Pages

Saturday 7 July 2012

Classification Societies & Their Role (၁၀)

သေဘ္ာရဲ႕ LOA လို႔ေခါါတဲ႔ အရွည္အလၽွား length over all ဟာ (၂၄) မီတာနွင္႔အထက္၊ ရိွပါက International Load Line convention 1966, Article 16 နဲ႔ 18 အရ၊ Load Line Certificate သက္ေသခံ လက္မွတ္လိုအပ္ပါတယ္။ အကယ္၍ သေဘ္ာဟာ၊ LOA (၂၄) မီတာနွင္႔အထက္၊ ရိွေပမယ္႔၊ non-convention vessel အၿဖစ္သတ္မွတ္ခဲ႔လၽွင္၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာ၊ registered တိုင္းၿပည္ရဲ႕ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း 'flag state' မွ ထုတ္ေပးတဲ႔ Load Line Exemption Certificate လိုအပ္ပါတယ္။ အလားတူသေဘ္ာဟာ၊ အလၽွား LOA (၂၄) မီတာနွင္႔အထက္၊ ရိွပါက International Tonnage Convention 1969, Article 7 အရ၊ International Tonnage Certificate လိုပါတယ္။


အထက္မွာ သေဘ္ာနဲ႔တပါတည္း သယ္ေဆာင္သြားရမယ္႔၊ International Load Line convention 1966, Article 16 regulation နဲ႔ International Tonnage Convention 1969, Article 7 regulations အရ ထုတ္ေပးတဲ႔ အသက္ေသခံ လက္မွတ္ 'statuary certificates' ေတြကိုေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

fouling ဆိုတဲ႔ အဏၰဝါဇီဝသက္ရိွေတြ တြယ္ကပ္ၿခင္းေႀကာင္႔၊ hull နဲ႔ bottom မွ သေဘ္ာသံၿပားေတြ corrosion ၿဖစ္ရသလို၊ rudder, propeller နဲ႔ hull မွာ တြယ္ကပ္ေနၿခင္းေႀကာင္႔လည္း သေဘ္ာရဲ႕ speed ကၽပါတယ္။ ပင္လယ္ေရနဲ႔ ထိေတြ႔ေနမယ္႔ hull, bottom နဲ႔ rudder ေတြကို၊ anti-fouling paint ဆိုတဲ႔ သုတ္ေဆး paint ကိုအသံုးၿပဳၿပီး၊ အဏၰဝါဇီဝ သက္ရိွေတြ တြယ္ကပ္ၿခင္းမွ ကာကြယ္ရပါတယ္။ anti-fouling paint ေတြမွာ toxic metallic compounds ေတြၿဖစ္တဲ႔ ၿပဒါး mercury သို႔မဟုတ္ ေႀကးနီ copper ကိုထည္႔သြင္း အသံုးၿပဳခဲ႔ရာကေန၊ အလူမီနီယမ္ aluminum နဲ႔ သံၿဖဴ tin ကို၊ ထည္႔သြင္း အသံုးၿပဳခဲ႔ႀကပါတယ္။ metallic compounds ေတြဟာ၊ သဘာဝ ပါတ္ဝန္းကၽင္ရဲ႕ ေဂဟေဗဒစနစ္ 'Ecology' ကို အႀကီးအကၽယ္ ထိခိုက္ေစေႀကာင္းအၿပင္၊ (၁၉၈၉) ခုနွစ္ေလာက္ကစၿပီး သုေသသန ၿပဳခၽက္ေတြအရ၊ toxic metallic compounds ေတြမွတစ္ဆင္႔ ေနာက္ဆံုးမွာ၊ လူေတြရဲ႕ ကၽမ္းမာေရး ထိခိုက္မွဳနဲ႔ အသက္ အနၱရာယ္ ၿဖစ္ေပါါေစနိဳင္ၿခင္းကိုေတြ႔ရိွခဲ႔ရပါတယ္။


