Pages

Friday, 13 July 2012

Classification Societies & Their Role (၁၂)

"Cargo Insurance" အာမခံကို၊ Charterer's Liability Cover နဲ႕ Extended Cargo Cover ဆိုၿပီး ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ အာမခံထားရိွတဲ႔အခါ types of cargo ဆိုတဲ႔ ကုန္အမၽိဳးအစား၊ in bulk, packaged, containerized, refrigerated, chilled, in tank အစရိွတဲ႔၊ ထုတ္ပိုးသယ္ေဆာင္ၿခင္းဆိုင္ရာ marine transportation methods နည္းလမ္းေတြ အေပါါမူတည္ၿပီး၊ သီးၿခားအာမခံထားၿခင္းမွာ အာမခံေႀကး premium အေနနဲ႔ ကြာၿခားမွဳရိွပါတယ္။ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ ship owner သို႔မဟုတ္ သေဘ္ာကိုစီမံခန္႔ခြဲသူ managers ေတြဟာ၊ သေဘ္ာကို ဌားရမ္းတဲ႔အခါ၊ 'time charter' နဲ႔ 'voyage charter' ဆိုၿပီး၊ စာခၽဳပ္ contract ခၽဳပ္ဆိုဌားရမ္းေလ့ရိွပါတယ္။ time charter ဆိုတာကေတာ႔ ပံုမွန္ trading limits ေတြအတြင္း၊ အနည္းဆံုး (၆)လမွ အမၽားဆံုး (၃) နွစ္ ေၿပးဆြဲေစဖို႔ ဌားရမ္းၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ voyage charter ကေတာ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ designated voyage ခရီးတခု အတြက္သာ၊ ဌားရမ္းၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ time charter ဒါမွမဟုတ္ voyage charter အေနနဲ႔၊ သေဘ္ာကို ဌားရမ္းတဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer ဟာလည္း၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ သို႔မဟုတ္ သေဘ္ာကိုစီမံခန္႔ခြဲသူ အၿဖစ္၊ အတိုင္းအတာတခုအထိ၊ တာဝန္ရိွ ပါတယ္။


Fig. Charterer’s liability to hull damage due to structural failure during loading

Charterer's Liability Cover အာမခံကို၊ charterer’s liability to hull damage နဲ႔ charterer’s liability to cargo damage ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer ဟာ၊ မိမိ တင္ေဆာင္တဲ႔ ကုန္ cargo ေႀကာင္႔ သေဘ္ာမွာ၊ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳၿဖစ္ေပါါခဲ႔လၽွင္၊ ေပးေလၽွာ္ရန္ တာဝန္ရိွၿပီး၊ 'charterer’s liability to hull damage' လို႔ေခါါပါတယ္။ stevedore damage ဆိုတဲ႔ ကုန္တင္၊ ကုန္ခၽရာမွတဆင္႔ သေဘ္ာမွာ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ ၿဖစ္ေပါါၿခင္းနဲ႔ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမွဳ မရိွတဲ႔ဆိပ္ကမ္း unsafe port မွာ၊ သေဘ္ာဆိုက္ေရာက္ရာ မွတဆင္႔ သေဘ္ာမွာပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ ၿဖစ္ေပါါၿခင္းတို႔ဟာလည္း၊ charterer’s liability to hull damage နဲ႔ အကၽံဳးဝင္ပါတယ္။

ဒါ႔အၿပင္ time charter အေနနဲ႔ သေဘ္ာကိုဌားရမ္းတဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာမွာအသံုးၿပဳမယ္႔ စက္ေမာင္းဆီ fuel bunker ကို၊ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer မွ၊ ေထာက္ပံ႔ရပါတယ္။ သေဘ္ာ ဆိုက္ေရာက္ရာ ဆိပ္ကမ္းမွာ၊ စက္ေမာင္းဆီေပးသြင္းၿခင္း၊ ေဆာင္ရြက္စဥ္ အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔ ဆီလၽွံၿခင္း၊ ဆီယိုၿခင္းမွတဆင္႔ ဆီေႀကာင္႔ၿဖစ္ေပါါလာတဲ႔၊ သဘာဝပတ္ဝန္းကၽင္ ညစ္ညမ္းမွဳ oil pollution ကိစၥကိုလည္း၊ သေဘ္ာ ဌားရမ္းသူ charterer မွ တာဝန္ယူေၿဖရွင္းရပါတယ္။

