Pages

Thursday 26 July 2012

"Performance Standard for Protective Coating"

  ကိုေအာင္ထြဋ္ရဲ႕ "AH" ဘေလာက္ဂ္မွ "PSPC – Performance Standard for Protective Coating အေၾကာင္း" ေဆာင္းပါးကို၊ ၿပန္လည္ကိုးကားကာ၊ ေဖာ္ၿပပါတယ္။

Fig. PSPC sea water ballast tank

PSPC resolution ကို GRT တန္ (၅၀၀) နွင္႔အထက္၊ သေဘ္ာေတြရဲ႕ sea water ballast tank ေတြနဲ႔ LOA အလၽွား (၁၅၀) မီတာနွင္႔အထက္၊ bulk carrier သေဘ္ာေတြရဲ႕ double-side skin spaces ေတြ၊ တည္ေဆာက္တဲ႔အခါ၊ လိုက္နာဖို႔ ၿပဌာန္းထားတာၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ (၂၀၁၃) ဇန္န၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္းတည္ေဆာက္မယ္႔ DWT တန္ (၅၀၀၀) နဲ႔အထက္၊ ေရနံစိမ္းတင္ေဆာင္မယ္႔ Crude Oil Tanker ေတြရဲ႕ sea water ballast tank ေတြတည္ေဆာက္တဲ႔အခါ၊ လိုက္နာဖို႔ IMO ရဲ႕ Maritime Safety Committee မွ၊ MSC. 288(87) resolution ကိုလည္း၊ ထပ္မံၿပဌာန္းထားပါတယ္။ MSC 215(82) resolution နဲ႔ MSC. 288(87) resolution တို႔ဟာ၊ SOLAS II-1/ 3-2 regulation နဲ႔ SOLAS ရဲ႕ Chapter II-3-2 regulation တို႔အရ၊ (၂၀၁၃) ဇန္န၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔မွစၿပီး၊ အသက္ဝင္လာမွာၿဖစ္ပါတယ္။ PSPC ရဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ ballast tank ေတြနဲ႔ double-side skin spaces ေတြမွာ အသံုးၿပဳမယ္႔ သေဘၤာသုတ္ေဆးေတြဟာ၊ သက္တမ္းအားၿဖင္႔ (၁၅) ႏွစ္အထိ ၾကာရွည္ ခံႏုိင္ေစဖို႔ၿဖစ္ပါတယ္။ 

Fig. PSPC procedure

PSPC မွာ TPA ဆိုတဲ႔၊ "tripartite agreement" နဲ႔ CTF ဆိုတဲ႔ " coating technical file" ဆိုၿပီး၊ အပိုင္း (၂) ပိုင္း ပါဝင္ပါတယ္။ 'TPA" ဟာ သေဘၤာတည္ေဆာက္ရန္အပ္နံွမယ္႔ 'သေဘ္ာပိုင္ရွင္'၊ သေဘၤာကို တည္ေဆာက္ေပးမယ္႔ 'သေဘ္ာကၽင္း' နဲ႔ သေဘ္ာမွာအသံုးၿပဳမယ္႔ သေဘၤာသုတ္ေဆးေတြကို၊ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခၽမယ္႔ အဖြဲ႔အစည္းတို႔ရဲ႕၊ ၾကိဳတင္သေဘာတူညီခၽက္ၿဖစ္ပါတယ္။ သေဘၤာ တည္ေဆာက္ရာမွာ အသံုးၿပဳမယ္႔ သံျပားေတြရဲ႕ ကနဦး primary surface preparation ကိုစစ္ေဆးၿခင္း၊ အေခၽာသတ္ secondary surface preparation ကိုစစ္ေဆးၿခင္း၊ သေဘၤာေဆးသုတ္တဲ႔၊ အဆင္႔တိုင္းမွာ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္႔၊ လုပ္ငန္းစဥ္ process ေတြကို သတ္မွတ္ၿခင္း၊ သေဘၤာက်င္းရဲ႕ သေဘၤာတည္ေဆာက္မွဳအေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ အသံုးၿပဳမယ္႔ facility ေတြဟာ PSPC resolution နဲ႔ သင္႔ေလၽွာ္မွဳ ရိွမရိွ၊ အစရိွတဲ႔ အခၽက္အလက္ေတြအေပါါ၊ အေၿခခံထားပါတယ္။ "CTF" ကေတာ႔ သေဘၤာေဆးသုတ္တဲ့ အဆင့္တုိင္းရဲ႕ မွတ္တမ္းၿဖစ္ပါတယ္။ Classification Society အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ၊ PSPC resolution ကိုလိုက္နာၿပီး၊ သေဘၤာတည္ေဆာက္ၿခင္းရိွမရိွ၊ စစ္ေဆးကာ သက္ေသခံ statutory certificate လက္မွတ္ ထုတ္ေပးပါတယ္။ 