IMO ရဲ႕ MEPC လို႔ေခါါတဲ႔ Marine Environment Protection Committee MEPC မွ၊ သက္ဆိိုင္ရာ နိုင္ငံအစိုးရမၽားထံ၊ သတိေပးခၽက္ေတြ ထုတ္ၿပန္ေပးပို႔ခဲ႔သလို၊ International Convention on the Control of Harmful Anti-fouling Systems on Ships ဆိုတဲ႔ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ သေဘာတူညီမွဳကို၊ (၂၀၀၁) ခုနွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၅) ရက္မွာ စတင္ၿပဌာန္းခဲ႔ပါတယ္။ 'AFS Convention' ဆိုတဲ႔ International Convention on the Control of Harmful Anti-fouling Systems on Ships ဆိုတဲ႔ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ သေဘာတူညီမွဳအရ၊ regulations ေတြကို ၿပဌာန္းၿပီး၊ (၂၀၀၈) ခုနွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၁၇) ရက္မွစၿပီး 'TBT' - tributylin free သို႔မဟုတ္ toxic metallic compounds ေတြ မပါဝင္တဲ႔၊ anti-fouling paint ေတြကိုသာ အသံုးၿပဳဖို႔၊ သတ္မွတ္ခဲ႔ပါတယ္။ LOA အလၽား (၂၄) မီတာနွင္႔အထက္ သို႔မဟုတ္ GRT တန္ (၄၀၀) နွင္႔အထက္၊ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာေရေႀကာင္းခရီး international voyages မွာသြားလာေနတဲ႔၊ သေဘ္ာေတြအားလံုးဟာ tributylin free anti-fouling paint ေတြကိုသာ၊ အသံုးၿပဳရမွာၿဖစ္ၿပီး၊ AFS Convention Annex 4, Regulation 2(1) အရ၊ Classification Societies ေတြအေနနဲ႔ 'International Anti-fouling System Certificate' သက္ေသခံလက္မွတ္ကို ထုတ္ေပးပါတယ္။ LOA အလၽား (၂၄) မီတာေအာက္ သို႔မဟုတ္ GRT တန္ (၄၀၀) ေအာက္၊ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာေရေႀကာင္းခရီး international voyages မွာသြားလာေနတဲ႔၊ သေဘ္ာေတြကိုေတာ႔၊ AFS Convention Annex 4, Regulation 5(1) အရ၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာ တိုင္းၿပည္ရဲ႕ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း 'flag state' မွ၊ 'International Anti-fouling System Deceleration' သက္ေသခံလက္မွတ္ကို ထုတ္ေပးပါတယ္။


သေဘ္ာေပါါမွာတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ႔၊ 'seafarers' ေတြရဲ႕ service, age, medical fitness, training, qualifications နဲ႔ examinations ဆိုင္ရာ အသိအမွတ္ၿပဳလက္မွတ္ certificates ေတြကို၊ STCW Code, section A - I/ 2 regulation ၿဖင္႔ၿပဌာန္းထားၿပီး၊ သေဘ္ာနဲ႔ တပါတည္း၊ ယူေဆာင္သြားရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ STCW Code, section A - VIII/ 1 regulation အရ၊ သေဘ္ာေပါါမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ႔၊ 'seafarers' ေတြရဲ အလုပ္လုပ္ခၽိန္နဲ႔ နားခၽိန္မွတ္တမ္းစာအုပ္ 'Record of Hours of Rest' ကိုလည္း၊ ၿဖည္႔သြင္းထားဖို႔လိုပါတယ္။