စက္ေမာင္းဆီေပးသြင္းၿခင္းကို၊ ေဆာင္ရြက္စဥ္ အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔ ဆီလၽွံၿခင္း၊ ဆီယိုၿခင္းကို bad bunker အၿဖစ္သတ္မွတ္ကာ၊ charterer’s liability ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ တာဝန္ယူေၿဖရွင္းရပါတယ္။ အကယ္၍ ေပးသြင္းတဲ႔စက္ေမာင္းဆီ fuel bunker ဟာ၊ အရည္အေသြး မမွီၿခင္းနဲ႔ အေရာအေနွာမၽား ပါဝင္ေနၿခင္းတို႔ေႀကာင္႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ main engine, generator engine နဲ႔ boiler တို႔မွာ၊ ထိခိုက္ ပၽက္စီးမွဳေတြ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔လၽွင္လည္း၊ bad bunker အၿဖစ္ သတ္မွတ္ကာ၊ charterer’s liability ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ တာဝန္ယူေၿဖရွင္းရပါတယ္။

sea fright လို႔ေခါါတဲ႔ သေဘ္ာၿဖင္႔သယ္ေဆာင္သြားတဲ႔ ကုန္ေတြဟာ၊ အေႀကာင္းအမၽိဳးမၽိဳးေႀကာင္႔ ဆံုးရံွဳး ပၽက္စီးမွဳေတြၿဖစ္ေပါါနိဳင္သလို၊ designated discharge port ဆိုတဲ႔ ကုန္ခၽရာ ဆိပ္ကမ္းမွာလည္း၊ အေႀကာင္းအမၽိဳးမၽိဳးေႀကာင္႔ ဆံုးရံွဳးပၽက္စီးမွဳေတြၿဖစ္ေပါါနိဳင္ပါတယ္။ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer ဟာ၊ မိမိ တင္ေဆာင္လာတဲ႔ ကုန္ေတြ၊ ဆံုးရံွဳးပၽက္စီးမွဳ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔လၽွင္၊ ေပးေလၽွာ္ရန္တာဝန္ရိွၿပီး၊ 'charterer’s liability to cargo damage' လို႔ေခါါပါတယ္။ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer ဟာ၊ ကုန္ပိုင္ရွင္လည္း ၿဖစ္နိဳင္သလို၊ ကုန္ေတြကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးသူလည္း ၿဖစ္နိဳင္ပါတယ္။

အကယ္၍သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer ဟာ၊ ကုန္ေတြကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးသူၿဖစ္ခဲ႔လၽွင္၊ အေႀကာင္း အမၽိဳးမၽိဳးေႀကာင္႔ ဆံုးရံွဳးပၽက္စီးဆံုးရံွဳးခဲ႔တဲ႔ ကုန္ေတြအတြက္၊ charterer’s liability ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ တာဝန္ယူေၿဖရွင္းနိဳင္သလို၊ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer ဟာ၊ ကုန္ပိုင္ရွင္ၿဖစ္ခဲ႔လၽွင္ေတာ႔၊ charterer’s liability ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ တာဝန္ယူေၿဖရွင္းလို႔ မရတာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ charterer’s liability ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ တာဝန္ယူေၿဖရွင္းလို႔မရတဲ႔အခါ၊ ကုန္ပိုင္ရွင္ charterers ဟာ၊ 'all risk cover' ဆိုတဲ႔ အၿခားအာမခံေပါါလစီေခါင္းစဥ္ တခုကို၊ ဝယ္ယူဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။