PSPC resolution အရ ကနဦး primary surface preparation နဲ႔ အေခၽာသတ္ secondary surface preparation ေတြမွာ လိုက္နာရမယ့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း regulations ေတြရိွပါတယ္။ ကနဦး primary surface preparation မွာ soluble salt measurement procedure ဆိုတဲ႔ သံျပားေတြမွာ ေပ်ာ္၀င္ႏုိင္တဲ႔ 'ဆား' ပမာဏတုိင္းတာမႈ၊ salt cleaning procedure ဆိုတဲ႔ ပါ၀င္ေနတဲ့ဆားသန္႔စင္မွဳလုပ္ငန္းစဥ္နဲ႔ DFT လို႔ေခါါတဲ႔ သေဘၤာေဆးရဲ႕အထူ maximum dry film thickness တိုင္းတာစစ္ေဆးမွဳတို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။ သေဘၤာေဆးေတြ ပ်က္စီးမႈရဲ႕ (၇၀) % ဟာ၊ ကနဦး primary surface preparation ေဆာင္ရြက္ရာမွာ၊ အားနည္းခဲ႔လို႔ ေပါါေပါက္ခဲ႔ရၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ သေဘ္ာတစီးကိုတည္ေဆာက္ရာမွာ steel plate လို႔ေခါါတဲ႔ သံၿပားေတြ၊ profile beams ဆိုတဲ႔ ပံုသ႑န္အမၽိဳးမၽိဳးရိွတဲ႔ 'ယက္မ' ေတြနဲ႔ steel plate နဲ႔ profile beam တို႔ကိုတြဲဆက္ေပးမယ္႔ stiffener လို႔ေခါါတဲ႔ ေဒါက္တိုင္ brackets ေတြကိုအသံုးၿပဳရပါတယ္။ transverse Web, longitudinal girder ေတြနဲ႔ L - bar ေတြဟာ၊ profile beam ေတြၿဖစ္ပါတယ္။

ကနဦး primary surface preparation stage ေဆာင္ရြက္ဖို႔၊ steel plate, profile beams နဲ႔ stiffeners ေတြကို၊ surface profile roughness (၃၀ ~ ၇၅) မိုင္ခရြန္မီတာအထိရရိွေအာင္၊ Sa 2.5 အရြယ္အစားရိွတဲ႔ grit ေတြကိုသံုးၿပီး၊ blasting ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ grit blasting ေဆာင္ရြက္ဖို႔၊ သေဘ္ာကၽင္းေတြမွာ 'automatic grit blasting machine' ေတြကိုအသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ grit blasting မေဆာင္ရြက္ခင္၊ steel plate, profile beams နဲ႔ stiffeners ေတြမွာ ကပ္ၿငိ၊ ေပကၽံေနတဲ႔ ဆားေတြ၊ အမႈန္ေတြ၊ ဆီေခ်းေတြနဲ႔ စက္ဆီေတြကို၊ fresh water ကိုအသံုးၿပဳကာ high pressure wash အေနနဲ႔ ေဆးေႀကာၿခင္းနဲ႔ ခၽြတ္ေဆး thinner ကိုအသံုးၿပဳကာ ေဆးေႀကာၿခင္းတို႔ကို၊ လုပ္ေဆာင္ဖို႔လိုပါတယ္။ grit blasting ေဆာင္ရြက္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ surface profile roughness တိုင္းတာၿခင္းနဲ႔ soluble salt measurement procedure ေပ်ာ္၀င္ႏုိင္တဲ႔ 'ဆား' ပမာဏ တုိင္းတာၿခင္း တို႔ကို၊ ေဆာင္ရြက္ၿပီး၊ ေအာက္ခံေဆး primer paint ကို၊ စတင္သုတ္ရပါတယ္။ ေအာက္ခံေဆးသုတ္ရာမွာ 'automatic painting machine' ေတြကို၊ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ primer paint သုတ္ၿပီးတဲ႔အခါ DFT လို႔ေခါါတဲ႔ သေဘၤာေဆးရဲ႕အထူ maximum dry film thickness တိုင္းတာ စစ္ေဆးမွဳကို၊ ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ primary surface preparation ေဆာင္ရြက္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ steel plate, profile beams နဲ႔ stiffeners ေတြကို သေဘၤာတည္ေဆာက္ရာမွာ၊ စတင္အသံုးၿပဳနိဳင္ၿပီၿဖစ္ပါတယ္။

