'insurance cover' ဆိုတဲ႔ အာမခံကိစၥကို၊ Lloyd ဆိုတဲ႔၊ အာမခံအဖြဲ႕အစည္းမွ၊ လက္ဝါးၾကီးအုပ္ကာ ခၽဳပ္ကိုင္ခဲ႔ၿပီး၊ သေဘၤာပုိင္ရွင္ေတြမွာ၊ မေတာ္တဆၿဖစ္မွတဆင္႔၊ insurance cover အာမခံ မထားရိွတဲ့ ၿပႆနာေတြေႀကာင္႔၊ ဆုံးရွဳံးနစ္နာမွဳေတြရိွခဲ႔ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္တူတဲ့ သေဘၤာပုိင္ရွင္ေတြဟာ၊ mutual associations အၿဖစ္၊ အကၽိဳးအၿမတ္မယူတဲ႔ အာမခံအဖြဲ႔အစည္း 'Protection & Indemnity Clubs' ေတြကို၊ (၁၉) ရာစု အလယ္ေလာက္မွာစတင္ဖြဲ႔စည္းလာခဲ႔ႀကပါတယ္။
ဒီေန႔ကာလမွာေတာ႔ American Steamship Owners Mutual Protection and Indemnity Association, Inc., Assuranceforeningen Gard (Gjensidig), Assuranceforeningen Skuld (Gjensidig), The Britannia Steam Ship Insurance Association Ltd., The Japan Ship Owners & Mutual Protection and Indemnity Association, The London Steam-Ship Owners & Mutual Insurance Association Ltd., The North of England Protecting and Indemnity Association Ltd., The Shipowners & Mutual Protection and Indemnity Association (Luxembourg), The Standard Steamship Owners & Protection and Indemnity Association Ltd., The Standard Steamship Owners & Protection and Indemnity Association (Bermuda) Ltd., The Standard Steamship Owners Protection and Indemnity Association (London) Ltd., The Steamship Mutual Underwriting Association Ltd., The Steamship Mutual Underwriting Association (Bermuda) Ltd., The Steamship Mutual Underwriting Association (Europe) Ltd., Sveriges Angfartygs Assurance Forening (The Swedish Club), The United Kingdom Mutual Steam Ship Assurance Association (Bermuda) Ltd. နဲ႔ The West of England Ship Owners & Mutual Insurance Association (Luxembourg) အစရိွတဲ႔ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းအာမခံ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွ Protection & Indemnity ဆိုင္ရာ၊ အာမခံကိစၥေတြကို၊ ေဆာင္ရြက္ေပးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အာမခံ အဖြဲ႔အစည္းေတြ အတြင္းမွာလည္း၊ facultative reinsurance နဲ႔ treaty reinsurance အစရိွတဲ႔ အၿပန္အလွန္ 'reinsurance' အာမခံေတြကို၊ ထားရိွႀကပါတယ္။
ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္း merchant shipping industry လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မွ၊ သေဘ္ာေတြမွာထားရိွတဲ႔ အာမခံေခါင္းစဥ္ေတြ ကေတာ႔ (၁)။ Hull and Machinery Insurance ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာ ကိုယ္ထည္နဲ႔ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာအာမခံ၊ (၂)။ P & I ဆိုတဲ႔၊ protection & indemnity အာမခံ၊ (၃)။ CLC 69/ 92 ဆိုတဲ႔ Civil Liability Insurance for Tankers အာမခံ၊ (၄)။ IOPCF ဆိုတဲ႔ International Convention on the Establishment of an International Fund for Compensation for Oil Pollution Damage 1971 အာမခံနဲ႔ (၅)။ CLC Bunker ဆိုတဲ႔ International Convention on Civil Liability for Bunker Oil Pollution Damage 2001 အာမခံေတြၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ hull and machinery, protection & indemnity နဲ႔ cargo ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္သလို၊ Hull Insurance, Cargo Insurance, Liability Insurance နဲ႔ Freight Insurance ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားသတ္မွတ္တာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