Fig. Charterer's liability under ECC - extended cargo cover

cargo transportation အေနနဲ႔ ေရလမ္းခရီးမွ တေနရာနဲ႔ တေနရာသယ္ယူပို႔ေဆာင္တဲ႔အခါ၊ မေမၽွာ္မွန္း နိဳင္တဲ႔ အေၿခအေနအမၽိဳးမၽိဳးေတြေႀကာင္႔၊ ကုန္ေတြမွာ ထိခိုက္ပၽက္စီးမွဳေတြ ၿဖစ္ေပါါနိဳင္သလို၊ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္းေရးဆိုင္ရာ ႀကန္႔ႀကာမွဳေတြလည္း၊ ၿဖစ္ေပါါနိဳင္ပါတယ္။ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterers ေတြဟာ၊ charterer's liability cover အာမခံကို၊ အသံုးၿပဳရာမွာ၊ မေမၽွာ္မွန္းနိဳင္တဲ႔ အေၿခအေနအမၽိဳးမၽိဳးေတြေႀကာင္႔၊ အကန္႔အသတ္နဲ႔သာ၊ ေပးေလၽွာ္နိဳင္ပါတယ္။ ဒီအခါ မည္သည္႔ အေၿခအေန၊ မည္သည္႔ကိစၥေႀကာင္႔မဆို၊ ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္လာနိဳင္တဲ႔၊ ထိခိုက္ ပၽက္စီးမွဳေတြနဲ႔ ႀကန္႔ႀကာမွဳေတြ အပါအဝင္၊ ကုန္ပိုင္ရွင္ဖက္မွ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ခေပးေခၽမွဳ၊ ပၽက္ကြက္ခဲ႔လၽွင္လည္း၊ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterers ကိုယ္စားေပးေလၽွာ္မယ္႔၊ 'Extended Cargo Cover' အာမခံကို၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဆိုင္ရာ၊ လိုအပ္ခၽက္အရအသံုးၿပဳလာႀကၿပီး၊ 'ECC' လို႔ေခါါပါတယ္။

"P & I " လို႔ေခါါႀကတဲ႔ protection & indemnity အာမခံကေတာ႔၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ရဲ႕ အာမခံ ship owner's insurance ၿဖစ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္တူတဲ့ သေဘၤာပုိင္ရွင္ေတြဟာ၊ ထိခိုက္၊ ပၽက္စီး ဆံုးရံွဳးမွဳေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ႔ သေဘ္ာပိုင္ရွင္၊ မနစ္နာေစဖို႔ ကၽန္သေဘ္ာပိုင္ရွင္ေတြမွ၊ စုၿပီးေလၽွာ္ႀကမယ္ ဆိုၿပီး၊ အကၽိဳးအၿမတ္မယူမယ္႔၊ ရည္ရြယ္ခၽက္ၿဖင္႔၊ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ႔ အာမခံအဖြဲ႔အစည္းမွ၊ ေပးေလၽွာ္ၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ ေပးေလၽွာ္မယ္႔ အာမခံအဖြဲ႔အစည္းေတြကို 'P & I Clubs' ေတြလို႔ေခါါပါတယ္။ protection & indemnity အာမခံကို၊ "အလံုးစံုအာမခံ" အၿဖစ္သတ္မွတ္နိဳင္ၿပီး၊ 'indemnity cover' နဲ႔ 'defense cover' ဆိုၿပီး၊ (၂) ပိုင္းပါရိွပါတယ္။