steel plate, profile beams နဲ႔ stiffeners ေတြကို၊ တခုနဲ႔တခုမတြဲဆက္ခင္၊ အစြန္း sharp edge ေတြကို၊ (၂) မီလီမီတာ round radius အရြယ္အစားအထိ၊ အေခၽာသတ္ေပးဖို႔လို႔ပါတယ္။ အစြန္း sharp edge ေတြမွာ steel plate, profile beams နဲ႔ stiffeners ေတြရဲ႕ edges ေတြသာမက၊ flanges ေတြရဲ႕ edges ေတြ၊ scallops holes ေတြရဲ႕ edges ေတြနဲ႔ draining holes, air holes, key holes , lightening holes တို႔ရဲ႕ edges ေတြလည္းပါဝင္ပါတယ္။ ေသးငယ္တဲ႔ small holes, scallps ေတြနဲ႔ ပံုသ႑ာန္မမွန္တဲ့ အေပါက္ငယ္ေလးေတြကိုေတာ့ manual grinding ၿဖင္႔၊ အေခ်ာသပ္ေပးရပါတယ္။

 Fig. Cargo hold construction of a typical bulk carrier

Fig. Transverse section of a typical bulk carrier  

ဒီေန႔ေခါါတ္ကာလ၊ သေဘ္ာေတြတည္ေဆာက္ရာမွာ 'modern shipbuilding methods' အၿဖစ္၊ "block construction" method ကိုအသံုးၿပဳပါတယ္။ hull နဲ႔ superstructure ေတြကို prefabricated sections အၿဖစ္၊ block အပိုင္းလိုက္တည္ေဆာက္ကာ၊ တခုနဲ႔တခုတြဲဆက္တဲ႔ နည္းလမ္းၿဖစ္ပါတယ္။ prefabricated sections အၿဖစ္၊ primary surface preparation နဲ႔ sharp edge grinding ေဆာင္ရြက္ၿပီးတဲ႔ steel plate, profile beams နဲ႔ stiffeners ေတြတခုနဲ႔တခု တြဲဆက္ၿခင္းကို၊ 'block fit-up stage' လို႔ေခါါပါတယ္။ block တခုအၿဖစ္ welding ဂေဟေဆာ္ကာတြဲဆက္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ ဂေဟလိုင္း welding seams ေတြကို 'ISO 8501-2 P2 standard' အရ၊ treatment ၿပဳလုပ္ေပးရပါတယ္။ treatment ၿပဳလုပ္ေပးတဲ႔အခါမွာေတာ႔ block structure တခုလံုးကို၊ 'NDT' ဆိုတဲ႔ 'non-destructive test' နည္းလမ္းၿဖင္႔၊ စစ္ေဆးပါတယ္။

