tire တလံုးကို ခြဲၿခမ္းႀကည္႔တဲ႔အခါ၊ bead, body, belts, cap plies, sidewall နဲ႔ tread ဆိုတဲ႔၊ အဓိက components အစိတ္အပိုင္းေတြကိုေတြ႔ရပါတယ္။ bead ဟာ rubber coated ၿပဳလုပ္ထားတဲ႔၊ high-strength steel cable loop ၿဖစ္ၿပီး၊ tire ကို wheel rim မွာတတ္ဆင္ထားတဲ႔အခါ၊ strength ရေစဖို႔ထည္႔သြင္းထားတဲ႔ component ၿဖစ္ပါတယ္။ wheel rim ကိုေတာ႔ အရပ္သံုးစကားအရ၊ disc wheel သို႔မဟုတ္ ဘီးေခြလို႔ေခါါပါတယ္။ body ကို fabrics ေတြကိုသံုးၿပီး plies အလြွာေတြနဲ႔ ၿပဳလုပ္ထားပါတယ္။ polyester cord ဟာ body အၿဖစ္အသံုးမၽားတဲ႔ ply fabric material ၿဖစ္ပါတယ္။ radial tire ေတြမွာ၊ cords ေတြကို၊ tread ေတြနဲ႔ perpendicular အေနအထားမၽိဳးထားရိွၿပီး၊ diagonal bias tires ေတြမွာေတာ႔၊ tread ေတြနဲ႔၊ angle အေနအထားမၽိဳးထားရိွပါတယ္။ plies ေတြကို rubber coated ၿပဳလုပ္ထားၿပီး၊ tire အတြင္းမွ ေလ နဲ႔ အၿခား components ေတြအတြက္၊ seal အၿဖစ္ေဆာင္ရြက္ေပး ပါတယ္။ tire ရဲ႕ strength ကို plies အရည္အတြက္ၿဖင္႔ေဖာ္ၿပပါတယ္။ ေယဘုယၽ အားၿဖင္႔ ေမာ္ေတာ္ယဥ္ေတြမွာ အသံုးၿပဳတဲ႔ tires ေတြဟာ အလြွာ (၂) ထပ္ပါရိွတဲ႔ two body plies tires ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ တခါတရံ လိုအပ္ခၽက္အရ body plies အလြွာ (၃၀) နဲ႔အထက္၊ tires ေတြကိုလည္း၊ အသံုးၿပဳပါတယ္။
Fig. Parts of tire
radial tires ေတြမွာ belts ေတြကို၊ ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ထားပါတယ္။ belts ေတြကို steel နဲ႔ၿပဳလုပ္ထားၿပီး၊ tread ရဲ႕ ေအာက္ဖက္မွာ reinforce area အၿဖစ္၊ တတ္ဆင္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ belts ေတြေႀကာင္႔ tire မွာ၊ puncture resistance ရရိွလာၿပီး၊ tire ဟာ လမ္းမၽက္နွာၿပင္ road surface နဲ႔ထိေတြ႔တဲ႔အခါ၊ flat အၿပားပံုသ႑န္ၿဖင္႔၊ အၿမဲတမ္းထိေတြ႔ေနနိဳင္ပါတယ္။ အခၽိဳ႕ tires ေတြမွာ၊ cap plies လို႔ေခါါတဲ႔ polyester fabric extra layer အလြွာအပို၊ (၂) ခၽပ္ ထည္႔သြင္းထားေလ့ရိွပါတယ္။ cap plies ထည္႔သြင္းထားတဲ႔ tires ေတြကို၊ higher speed rating ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြမွာ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ tire မွာ lateral stability ရရိွေစဖို႔၊ sidewall ကို ထည္႔သြင္းထားပါတယ္။ sidewall ဟာ tire ထဲမွာ ၿဖည္႔သြင္း ထားတဲ႔ေလ၊ အၿပင္ထြက္မသြားေစဖို႔ ထိန္းေပးထားသလို၊ body plies ေတြကိုလည္း၊ ကာကြယ္ေပးထား ပါတယ္။ lateral stability ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစဖို႔ sidewall မွာ၊ additional components ေတြ ထည္႔သြင္းထားတဲ႔ tires ေတြကိုလည္း၊ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ tread ကို natural နဲ႔ synthetic rubbers အမၽိဳးအစား၊ အၿမာက္အမၽားေရာစပ္ၿပီး၊ ၿပဳလုပ္ထားပါတယ္။ tread နဲ႔ sidewall ဟာ extruded အေနနဲ႔ ပံုေလာင္းထားတဲ႔၊ components ေတြၿဖစ္ပါတယ္။ tread patterns ေတြမပါရိွပဲ၊ smooth rubber အေနနဲ႔သာရိွေနတဲ႔အခါ၊ tire traction လို႔ေခါါတဲ႔၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းနွင္သြားလာေနစဥ္၊ လမ္းေခၽာ္ၿခင္း road slip ၿဖစ္ေပါါနိဳင္ပါတယ္။