'indemnity cover' အာမခံမွာ death & personal injury of seamen, passengers, third parties ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာသား၊ ခရီးသည္နွင္႔ သေဘ္ာနွင္႔ ပက္သက္သူတဦးဦး၊ ေသဆံုးၿခင္းနွင္႔ ထိခိုက္ ဒါဏ္ရာရရိွၿခင္း၊ stowaways or persons saved at sea ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာနွင္႔တရားမဝင္ လိုက္ပါလာသူ တဦးဦးေႀကာင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ ကိစၥေတြကို၊ ေၿဖရွင္းရၿခင္းနွင္႔ ေဘးအနၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစရန္၊ ေစာင္႔ေရွာက္စီမံရၿခင္း၊ collisions ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာတိုက္ၿခင္း တနည္းအားၿဖင္႔ RDC သို႔မဟုတ္ running down clause အၿဖစ္၊ သေဘ္ာေမာင္းနွင္ေနစဥ္ အၿခားသေဘ္ာတစီးနဲ႔ တိုက္မိၿခင္းနွင္႔ damage to fixed or floating objects သို႔မဟုတ္ FFO ဆိုတဲ႔ quay ဆိပ္ခံတာရိုး၊ dock ေရလံုကၽင္းနဲ႔ buoy ေဗာ္ယာ အစရိွတဲ႔ အရာဝထၳဳေတြနဲ႔ တိုက္မိၿခင္း၊ groundings ဆိုတဲ႔ ေသာင္တင္ၿခင္း၊ pollution ဆိုတဲ႔ ပင္လယ္ၿပင္ ညစ္ညမ္းမွဳ ၿဖစ္ေပါါၿခင္း၊ wreck removal ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာတိုက္ၿခင္း၊ ေသာင္တင္ၿခင္းနဲ႔ ပင္လယ္ၿပင္ညစ္ညမ္းမွဳတို႔မွ တဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ အပၽက္အစီး၊ အစအနေတြနဲ႔ အညစ္အေႀကးေတြကို၊ ဆယ္ယူဖယ္ရွား သန္႔ရွင္းေပးရၿခင္း၊ cargo ဆိုတဲ႔ တင္ေဆာင္တဲ႔ ကုန္ေႀကာင္႔ သေဘ္ာမွာ၊ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ ၿဖစ္ေပါါၿခင္းနဲ႔ towing ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာကိုဆြဲယူသြားရာမွတဆင္႔ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ ၿဖစ္ေပါါၿခင္း အစရိွတဲ႔ အာမခံအမၽိဳးအစားေတြ ပါဝင္ပါတယ္။


Fig. Stowaways hide in ship's rudder

death & personal injury of seamen, passengers, third parties ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာသား၊ ခရီးသည္နွင္႔ သေဘ္ာနွင္႔ပက္သက္သူ တဦးဦး၊ ေသဆံုးၿခင္းနွင္႔ ထိခိုက္ ဒါဏ္ရာရရိွၿခင္းအတြက္၊ owner’s liability အေနနဲ႔ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွေပးေလၽွာ္ရမယ္႔အထဲမွာ၊ repatriation of sick or injured crew and hospital expenses ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာသားရဲ႕ ကၽမ္းမာေရးခၽိဳ႕ယြင္းမွဳ သို႔မဟုတ္ ထိခိုက္ဒါဏ္ရာရမွဳ အတြက္၊ ေပးေဆာင္ရမယ္႔ ေဆးကုသစားရိတ္အၿပင္၊ costs of sending replacement personnel to the ship ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာသားအစားထိုးလဲလွယ္ၿခင္းအတြက္၊ ေပးေဆာင္ရမယ္႔ ကုန္ကၽစားရိတ္တို႔လည္း၊ အကၽံဳးဝင္ အကၽံဳးဝင္ၿပီး၊ diversion expenses လို႔ေခါါပါတယ္။ သေဘ္ာနွင္႔တရားမဝင္ လိုက္ပါလာသူ stowaway တဦးဦးေႀကာင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ ကိစၥေတြကို၊ ေၿဖရွင္းရၿခင္းနွင္႔ လိုက္ပါလာသူ stowaway ကို၊ မူလတိုင္းၿပည္သို႔ၿပန္လည္ပို႔ေဆာင္ရတဲ႔ ကုန္ကၽစားရိတ္ေတြဟာလည္း၊ diversion expenses မွာအကၽံဳးဝင္ပါတယ္။