Hull and Machinery Insurance အာမခံမွာ၊ 'liabilities' ဆိုတဲ႔ ဥပေဒေႀကာင္းအရ၊ သေဘ္ာ ပိုင္ရွင္မွေပးေလၽွာ္ရန္ရိွတာေတြလည္း၊ အကၽံဳးဝင္ပါတယ္။ သေဘ္ာေမာင္းနွင္ေနစဥ္ အၿခား သေဘ္ာတစီးနဲ႔ တိုက္မိရာမွ တဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳအၿပင္၊ collision ေႀကာင္႔ အၿခားသေဘ္ာမွာေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြကိုလည္း၊ liabilities အရ၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွေပးေလၽွာ္ရန္ တာဝန္ရိွခဲ႔လၽွင္၊ Hull and Machinery Insurance အာမခံမွ တဆင္႔၊ ေပးဆပ္နိဳင္ပါတယ္။ သေဘ္ာေမာင္းနွင္ေနစဥ္ အၿခားသေဘ္ာတစီးနဲ႔ တိုက္မိရာမွ တဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳအၿပင္၊ collision ေႀကာင္႔ အၿခားသေဘ္ာမွာေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြကိုေပးေလၽွာ္နိဳင္ရန္အတြက္၊ RDC လို႔ေခါါတဲ႔ “Running Down Clause" စာသားကို၊ အာမခံ insurance cover သေဘာတူညီခၽက္မွာ၊ ထည္႔သြင္းေရးသားထားေလ့ရိွပါတယ္။ အလားတူ striking other objects ဆိုတဲ႔ အၿခားအရာ ဝထၱဳေတြနဲ႔ တိုက္မိၿခင္းမွ၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြမွတဆင္႔၊ liabilities ဆိုတဲ႔ဥပေဒေႀကာင္းအရ၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွေပးေလၽွာ္ရန္ တာဝန္ရိွခဲ႔လၽွင္၊ FFO ဆိုတဲ႔ "Fixed and Floating Objects" စာသားကို၊ အာမခံ insurance cover သေဘာတူညီခၽက္မွာ၊ ထည္႔သြင္းေရးသားထားတဲ႔အခါ၊ Hull and Machinery Insurance အာမခံမွ တဆင္႔၊ ေပးဆပ္နိဳင္ပါတယ္။ RDC နဲ႔ FFO တို႔ေႀကာင္႔၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ကိုယ္စား၊ အာမခံအဖြဲ႔အစည္းမွ ဥပေဒေႀကာင္းအရေပးေလၽွာ္ရာမွာ၊ တိကၽေသၿခာစြာစံုစမ္းစစ္ေဆးၿပီး၊ အကယ္၍ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ဖက္မွ၊ အမွားအယြင္း တစံုတရာေႀကာင္႔၊ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ရေႀကာင္း ေတြ႔ရိွခဲ႔လၽွင္ေတာ႔ အာမခံအဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ ၿငင္းပယ္နိဳင္ခြင္႔ရိွပါတယ္။
hull & machinery cover အာမခံမွာ 'trading warranty' ဆိုတဲ႔ အခၽက္ကိုလည္း၊ ထည္႔သြင္း သေဘာတူေလ့ရိွပါတယ္။ သေဘ္ာေမာင္းနွင္သြားလာမယ္႔ ေနရာေဒသနဲ႔ ခရီးကို stipulating trading area အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ကာ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ trading area အတြင္း၊ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳတစံုတရာ၊ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ပါက၊ အာမခံအဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ ေပးေလၽွာ္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ 'trading warranty' ရိွတဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာေမာင္းနွင္ သြားလာမယ္႔ ေနရာေဒသနဲ႔ ခရီးအတြင္း၊ ေပါါေပါက္လာနိဳင္တဲ႔ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြ အတြက္၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္နဲ႔ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer တို႔ အႀကား၊ သီးၿခားသေဘာတူညီခၽက္ trading agreement