Fig. Radial tire-building machine
Fig. Tire side wall markings
tires ေတြမွာ sidewall marking အၿဖစ္၊ tire type, tire width, aspect ratio, tire construction, rim diameter, uniform tire quality grading နဲ႔ service description တို႔ကိုေဖာ္ၿပထားေလ့ရိွပါတယ္။ tire type အေနနဲ႔ 'P' ဟာ passenger vehicle tire လို႔ဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္သလို၊ 'LT' လို႔ေရးသားထားခဲ႔လၽွင္ light truck ေတြမွအသံုးၿပဳတဲ႔ tire အၿဖစ္သိနိဳင္ပါတယ္။ အကယ္၍ 'T' လို႔ေရးသားထားခဲ႔လၽွင္ temporary သို႔မဟုတ္ spare tire အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ tire width ကို millimeters (mm) နဲ႔ သတ္မွတ္ၿပီး၊ sidewall တဖက္မွ၊ sidewall တဖက္ရဲ႕ ဗၽက္အကၽယ္ကို၊ တိုင္းတာေဖာ္ၿပၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ tire width ဟာ၊ တတ္ဆင္နိဳင္မယ္႔ intended rim ရဲ႕ size အရြယ္အစားကို၊ ေဖာ္ၿပၿခင္းလည္းၿဖစ္ပါတယ္။
aspect ratio ဟာ၊ bead မွ tread ရဲ႕ ထိပ္အထိအကြာအေဝး tire height ကိုေဖာ္ၿပၿခင္းၿဖစ္သလို၊ tire ရဲ႕ height ကို tire width ရဲ႕ percentage ၿဖင္႔ေဖာ္ၿပပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ကိုေမာင္းနွင္ သြားလာတဲ႔အခါ lateral forces ေပါါထြက္လာပါတယ္။ ဗၽက္ကၽယ္တဲ႔ tires ေတြသာ lateral forces ကိုခံနိဳင္ရည္ရိွပါတယ္။ aspect ratio ငယ္တဲ႔ tires ေတြရဲ႕ stiffer sidewalls ေတြဟာ shorter stiffer အေနနဲ႔ တိုေတာင္းၿပီး၊ tire ရဲ႕ width ဗၽက္ဟာ ကၽယ္ပါတယ္။ high performance tires ေတြကို၊ lower aspect ratio tires ေတြ အၿဖစ္ေတြ႔ရပါတယ္။ tire တည္ေဆာက္ထားပံု tire construction ကို၊ 'D' သို႔မဟုတ္ 'B' နဲ႔ 'R' ဆိုၿပီး၊ ေရးသားေဖာ္ၿပေလ့ရိွပါတယ္။ diagonal bias နဲ႔ bias belted တည္ေဆာက္ပံုကို၊ 'D' သို႔မဟုတ္ 'B' ၿဖင္႔ေဖာ္ၿပၿပီး၊ radial construction tires ေတြကိုေတာ႔ 'R' ၿဖင္႔ေဖာ္ၿပပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ 'R' ရဲ႕ေနာက္မွာ plies အရည္အတြက္၊ sidewall နဲ႔ tread တို႔ကိုပါ၊ ထည္႔သြင္းေဖာ္ၿပတဲ႔ tires ေတြကိုလည္း၊ ေတြ႔ရတတ္ ပါတယ္။ rim diameter ကို၊ လက္မ inches နဲ႔သတ္မွတ္ၿပီး၊ tire တတ္ဆင္နိဳင္မယ္႔ wheel rim ရဲ႕ diameter ကို၊ အသိေပးေဖာ္ၿပထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။