(၂၀၀၀) ခုနွစ္ေလာက္တုန္းက၊ သေဘ္ာနဲ႔လိုက္ပါလာသူ stowaway ေတြကို၊ မူလတိုင္းၿပည္သို႔ ၿပန္လည္ ပို႔ေဆာင္ရတဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳေလးတခုကိုလည္း၊ အမွတ္ရမိပါတယ္။ Tasmania တက္စေမးနီးယား ကြၽန္းမွ၊ သံေခၽာင္း iron bars ေတြသယ္ကာ Panama ပနားမားတူးေၿမာင္းကိုၿဖတ္ၿပီး၊ Latin America လက္တင္ အေမရိကနိဳင္ငံေတြၿဖစ္တဲ႔၊ Mexico မကၠစီကို၊ Guatemala ဂြာတီမာလာ၊ Honduras ဟြန္ဒူးရပ္စ္၊ Nicaragua နီကာရာဂြာ၊ Costa Rica ေကာ္စတာရီကာ၊ Columbia ကိုလံဘီယာ၊ Venezuela ဗင္နီဇြဲလား၊ Guyana ဂြာယားနား၊ Suriname ဆူရီနိမ္းနဲ႔ West Ideas အေနာက္အိနၷိယကၽြန္း နိဳင္ငံေတြၿဖစ္တဲ႔၊ Trinidad & Tobago ထရီနီဒက္နွင္႔ တိုဘားဂိုး၊ Barbados ဘာေဘးဒုိးစ္၊ St. Vincent စိန္႔ဗင္းဆင္႔၊ Jamaica ဂၽာေမကာ၊ Dominican Republic ဒိုမီနီကန္ရီပတ္ဘလစ္နဲ႔ US Virgin Island ယူအက္စ္ ဗာဂၽင္အိုင္းလန္း တို႔ကို၊ အေခါက္ေခါက္ အခါခါေၿပးဆြဲခဲ႔ရတုန္းက၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

တင္လာတဲ႔ သံေခၽာင္းေတြကို၊ ဟိုေနရာနဲနဲ၊ ဒီေနရာနဲနဲ လိုက္ခၽရရင္း၊ ဒိုမီနီကန္ရီပတ္ဘလစ္ရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ Santo Domingo စင္တိုဒိုမီဂိုကို သေဘ္ာေရာက္လာခဲ႔ပါတယ္။ စင္တိုဒိုမီဂိုၿမိဳ႕ကေတာ႔ အာမခံစနစ္ကို အၿပည္႔အဝယံုႀကည္လို႔ 'တင္ပါး' ကိုေတာင္ အာမခံထားတဲ႔၊ ေဟာလိဝုဒ္မွ နာမည္ႀကီး ရုပ္ရွင္ မင္းသမီးရဲ႕ ေမြးရပ္ေၿမပါ။

စင္တိုဒိုမီဂိုမွထြက္ၿပီးရင္ ေနာက္ဆံုးခၽရမယ္႔ ေနရာကေတာ႔ ယူအက္စ္ဗာဂၽင္အိုင္းလန္းၿဖစ္ပါတယ္။ စန္တာ ဒိုမီဂိုၿမိဳ႕ေတာ္မွ၊ ည (၉) နာရီေလာက္မွာ သေဘ္ာထြက္လာခဲ႔ပါတယ္။ ကာရီဘီယံ Caribbean Sea  ထဲမွာ ေမာင္းလာရတဲ႔အတြက္၊ အင္းလၽားကန္ထဲေလွစီးရသလုိ ၿငိမ္႔ပါတယ္။ သေဘ္ာမထြက္ခင္ ခြဲေဝထားတဲ႔ တာဝန္အရ၊ သေဘ္ာတစီးလံုးကို အပိုင္းလိုက္ခြဲကာ တရားမဝင္သေဘ္ာနဲ႔လိုက္ပါလာသူရိွမရိွ 'stowaway search' လုပ္ႀကပါတယ္။ ေခြးတစ္ေကာင္၊ ေႀကာင္တစ္မီွး ခိုးလိုက္လာသူမရိွလို႔ ယူဆကာ၊ (၁) ညအိပ္ (၂) ရက္ခရီးၿဖင္႔ ယူအက္စ္ဗာဂၽင္အိုင္းလန္းကို၊ ေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။