"NDT" နည္းၿဖင္႔စစ္ေဆးၿပီးတဲ႔ block structure ေတြကို၊ blasting လုပ္မယ္႔ ေနရာသို႔ပို႔ေဆာင္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ block structure မွာ 'PMA' လို႔ေခါါတဲ႔ 'permanent means of access' သို႔မဟုတ္ 'out-fittings' ေတြၿဖစ္တဲ႔၊ rails, ladders ေတြနဲ႔ independent platforms ေတြပါရိွခဲ႔လၽွင္၊ structure နွင္႔အတူတြဲ၊ တတ္ဆင္ၿပီးမွသာ blasting ကိုေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ 'block fit-up stage' မွာ welding, corrosion နဲ႔ burn marks တို႔ေႀကာင္႔ ကနဦး primary surface preparation stage ေဆာင္ရြက္စဥ္၊ သုတ္ခဲ႔တဲ႔ ေအာက္ခံေဆး primer paint အခၽိဳ႕ပၽက္စီးခဲ႔ရပါတယ္။ ပၽက္စီးသြားတဲ႔ ေဆးသားေနရာမွာသာ၊ primer paint ၿပန္မသုတ္ပဲ tank ရဲ႕ block structure တခုလံုးကို၊ blasting လုပ္ၿပီး secondary surface preparation ကိုေဆာင္ရြက္ႀကရပါတယ္။ 

 Fig. Blasting hall

primary surface preparation stage ကဲ႔သို႔ surface profile roughness (၃၀ ~ ၇၅) မိုင္ခရြန္မီတာ အထိရရိွေအာင္၊ Sa 2.5 အရြယ္အစားရိွတဲ႔ grit ေတြကိုသံုးၿပီး၊ blasting ကိုေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ အကယ္၍ surface profile roughness အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ႔အတိုင္းမရရိွခဲ႔တဲ႔ ေနရာေတြကို၊ grinding လုပ္နိဳင္ပါတယ္။ grinding ဟာ tank ရဲ႕ surface profile roughness ကိုပၽက္စီးေစတဲ႔အတြက္၊ PSPC resolution အရ၊ block structure တခုလံုးရဲ႕ (၃) % ဧရိယာကိုသာ၊ grinding လုပ္ခြင္႔ရိွပါတယ္။ block structure တခုလံုးကို၊ blasting လုပ္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ grit ကင္းစင္မွဳရိွမရိွ၊ dust ဖုန္ေတြကင္းစင္ၿပီး သန္႔ရွင္းမွဳ ရိွမရိွ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ surface profile roughness အဆင္႔ ရိွမရိွ၊ ဆားေတြ၊ အမႈန္ေတြ၊ ဆီေခ်းေတြနဲ႔ စက္ဆီေတြ ကပ္ၿငိ၊ ေပကၽံေနၿခင္းရိွမရိွ၊ ေလထု atmosphere နဲ႔ သံျပားရဲ႕ အပူခ်ိန္၊ စိုထိုင္းဆ relative humidity နဲ႔ blasting hall ထဲမွာရွိတဲ့ ventilation အေၿခအေန၊ အစရိွတာေတြကို စစ္ေဆးၿပီး၊ လက္ခံ အတည္ျပဳနိဳင္ခဲ႔လၽွင္ secondary coating ေဆးသုတ္ၿခင္းကို အၿမန္ဆံုးစတင္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕သေဘၤာက်င္းေတြမွာေတာ့ blasting hall ဆိုတဲ႔ အလုပ္ရံုေတြမရွိတာေၾကာင့္ အျပင္မွာပဲ blasting ကိုေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ ဒီအခါ ရာသီဥတုအေျခအေနနဲ႔ humidity control တို႔ေႀကာင္႔ PSPC resolution ရဲ႕ requirement အတိုင္းရရိွဖို႔ မလြယ္တာကို၊ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေဆးသုတ္တဲ့အခါ first coat spray နဲ႕ strip coat ဆိုၿပီး၊ ေဆးႏွစ္လႊာသုတ္ပါတယ္။ ေဆးႏွစ္လႊာရဲ႕ 'NDFT' လို႔ေခါါတဲ႔ ေဆးသား အထူ nominal dry film thickness ဟာ (၃၂၀) မိုင္ခရြန္မီတာ ရိွရမယ္လို႔သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ block painting ေဆာင္ရြက္စဥ္မွာ block erection joint ေနရာေတြနဲ႔ tank water-tightness test လုပ္မယ့္ welding seam line ေတြကို၊ masking tape ကပ္ကာ၊ ေဆးမသုတ္ပဲ ခၽန္ထားခဲ႔ပါတယ္။