uniform tire quality grading အၿဖစ္၊ tread wear, traction နဲ႔ temperature အစရိွတဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြကို၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းၿပည္အလိုက္၊ Department of Road Administration လို႔ေခါါတဲ႔ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးညြွန္ႀကားမွဳဦးစီးဌာနကဲ႔သို႔၊ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းမွ၊ UTQG ကို သတ္မွတ္ၿပဌာန္းပါတယ္။ ၿမန္မာၿပည္အတြက္တင္သြင္းတဲ႔ tire အမၽားစုမွာ "UTQG" လို႔ေခါါတဲ႔၊ uniform tire quality grading ဆိုင္ရာ၊ အခၽက္အလက္ေတြမပါဝင္တာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ လမ္းေတြရဲ႕ အရည္အေသြးဆိုင္ရာသတ္မွတ္ခၽက္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမွဳရိွမွသာ၊ Administration ဌာနမွ UTQG ကို သတ္မွတ္ၿပဌာန္းနိဳင္မွာၿဖစ္ပါတယ္။
tread wear နံပါတ္ေတြဟာ၊ test track အေနနဲ႔ tire ကိုစစ္ေဆးၿပီး၊ သတ္မွတ္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ tread wear နံပါတ္ၿမင္႔တဲ႔ tires ေတြအသံုးၿပဳၿပီး၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကိုေမာင္းနွင္တဲ႔အခါ၊ tread patterns ေတြ ပြန္းစားမွဳေလၽွာ႔နည္းတဲ႔အတြက္၊ tire ကိုႀကာရွည္အသံုးၿပဳနိဳင္ပါတယ္။ tread wear နံပါတ္ နိမ္႔တဲ႔ tires ေတြကေတာ႔ tread patterns ေတြပြန္းစားမွဳၿမန္တာေတြ႔ရ ပါတယ္။ tire traction ကိုေတာ႔ AA, A, B နဲ႔ C စတဲ႔ အကၡရာေတြနဲ႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို wet concrete နဲ႔ asphalt လို ေစးပၽစ္တဲ႔ highly viscous liquid ေတြရိွေနတဲ႔ လမ္းေပါါမွာ၊ ေမာင္းနွင္ၿပီး ရုတ္တရက္ရပ္လိုက္တဲ႔ အခါ၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ tire's ability သို႔မဟုတ္ tire traction rating ၿဖစ္ပါတယ္။ AA အမၽိဳးအစား tire ေတြဟာ tire traction ၿဖစ္ေပါါမွဳ နည္းတဲ႔အတြက္၊ tire's ability အေကာင္းဆံုးၿဖစ္ပါတယ္။ အခၽိဳ႕ tires ေတြမွာ tire traction rating B အစား၊ Wilderness AT နဲ႔ Radial ATX II ဆိုၿပီး၊ ေရးသားေဖာ္ၿပေလ့ ရိွပါတယ္။
tire temperature ratings ေတြကိုေတာ႔ A, B နဲ႔ C စတဲ႔ အကၡရာေတြနဲ႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ temperature rating ဟာ tire မွာေပါါေပါက္လာမယ္႔အပူခၽိန္ temperature နဲ႔ tire ရဲ႕ ခံနိဳင္မယ္႔ အပူခၽိန္တို႔ကို၊ ေဖာ္ၿပၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွာ ဝန္ပိုတင္ေဆာင္မွဳ overloading နဲ႔ အရိွန္ၿပင္းစြာေမာင္းနွင္မွဳ excessive speed တို႔ေႀကာင္႔၊ heat buildup ပိုမိုၿဖစ္ေပါါလာၿပီး၊ tire ရဲ႕ temperature ၿမင္႔တက္ေစပါတယ္။ ၿမင္႔မားတဲ႔ excessive heat buildup ေႀကာင္႔ tire ပြန္းစားမွဳ tread wear ၿမန္ၿမန္ဆန္ဆန္ၿဖစ္ေပါါလာတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ Firestone Wilderness AT နဲ႔ Radial ATX II tires ေတြဟာ temperature rating ၿမင္႔မားတဲ႔ tire ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ 'C' ဆိုတဲ႔ အကၡရာနဲ႔ သတ္မွတ္ေဖာ္ၿပပါတယ္။