ေဟာလိဝုဒ္မွ၊ နာမည္ႀကီးရုပ္ရွင္မင္းသမီးရဲ႕ ရပ္ေဆြရပ္မၽိဳး ေမာင္မင္းႀကီးသား 'ကိုငမဲ' မၽားကို အေမရိကန္ လူဝင္မွဳႀကီးႀကပ္ေရးမွ၊ ဖမ္းမိမွသိရတာကေတာ႔၊ 'ကိုငမဲ' တို႔ဟာ၊ သေဘ္ာေပါါမွာ ပုန္းၿပီးလိုက္လာတာ မဟုတ္ပဲ၊ သေဘ္ာအၿပင္ကေန လမ္းႀကံဳလိုက္တာၿဖစ္ေနပါတယ္။ သေဘ္ာရဲ႕ rudder ႀကီး ကလည္း ေရထဲမွ၊ တဝက္ေလာက္ေပါါေနသမို႔၊ rudder အေပါါမွာငုတ္တုတ္ထိုင္သူထိုင္၊ rudder Post ဆင္းလာတဲ႔ steering gear room ေအာက္မွ၊ compartment ထဲ ဝင္ေနသူကေနနဲ႔  ေပၽာ္ေပၽာ္ပါးပါး၊ သေဘ္ာနဲ႔အတူ လိုက္ပါလာတာၿဖစ္ပါတယ္။ သေဘ္ာကမ္းကပ္ၿပီးတာနဲ႔ ေကၽးဇူးရွင္မၽားဟာ၊ rudder ေပါါမွ၊ ခုန္ဆင္းၿပီးေရကူးကာ ကမ္းေပါါတက္ေၿပးႀကပါတယ္။ သေဘ္ာေပါါမွာ coast guard ေတြနဲ႔ immigration မွ၊ ကိုယ္ေတာ္ေတြလည္း ရိွေနသမို႔၊ ေကၽးဇူးရွင္မၽားကမ္းေပါါတက္ေၿပးတာ ၿမင္ၿပီး၊ ေဗၽာက္တို၊ ေဗၽာက္ရွည္ေတြနဲ႔ လွမ္းကာ၊ သရမ္းႀကပါေသးတယ္။

ဝရုန္းသံုးကားနဲ႔ ေတာအုပ္ေတြထဲထြက္ေၿပးတာ၊ အားလံုးလိုက္ဖမ္းႀကရင္း၊ သေဘ္ာေပါါကို ေကၽးဇူးရွင္ (၁၂) ေယာက္ၿပန္ေခါါလာပါတယ္။ သေဘ္ာသားေတြမွ၊ ဘိုလိုေမးႀကည္႔တဲ႔အခါ 'ကိုငမဲ' တို႔၊ အဖြဲ႔ဟာ၊ (၁၂) ေယာက္အုပ္စုလို႔သိရၿပီး၊ 'လဝက' မင္းမၽားမွ စစ္ခၽက္ယူတဲ႔အခါမွာေတာ႔၊ ကိုငမဲတို႔က 'ဘိုလို နားမလည္ပါ' လုပ္ပါႀကပါတယ္။ 'လဝက' မင္းမၽားကလည္း 'လက္တင္စပိန္ညိဳ' ရေပသမို႕၊ အဲဒီအခါမွာေတာ႔ 'ကိုငမဲ' တို႔လည္း စပန္ညိဳလိုေၿဖရပါေတာ႔တယ္။