ခရီးသည္တင္ Passenger Vessels ေတြနဲ႔ Ro-Ro passenger Vessels ေတြဟာ၊ ခရီးသည္ အမၽားအၿပားတင္ေဆာင္ၿပီး၊ ခရီးအရွည္ႀကီးကို ရက္၊ လအေတာ္ႀကာေအာင္ ၿဖတ္သန္း သြားလာေမာင္းနွင္ၿခင္းနွင္႔ ခရီးသည္အမၽားအၿပား တင္ေဆာင္ၿပီး၊ တားၿမစ္ထားတဲ႔ restricted sea area မွာ၊ ၿဖတ္သန္းသြားလာေမာင္းနွင္ၿခင္းတို႔ကို၊ '​special trade' သို႔မဟုတ္ 'pilgrim trade' လို႔ေခါါပါတယ္။ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ ေနထိုင္မွဳအဆင္ေၿပေစေရးနဲ႔ ကၽမ္းမာေရးကိစၥေတြအတြက္၊ 'Special Trade Passenger Ships Agreement 1971' နဲ႔ 'Protocol on Space Requirements for Special Trade Passenger Ships 1973' တို႔ကို၊ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာသေဘာတူညီခၽက္ေတြအရ၊ IMO မွၿပဌာန္းခဲ႔ပါတယ္။ special trade အၿဖစ္ေမာင္းနွင္သြားလာမယ္႔ ခရီးသည္တင္ Passenger Vessels ေတြနဲ႔ Ro-Ro passenger Vessels ေတြကို၊ Classification Society ေတြမွ 'Special Trade Passengers Ship Certificate' နဲ႔ 'Special Trade Passenger Ships Space Certificate' သက္ေသခံလက္မွတ္တို႔ကို၊ ထုတ္ေပးပါတယ္။

chemical ေတြနဲ႔ liquified gas ေတြကိုသယ္ေဆာင္တဲ႔၊ သေဘာ္ေတြအတြက္၊ MARPOL Annex II အရ၊ Bulk Chemical Code နဲ႔ Gas Carrier Code တို႔ကိုၿပဌာန္းထားပါတယ္။ Bulk Chemical Code အရ၊ chemical ေတြကို သယ္ေဆာင္တဲ႔သဘ္ာဟာ၊ စိတ္ခၽယံုႀကည္ရမယ္႔ ႀကံ႕ခိုင္မွဳရိွဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ 'Certificate of Fitness for the Carriage of Dangerous Chemical in Bulk' ဆိုတဲ႔ Classification Society ေတြမွ ထုတ္ေပးတဲ႔၊ သက္ေသခံ statutory certificate လက္မွတ္လိုအပ္ပါတယ္။ အလားတူ gas carrier သေဘ္ာေတြဟာ liquified gas ေတြကို၊ သယ္ေဆာင္တဲ႔အခါ၊ စိတ္ခၽယံုႀကည္ရမယ္႔ ႀကံ႕ခိုင္မွဳရိွဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ (၁၉၈၆) ခုနွစ္၊ ဂၽဴလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔မတိုင္ခင္က၊ တည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ gas carrier သေဘ္ာေတြကို Gas Carrier Code, Section 1.6 အရ၊ Classification Society မွ၊ စစ္ေဆးဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ 'Certificate of Fitness for the Carriage of Liquified Gas in Bulk' ဆိုတဲ႔ သက္ေသခံ statutory certificate လက္မွတ္ကို၊ ထုတ္ေပးပါတယ္။
ILO လို႔ေခါါတဲ႔ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာအလုပ္သမားအဖြဲ႔ရဲ႕ သေဘာတူညီခၽက္ International Labour Organization Conventions ေတြအရ၊ ထုတ္ေပးတဲ႔ ILO '92, ILO '133, ILO '73 နဲ႔ ILO '152 သက္ေသခံလက္မွတ္ေတြအေႀကာင္းကို၊ ခဏထားကာ Liability Convention ဆိုတဲ႔ ဥပေဒေႀကာင္း အရေပးေလၽွာ္ေစရန္ သေဘာတူညီခၽက္ Article VII အရထုတ္ေပးတဲ႔ အာမခံဆိုင္ရာ "Certificate of Insurance in Respect of Civil Liability for Oil Pollution Damage" သက္ေသခံလက္မွတ္အေႀကာင္းကို၊ အရင္ေဖာ္ၿပပါဦးမယ္။ 

 Reference : List of Certificates and Documents required on Board, Department of Flag Sate Affairs, Germanischer Lloyd, Hamburg, April 2012.

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.

No comments:

Post a Comment