block stage painting အၿဖစ္ေဆးသုတ္ၿပီးသြားတဲ႔အခါ၊ block တခုနဲ႔တခုတြဲဆက္ၿခင္း block erection ကိုေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ block တခုနဲ႔တခုတြဲဆက္တဲ႔အခါ erection butt joint ေနရာေတြနဲ႕ အျခားပ်က္စီးသြားတဲ့ ေနရာအနည္းငယ္မွာ grinding နဲ႕ power tooling ကို အသံုးၿပဳနိဳင္ပါတယ္။ primary surface preparation stage ကဲ႔သို႔ block structure တခုလံုးရဲ႕ (၃) % ဧရိယာကိုသာ၊ grinding လုပ္ခြင္႔ ရိွပါတယ္။ erection joint ေတြနဲ႔ tank tightness အတြက္၊ ခ်န္ထားတဲ့ welding seam line ေတြကို special blasting tools ေတြအသံုးၿပဳၿပီး၊ blasting ကိုေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ blasting လုပ္ရာမွာ ေဆးသုတ္ထားတဲ႔ coating ဧရိယာကို (၂) % ထက္ပိုၿပီး၊ မထိခိုက္ေစဖို႔သတ္မွတ္ထားၿပီး၊ အကယ္၍ (၂) % ထက္ပိုကာ၊ ထိခိုက္မိပါက၊ tank coating damage အၿဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး၊ tank ရဲ႕ block တခုလံုးကို၊ ၿပန္လည္ၿပီး re-blasting ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ crude oil tanker ေတြရဲ႕ tank top area ေတြမွာေတာ့ coating ဧရိယာထိခိုက္မွဳကို (၂၀) % အထိ၊ ခြင္႔ၿပဳထားပါတယ္။

block တခုနဲ႔တခုကို erection အေနနဲ႔ တြဲဆက္တဲ႔အခါ၊ ခၽိန္သားမကိုက္တဲ႔ mis-alignment ေတြေၾကာင့္၊ T-web ေတြနဲ႔ stiffener ေတြကို၊ adjustment အၿဖစ္ၿပန္လည္ခၽိန္ညွိတဲ႔အခါ၊ burn marks ေတြနဲ႔ welding တို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတာမ်ိဳးေတြရိွေပမယ္႔၊ coating ဧရိယာထိခိုက္မွဳကို ကန္႔သတ္ကာသတ္မွတ္ထားၿခင္း မရိွတာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ erection butt joint ေတြနဲ႕ မသတ္ဆိုင္တဲ့ bilge keel ဧရိယာေတြမွ round brackets အၾကီးစားေတြရဲ႕ mis-alignment ေၾကာင့္ တပိုင္းတစ လွဲလွယ္အစားထိုးၿခင္းအၿဖစ္၊ partial renew ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အခါမွာေတာ့၊ (၂%) ထက္ပိုၿပီး၊ ထိခိုက္ခဲ႔ပါက tank coating damage calculation မွာ ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ ပါတယ္။ ပ်က္စီးသြားတဲ့ coating damage ေဆးသားေနရာေတြကို special blasting tool ဒါမွမဟုတ္ grinding တို႔ၿဖင္႔ ၿပဳျပင္ျပီး၊ နဂိုမူလရွိေနတဲ့ ေဆးသားလႊာနဲ႔ တသားတည္း ၿဖစ္ေစဖို႔၊ ေနာက္ထပ္ ေဆးမသုတ္ခင္ မူလေဆးသားလႊာနဲ႔ ျပဳျပင္မယ့္ေနရာၾကားကို fathering လုပ္ေပးရပါတယ္။