လဝက မင္းမၽားမွ၊ ေစတနာပိုကာ အရင္သေဘ္ာေတြနဲ႔၊ ပါလာၿပီး ေလွာင္ထားတဲ႔၊ 'ကိုငမဲ' (၂) ေယာက္ကိုပါ၊ ဆြဲထုတ္ကာ၊ ၿပန္ပို႔ေစပါတယ္။ စုစုေပါင္းသေဘ္ာသားက အေယာက္ (၂၀) မွာ၊ လမ္းႀကံဳလိုက္သူ (၁၄) ေယာက္ကိုတင္ကာ၊ 'စင္တိုဒိုမီဂို' သို႔ၿပန္ေမာင္းခဲ႔ရပါတယ္။ စုစုေပါင္းသေဘ္ာသား အေယာက္ (၂၀) မွာ၊ လမ္းႀကံဳလိုက္သူက (၁၄) ေယာက္ရိွေနတဲ႔အတြက္၊ ေဘးအနၱရယ္ကင္းကင္းစြာ၊ တစ္ေလွတည္းစီးကာ၊ တစ္ခရီးတည္းသြားနိဳင္ေစဖို႔၊ ေကၽးဇူးရွင္ေတြကို၊ (၂) ေယာက္တတြဲ လက္ထိပ္ခတ္ၿပီး၊ gymnasium room ထဲမွာ၊ ထည္႔ရပါတယ္။ အေပါ႔၊ အေလးကိစၥေၿဖရွင္းဖို႔၊ ပလတ္စတစ္ပံုးအလြတ္ေတြ ထည္႔ေပးပါတယ္။ gym room ရဲ႕ port hole ေတြနဲ႔ main entrance door ကိုလည္း၊ အၿပင္မွ သံေခၽာင္း grill ေတြနဲ႔ welding ေဆာ္ကာ၊ ကာရပါတယ္။ မနက္စာ၊ ေန႔လည္စာနဲ႔ ညစာအပါအဝင္၊ ေဆးလိပ္၊ ဘီယာ၊ အရက္ ကလြဲလို႔ 'ကိုငမဲ' တို႔ ေတာင္းဆိုတဲ႔၊ နြားနိဳ႕၊ သစ္သီး၊ ေဖၽာ္ရည္ စတာေတြကို၊ port hole grill ႀကားကေန၊ ထည္႔ကာ ဆက္သရပါတယ္။ သေဘ္ာ (၂) ရက္စာ delay ၿဖစ္သြားလို႔၊ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ charterer ရဲ႕နစ္နာမွဳ၊ (၂) ရက္စာ ေလာင္စာ ဆီ အပိုသံုးစြဲရမွဳနဲ႔ အၿခားကုန္ကၽစားရိတ္အားလံုးကို၊ stowaways or persons saved at sea ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ diversion expenses အၿဖစ္၊ P & I Club သို႔အေႀကာင္းႀကားကာ၊ ၿပန္လည္ေတာင္းခံၿခင္း claim ၿပဳလုပ္ခဲ႔ပါတယ္။

ဒါ႔အၿပင္ shipwreck or fire on board အေနနဲ႔ သေဘ္ာနစ္ၿမဳတ္ပၽက္စီးၿခင္း သို႔မဟုတ္ မီးေလာင္ၿခင္း တို႔ေႀကာင္႔ loss of crew members' personal effects ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာသားေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အဖိုးတန္ ပစၥည္းေတြ၊ ေပၽာက္ဆံုးပၽက္စီးၿခင္း ကိုလည္း၊ ထည္႔သြင္းနိဳင္ပါတယ္။သေဘ္ာနစ္ၿမဳတ္ပၽက္စီးၿခင္း သို႔မဟုတ္ မီးေလာင္တဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာသား၊ ခရီးသည္နွင္႔ သေဘ္ာနွင္႔ပက္သက္သူေတြကို၊ ကယ္ဆယ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ life salvage အေနနဲ႔ ကယ္တင္တဲ႔ အခါ၊ ေပးေဆာင္ရမယ္႔ကုန္ကၽစားရိတ္ေတြလည္း၊ အကၽံဳးဝင္ပါတယ္။