tire ရဲ႕ service description ကို၊ load rating နဲ႔ speed rating ဆိုၿပီးခြဲၿခားေဖာ္ၿပပါတယ္။ load rating ဟာ tire ရဲ႕ inflation pressure ေပါါမွာမူတည္ၿပီးေၿပာင္းလဲတတ္တဲ႔အတြက္၊ အတိအကၽမွတ္ယူလို႔၊
မရသလို၊ ေယဘုယၽအားၿဖင္႔ load rating ၿမင္႔တဲ႔အခါ၊ higher load capacity ကိုခံနိဳင္ရည္ရိွတယ္လို႔သာ၊ ယူဆနိဳင္ပါတယ္။ load rating နဲ႔ ကပ္လၽွက္ေနရာမွာ speed rating ကိုေရးသားေဖာ္ၿပပါတယ္။ speed rating ဟာ tire ရဲ႕ maximum speed allowable limit ၿဖစ္ၿပီး၊ 'S' ဆိုတဲ႔ အကၡရာၿဖင္႔ေရးသားေဖာ္ၿပထားတဲ႔ tires ေတြဟာ၊ speed rating အၿမင္႔မားဆံုး tires ေတြၿဖစ္ပါတယ္။
tire နဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေၿပာတဲ႔အခါ 'Tire Traction' အေႀကာင္းကိုလည္းထည္႔ေၿပာဖို႔လိုပါတယ္။ အရပ္သံုး စကားအရ tire traction ကို 'တာယာရဲ႕ပန္းေတြ ပြန္းစားၿခင္း' လို႔ ေခါါပါတယ္။ tire traction နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ ကိုယ္စားၿပဳအသံုးအနံွဳးေတြ၊ အေၿမာက္အမၽားရိွတာေတြ႔ရသလို၊ အခၽိဳ႕အသံုးအနံွဳးေတြဟာ၊ တိကၽမွန္ကန္ၿပီး၊ အခၽိဳ႕အသံုးအနံွဳးေတြကေတာ႔ မမွန္ကန္တာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ "RMA" လို႔ေခါါတဲ႔ Rubber Manufacturers Association ရဲ႕ သတ္မွတ္ခၽက္အရ၊ tires ေတြမွာ၊ MS, M+S, M/S နဲ႔ M&S ဆိုၿပီး၊ ေရးသားေဖာ္ၿပထားတတ္ပါတယ္။ RMA Snow Tire Definitions for Passenger and Light Truck (LT) Tires Standards အရသတ္မွတ္ထားၿခင္းၿဖစ္ၿပီး၊ All-Season Tires with Mud and Snow Designation အေနနဲ႔ ဥတုရာသီမေရြး၊ အသံုးၿပဳနိဳင္တဲ႔ tires ေတြလို႔၊ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
tire အသစ္တလံုးရဲ႕ tread edge တခုမွာ multiple pockets သို႔မဟုတ္ slots ေတြပါရိွဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ pockets သို႔မဟုတ္ slots ေတြရဲ႕ dimensional requirement ကို၊ tire စတင္ ထုတ္လုပ္စဥ္ အသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔ mold dimensions ၿဖင္႔၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။ pockets သို႔မဟုတ္ slots ေတြရဲ႕ footprint edge နဲ႔ tread center အကြာအေဝးကို၊ perpendicularly အေနနဲ႔ တိုင္းတာတဲ႔ အခါ၊ အနည္းဆံုး လက္မဝက္ 1/2 inch အကြာအေဝးရိွဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ pockets သို႔မဟုတ္ slots ေတြရဲ႕ minimum cross-sectional width ဟာ 1/16 inch အကၽယ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ pockets သို႔မဟုတ္ slots ေတြရဲ႕ edge angle ဟာ၊ 35 ~ 90 degrees အတြင္းရိွဖို႔၊ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ tire အသစ္တလံုးရဲ႕ tread contact surface void area ဟာ၊ အနည္းဆံုး mold dimensions ရဲ႕ 25 