ထားရိွစရာမလိုေတာ႔တာေတြ႔ရပါတယ္။ 'trading warranty' ဟာ stipulating အေနနဲ႔ စည္းကမ္းခၽက္အၿဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ ေနရာေဒသ နဲ႔ ခရီးအတြင္းမွာ၊ ေပါါေပါက္တဲ႔ ပၽက္စီး ဆံုးရံွဳးမွဳကိုသာေပးေလၽွာ္ၿခင္းၿဖစ္ေပမယ္႔၊ trading area အၿပင္ဖက္မွာၿဖစ္ေပါါတဲ႔ အသက္ေဘး အနၱရာယ္ဆိုင္ရာ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ live saving ကိုေတာ႔၊ အာမခံအဖြဲ႔အစည္း အေနနဲ႔ ေပးေလၽွာ္ရပါတယ္။ hull & machinery cover အာမခံအရ၊ သေဘ္ာမွၿဖစ္ေပါါခဲ႔တဲ႔ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြကိုၿပဳၿပင္တဲ႔အခါ၊ အာမခံအဖြဲ႔အစည္းမွ စစ္ေဆးၿပီး၊ ကုန္ကၽစားရိတ္ေတြကို၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ဖက္မွ ေတာင္းခံရပါတယ္။ classification society အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ ၿပဳၿပင္ၿခင္းကို၊ ႀကီးႀကပ္စစ္ေဆးေပးပါတယ္။ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွ ကုန္ကၽစားရိတ္စုစုေပါင္း final coast ကိုမေတာင္းခံခင္၊ အာမခံစဥ္းမၽွဥ္း insurance policy အရ၊ 'deductible' အၿဖစ္၊ ရာခိုင္နံွဳးအလိုက္ ႀကိဳတင္ေတာင္းဆိုနိဳင္ပါတယ္။
hull & machinery cover အာမခံမွာ၊ war insurance နဲ႔ loss of hire insurance ဆိုင္ရာ၊ သီးၿခား အာမခံစဥ္းမၽွဥ္း separate insurance policy ေတြကိုလည္းထည္႔သြင္း၊ သေဘာတူ နိဳင္ပါတယ္။ 'war insurance' ဟာ၊ 'trading warranty' ကဲ႔သို႔၊ စစ္မက္ၿဖစ္ပြားေနတဲ႔၊ ေနရာေဒသအတြင္း၊ stipulating အေနနဲ႔ စည္းကမ္းခၽက္အၿဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ ေနရာေဒသ နဲ႔ ခရီးအတြင္းမွာ၊ ေပါါေပါက္တဲ႔ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳကိုသာေပးေလၽွာ္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ war cover အာမခံမွာ၊ trading limits ေတြကို ခြဲၿခားသတ္မွတ္ေလ့ရိွၿပီး၊ 'listed area' လို႔ေခါါကာ၊ additional premium အေနနဲ႔ သီးၿခားၿဖည္႔စြက္ကာ၊ အာမခံထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ war cover အာမခံဟာ၊ စစ္မက္ၿဖစ္ပြားေနတဲ႔၊ ေနရာေဒသေတြသာမက၊ warlike saturation လို႔ေခါါတဲ႔ တည္ၿငိမ္ေအးခၽမ္းမွဳ မရိွတဲ႔ေနရာေဒသေတြ တနည္းအားၿဖင္႔ civil commotion နဲ႔ terrorism အေနနဲ႔ အကၽမ္းဖက္၊ ဆူပူမွဳေတြၿဖစ္ပြားေနတဲ႔ ေနရာေဒသေတြနဲ႔လည္း၊ အကၽံဳးဝင္ပါတယ္။
'loss of hire insurance' အာမခံဟာလည္း၊ additional premium အေနနဲ႔ သီးၿခားၿဖည္႔စြက္ကာ၊ အာမခံထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ သေဘ္ာၿပင္ဆင္ေနၿခင္းေႀကာင္႔ ၿဖစ္ပြားခဲ႔ရတဲ႔ႀကန္႕ႀကာမွဳေတြ ကတဆင္႔၊ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer မွ၊ ဌားရမ္းမၿပဳေတာ႔တဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္အေနနဲ႔ ဌားရမ္းခဆံုးရံွဳးမွဳေတြ၊ ၿဖစ္ေပါါလာနိဳင္ပါတယ္။ ဌားရမ္းခဆံုးရံွဳးမွဳေတြၿဖစ္ပြားရတဲ႔ ႀကန္႔ႀကာမွဳေတြကို၊ တိကၽေသၿခာစြာ စံုစမ္းစစ္ေဆးၿပီး၊ အကယ္၍ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ဖက္မွ၊ အမွားအယြင္း တစံုတရာမရိွေႀကာင္း၊ စစ္ေဆးေတြ႔႐ွိခဲ႔လၽွင္၊ loss of hire insurance အၿဖစ္၊ အာမခံ အဖြဲ႔အစည္းမွ ေပးေလၽွာ္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။
Reference : International Group of P & I Clubs, The role of P & I Clubs by RC Seward, Shipping Circular No. SC 26/ 08 - MPA Singapore Maritime & Port Authority,
No comments:
Post a Comment