blocks ေတြကို erection အေနနဲ႔ တြဲဆက္ၿပီး၊ tanks ေတြကို tightness test အၿဖစ္ ေရလံု မလံု၊ စစ္ေဆးၿပီးတဲ႔အခါ၊ tank ရဲ႕ ေဆးသားအလႊာပ်က္စီးမႈကို၊ ထပ္မံစစ္ေဆးရပါတယ္။ ေဆးသားအထူ တိုင္းတာတဲ႔ DFT measurement အဆင့္တုိင္းကို၊ မွတ္တမ္းတင္ record ထားရိွပါတယ္။ သေဘ္ာရဲ႕ ballast tank ေတြနဲ႔ double-side skin spaces ေတြမွာ အသံုးၿပဳထားတဲ႔သေဘၤာသုတ္ေဆးေတြ၊ သက္တမ္းအားၿဖင္႔ (၁၅) ႏွစ္အထိ ၾကာရွည္ခံႏုိင္ေစဖို႔ ပံုမွန္ regular maintenance and repair အေနနဲ႔၊ ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းမွဳေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ေပးရန္လိုအပ္ပါတယ္။ ship personals လို႔ေခါါတဲ႔ သေဘ္ာမွ တာဝန္ရိွသူေတြနဲ႔ စက္မွဳအရာရိွခၽဳပ္လို႔ေခါါတဲ႔ Technical Superintendent တို႔ဟာ၊ (၆) လတခါ၊ ballast tank ေတြနဲ႔ double-side skin spaces ေတြရဲ႕ coating condition အေၿခအေနကို၊ စစ္ေဆးၿပီး လိုအပ္ပါက၊ minor touch-ups ကိုေဆာင္ရြက္ေပးရပါတယ္။

သေဘ္ာရဲ႕ ballast tank ေတြနဲ႔ double-side skin spaces ေတြကိုစစ္ေဆးၿခင္း inspection ေတြနဲ႔ ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းမွဳ regular maintenance and repair ေတြကိုေဆာင္ရြက္ၿခင္းတို႔ကို၊ CTF လို႔ေခါါတဲ႔ coating technical file မွာ မွတ္တမ္းတင္ record ထားရိွရပါတယ္။ Classification Society အဖြဲ႔အစည္းမွလည္း၊ (၅) နွစ္ ကာလတခါေဆာင္ရြက္ရတဲ႔ class renewal survey လို႔ေခါါတဲ႔ special survey၊ special survey အၿပီး ေနာက္ထပ္ (၂) နွစ္ခြဲမွ (၃) နွစ္ကာလအတြင္းေဆာင္ရြက္ရတဲ႔ intermediate survey နဲ႔ တနွစ္တခါေဆာင္ရြက္ရတဲ႔ annual survey တိုင္းမွာ၊ သေဘ္ာရဲ႕ ballast tank ေတြနဲ႔ double-side skin spaces ေတြကိုစစ္ေဆးၿပီး၊ လိုအပ္ပါက အႀကီးစားၿပင္ဆင္ၿခင္း majour repair အၿဖစ္၊ သေဘ္ာကၽင္းမွာၿပန္လည္ၿပဳၿပင္ရန္၊ ညြွန္ႀကားပါတယ္။

Reference and credit to : PSPC – Performance Standard for Protective Coating အေၾကာင္း - ကိုေအာင္ထြဋ္, MSC. 215(82) resolution and MSC. 288(87) resolution

Image credit to : http://www.international-marine.com/, http://www.bulkcarrierguide.com/, http://www.watermarkpacific.com/

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party. 

1 comment:

  1. စာလာျဖစ္ပါတယ္ ေရႊစင္ဦး နားမလည္တဲ႕ အပိုင္းေတြ ျဖစ္ေနလို႕ မေဆြးေႏြး ႏိုင္တာခြင္႔လႊတ္ပါ .. ဖတ္ျပန္ သြားတယ္

    ReplyDelete