percent ရိွရမယ္လို႔၊ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ အထက္ပါ၊ သတ္မွတ္ခၽက္ specification ေတြကို၊ အရပ္စကားနဲ႔ ေၿပာရရင္ တာယာပန္းေတြရဲ႕ groove ေတြနက္ဖို႔ လိုၿပီး၊ တာယာမၽက္နွာၿပင္ရဲ႕ အနည္းဆံုး (၂၅ %) ဧရိယာမွာ၊ တာယာပန္းေတြနဲ႔ ေၿမာင္းေတြ ရိွဖို႔၊ သတ္မွတ္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ RMA Snow Tire Definitions for Passenger and Light Truck (LT) Tires Standards အရသတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ specification ေတြကို၊ American Society for Testing and Materials (ASTM) ရဲ႕ testing procedure ေတြၿဖစ္တဲ႔၊ ASTM E-1136 Standard Reference Test Tire နဲ႔ ASTM F-1805 snow traction test with equivalent percentage loads တို႔မွာလည္း၊ ေတြ႔နိဳင္ပါတယ္။
Fig. Hydroplaning
Fig. Hydroplaning prevention designed tire
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို ေရထဲမွာ ၿဖတ္ေမာင္းတဲ႔အခါ၊ tire မွာ 'Hydroplaning effect' ၿဖစ္ေပါါလာပါတယ္။ tire ရဲ႕ ေအာက္မွာရိွေနတဲ႔ေရဟာ ေဘးသို ႔ ရုတ္တရက္ခၽက္ၿခင္း၊ ၿပန္႔ကြဲမသြားပဲ၊ tire ကို အေပါါဖက္သို႔ ပင္႔တင္ထားၿခင္းကို၊ hydroplaning effect လို႔ေခါါပါတယ္။ hydroplaning effect ေႀကာင္႔ traction ေပၽာက္ကြယ္သြားၿပီး၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရဲ႕ directional control ကို၊ ထိန္းေကၽာင္းလို႔ မရနိဳင္ေတာ႔ပဲ၊ မေတာ္တဆထိခိုက္မွဳ accident ေဘးအနၱရာယ္ေတြ ၿဖစ္ေပါါနိဳင္ပါတယ္။ hydroplaning ကိုေလၽွာ႔ခၽဖို႔၊ treads ေတြရဲ႕ direction အတိုင္း extra channel အေနနဲ႔ deep grooves ေတြ၊ ထည္႔သြင္းထားပါတယ္။ tire ရဲ႕ ေအာက္မွေရထုဟာ၊ အၿပင္ကိုထြက္သြားဖို႔၊ လမ္းေႀကာင္းအလြယ္တကူ ရသြားၿပီး၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းနွင္ သြားေနစဥ္၊ deep grooves ေတြမွတဆင္႔ ေရထု ၿပိဳကြဲသြားပါတယ္။
Fig. Properly inflated tire and under-inflated or overloaded tire
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွာ၊ tire ကိုတတ္ဆင္ထားတဲ႔အခါ၊ လမ္းမၽက္နွာၿပင္နဲ႔ ထိေနတဲ႔ tire ရဲ႕ေအာက္ေၿခ flat spot အပိုင္းကို၊ contact patch လို႔ေခါါပါတယ္။ tire အတြင္းၿဖည္႔သြင္းထားတဲ႔ air pressure ဟာ၊ contact patch area ေပါါမွာ သက္ေရာက္ပါတယ္။ tire အတြင္းသို႔ air pressure ပမာဏ ပိုမိုေပးသြင္းတိုင္း၊ contact patch area ပမာဏလည္း ပိုမိုႀကီးမားလာမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ air pressure ပမာဏလံုေလာက္စြာ ၿဖည္႔သြင္းထားၿခင္း မရိွတဲ႔၊ under-inflated tires ေတြနဲ႔ overloaded အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ဝန္ထက္၊ ပိုမိုထမ္းေဆာင္ထားရတဲ႔ tires ေတြဟာ spinning အၿဖစ္၊ ေဘးသို႔ ၿပန္႔ကားေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ tire spinning နဲ႔အတူ၊ contact patch ေတြဟာ လိုက္ပါေရြွ႕သြားၿပီး၊ လမ္းမၽက္နွာၿပင္နဲ႔ ထိေတြ႔ေနမွာ ၿဖစ္သလို၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းနွင္သြားစဥ္မွာ၊ rubber နဲ႔ ၿပဳလုပ္ထားတဲ႔ tire ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ bend out အေနနဲ႔ေကြးသြားပါတယ္။ tire ဟာ perfectly elastic အေနနဲ႔ ရုန္းဆန္႔နိဳင္ၿခင္း မရိွတဲ႔အတြက္၊ နဂိုမူလ original shape ပံုသ႑န္ ၿပန္လည္ၿဖစ္ေပါါနိဳင္ၿခင္း မရိွသလို၊ bending force ေတြထပ္ကာ၊ ထပ္ကာၿဖစ္ေပါါလာပါတယ္။ bending force ဟာ၊ friction နဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး၊ အပူအၿဖစ္ ကူးေၿပာင္းသြားတဲ႔အခါ rubber နဲ႔ tire အတြင္းမွ၊ steel materials ေတြ၊ ေကြးသြားၿပီး၊ tire ပံုသ႑န္ပၽက္ေစပါတယ္။
Fig. Coefficient of rolling friction (CRF)
တခါတရံ tire ထုတ္လုပ္သူ manufacturers ေတြဟာ၊ CRF လို႔ေခါါတဲ႔ coefficient of rolling friction တန္ဖိုးပမာဏကို၊ tires ေတြမွာေရးသားေဖာ္ၿပေလ့ ရိွပါတယ္။ CRF တန္ဖိုးဟာ၊ tire traction နဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္သက္ၿခင္းမရိွပဲ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းနွင္သြားလာတဲ႔အခါ၊ tire မွာၿဖစ္ေပါါလာမယ္႔ drag သို႔မဟုတ္ rolling resistance တန္ဖိုးကိုသာ၊ ေဖာ္ၿပၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစီးေမာင္းနွင္သြားလာတဲ႔အခါ၊ လမ္းမၽက္နွာၿပင္နဲ႔ tire ထိၿပီး၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ force ကို တြက္ခၽက္ရာမွာ၊ အသံုးၿပဳတဲ႔ တန္ဖိုးသာၿဖစ္ပါတယ္။
Fig. Tire wear patterns
air pressure ပမာဏလံုေလာက္စြာ ၿဖည္႔သြင္းထားၿခင္းမရိွတဲ႔၊ under-inflated tires ေတြမွာ၊ tire wear လို႔ေခါါတဲ႔ ပြန္းစားၿခင္းဟာ၊ tire ရဲ႕အၿပင္ဖက္မွာထက္၊ အတြင္းဖက္မွာသာ ပိုမိုၿဖစ္ေပါါ သလို၊ tire မွာ heat buildup အေနနဲ႔အပူခၽိန္ပိုတက္လာေစၿပီး၊ fuel efficiency ကိုကၽဆင္းေစ ပါတယ္။ over-inflation အၿဖစ္၊ air pressure ပမာဏပိုမၽားေနတဲ႔အခါ၊ tread ရဲ႕ အလယ္ေနရာေတြမွာ၊ ပြန္းစားၿခင္း ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရဲ႕ suspension system မွာ misalignment ၿဖစ္ေပါါေနတဲ႔အခါ၊ tire ရဲ႕ အတြင္းဖက္၊ အၿပင္ဖက္နဲ႔ tread ရဲ႕အလယ္ေနရာေတြမွာ၊ ညီညာမွဳ မရိွတဲ႔ ပြန္းစားၿခင္းေတြ၊ ေပါါေပါက္ လာတာေတြ႔ရပါတယ္။
Reference and Image credit to : U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), http://auto.howstuffworks.com/, http://www.tiredefects.com/, http://www.crashforensics.com/
Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.
အလုပ္ေတြၾကားက ခုလို ေရးေပးႏိုင္ တဲ့ အကိုေတာ္မ်ား ေလးစားမိသလို ေက်းဇူးလဲတင္ပါတယ္ ။ေနာင္လဲမ်ွေ၀ေပးပါဦးလို႔ေတာင္းဆိုပါတယ္။
ReplyDelete