္သလို၊ engine နဲ႔ ေမာင္းနွင္တဲ႔ fire pump (၁) လံုးပါတာကိုလည္းေတြ႔ရမွာၿဖစ္ ပါတယ္္။ GRT တန္ခၽိန္ ၁၀၀၀ အထက္၊ cargo ship ေတြမွာေတာ႔ emergency generator တတ္ဆင္ ထားတာမို႔၊ fire pump ေတြအတြက္လိုအပ္တဲ႔၊ power ကို၊ main switch board ကေနမယူပဲ၊ emergency switch board ကေနယူထားတာကို၊ ေတြ႔ရမွာပါ။ ဒါ႔အၿပင္ GS pump နဲ႔ bilge and ballast pump ေတြကို လည္း၊ main fire line နဲ႔ ဆက္သြယ္ကာ၊ fire pump အၿဖစ္အသံုးၿပဳနိဳင္ပါတယ္။


fire pump fire pump ရဲ႕ capacity ကို၊ bilge pump capacity နဲ႔ နိွဳင္းယွဥ္ေဖာ္ၿပေလ့ရိွပါတယ္။ passenger ship ေတြမွာ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳတဲ႔ fire pump ရဲ႕ capacity ဟာ၊ bilge pump capacity ရဲ႕ သံုးပံု ပံု ၂ ပံုထက္မနည္းဖို႔လိုပါတယ္။ cargo ship ေတြမွာ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳတဲ႔ fire pump ေတြရဲ႕ capacity ဟာ၊ SOLAS Regulation Part 1, Chapter II-1, Construction - Structure, Subdivision and stability, machinery and electrical installation, Regulation 21 - Bilge pump arrangement အရ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ bilge pump capacity ရဲ႕ ေလးပံု ပံု ၃ပံုထက္ မနည္းဖို႔လိုပါတယ္။

တခါ၊ cargo ship ေတြမွာ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳတဲ႔ emergency fire pump အပါအဝင္၊ fire pump ေတြ တလံုးခၽင္းရဲ႕ capacity ဟာ 25 Cu. Meter per hour သို႔မဟုတ္ 1500 Cu. meter per minute နံွဳးထက္၊ မနည္းဖို႔လည္း လိုအပ္သလို၊ pump တလံုးဟာ၊ အနည္းဆံုး water jet (၂) လံုးကို၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ pressure အတိုင္း ေပးနိဳင္ဖို႔ကိုလည္း၊ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။

fire hydrant ေတြမွာရိွရမယ္႔ ေရ pressure က၊ GRT တန္ခၽိန္ ၄၀၀၀ ေအာက္ခရီးသည္တင္ သေဘ္ာေတြ မွာ၊ 0.30 N/ sq. mm နဲ႕ တန္ခၽိန္ ၄၀၀၀ အထက္မွာဆို၊ 0.40 N/ sq. mm ရိွရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ cargo ship ေတြမွာေတာ႔ တန္ခၽိန္ ၆၀၀၀ ေအာက္ ဆိုရင္၊ 0.25 N/ sq. mm နဲ႕ တန္ခၽိန္ ၆၀၀၀ အထက္မွာ 0.27 N/ sq. mm ရိွရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ fire hose ေတြကို၊ non-perishable ဆိုတဲ႔၊ အခၽိန္အႀကာႀကီး သိမ္းဆည္းထားေပ မယ္႔၊ ေဆြးေၿမ႕ စုတ္ ၿပဲ၊ ပၽက္စီးၿခင္း မၿဖစ္ေပါါေစတဲ႔ material ေတြနဲ႔ ၿပဳလုပ္ထားတာၿဖစ္ပါတယ္။ fire hose အရည္အတြက္ နဲ႔ hose diameter ကိုေတာ႔၊ regulation အရမဆံုးၿဖတ္ပဲ၊ administration ဆိုတဲ႔၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထား ရာ နိဳင္ငံမွ၊ ၿပဌာန္းထားတဲ႔ merchant shipping act အရ၊ ဆံုးၿဖတ္တတ္ဆင္ပါတယ္။ (၂) လက္မနဲ႔ (၂) လက္မခြဲ diameter အရြယ္အစား ရိွတဲ႔၊ fire hose ေတြကို အသံုးမၽားပါတယ္။

Post credit to : ဦးရီးထြန္း http://www.myanmarengineer.org
Image credit to : General Engineering Knowledge by H.D McGeorge

No comments:

Post a Comment