Fig. Collision with ship - (RDC) running down clause


Fig. Collision with dock - (FFO) fixed or floating objects

protection & indemnity အာမခံမွာ၊ RDC ဆိုတဲ႔ running down clause ကို၊ အၿခားသေဘ္ာတစီးနဲ႔ တိုက္မိရာမွတဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ အၿပင္၊ collision ေႀကာင္႔ အၿခား သေဘ္ာမွာေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြအတြက္၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွေပးေလၽွာ္ရမယ္႔ liability for collisions အၿဖစ္သတ္မွတ္ပါတယ္။ FFO ကို မိမိသေဘ္ာနဲ႔ အၿခားအရာ ဝထၱဳေတြနဲ႔ တိုက္မိၿခင္းမွ၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြအတြက္၊ သေဘ္ာ ပိုင္ရွင္မွေပးေလၽွာ္ရမယ္႔ liability for strikings အၿဖစ္သတ္မွတ္ပါတယ္။ RDC နဲ႔ FFO တို႔ အတြက္ insurance cover ဟာ၊ hull & machinery cover အာမခံမွာလည္းပါဝင္ေလ့ရိွတတ္ပါတယ္။ "အလံုးစံု အာမခံ" ၿဖစ္တဲ႔ protection & indemnity အာမခံေပါါလစီကို ဝယ္ယူတဲ႔အခါ၊ hull & machinery cover မွာ RDC နဲ႔ FFO အာမခံေပါါလစီ စာသား clause ကို မထည္႔သြင္းပဲ၊ ထားခဲ႔နိဳင္ပါတယ္။ RDC ဆိုတဲ႔ running down clause အရ၊ liability for collisions အတြက္၊ အာမခံထားရိွတဲ႔အခါ၊ (၁)။ One-fourth collision liability, (၂)။ Other risks excluded from the running down clause နဲ႔ (၃)။ Excess collision liability ဆိုၿပီး၊ ထပ္မံခြဲၿခားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

 အကယ္၍ hull & machinery cover မွာ RDC နဲ႔ FFO အာမခံေပါါလစီစာသား clause ကိုထည္႔သြင္း ထားခဲ႔လၽွင္၊ အၿခားသေဘ္ာ တစီးနဲ႔ တိုက္မိရာမွ တဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ အၿပင္၊ အၿခားသေဘ္ာမွာေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြအတြက္၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွ liability for collisions ရဲ႕ (၃) ပံု (၂) ပံုကို၊ 'hull & machinery cover' ဆိုတဲ႔၊ hull underwriter ရဲ႕ RDC အာမခံ မွတဆင္႔၊ ေပးေလၽွာ္ၿပီး၊ ကၽန္ (၃) ပံု (၁) ပံုကိုသာ 'indemnity cover' အာမခံမွေပးေလၽွာ္ၿခင္းကို၊ 'one-fourth collision liability' လို႔ေခါါပါတယ္။


Fig. Wreck due to ship collision

သေဘ္ာတိုက္ၿခင္း collision မွ တဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ wreck removal liabilities မွာ shore side structures လို႔ေခါါတဲ႔ ကမ္းေၿခရဲ႕ အေဆာက္အဦနဲ႔ သဘာဝပတ္ဝန္းကၽင္ ထိခိုက္ပၽက္စီးမွဳအၿပင္၊ သေဘ္ာမွာ တင္ေဆာင္လာတဲ႔ ကုန္ပစၥည္းေတြ ထိခိုက္ ပၽက္စီးမွဳနဲ႔ သေဘ္ာမွာ လိုက္ပါလာသူေတြေသဆံုးၿခင္းနွင္႔ ထိခိုက္ဒါဏ္ရာရရိွၿခင္းတို႔လည္း၊ ပါဝင္နိဳင္ပါတယ္။ 'hull & machinery cover' ဆိုတဲ႔၊ hull underwriter ရဲ႕အာမခံေပါါလစီစာသား running down clause မွာသေဘ္ာတိုက္ၿခင္း collision မွ တဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ အပၽက္အစီး၊ အစအနေတြနဲ႔ အညစ္အေႀကးေတြကို၊ ဆယ္ယူ ဖယ္ရွား သန္႔ရွင္းေပးရၿခင္းကိစၥေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ wreck removal liabilities အရ၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွ၊ ေပးေဆာင္ရမယ္႔ ကုန္ကၽစားရိတ္ေတြ အကၽံဳးမဝင္တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ 'hull & machinery cover' ဆိုတဲ႔၊ hull underwriter ရဲ႕ RDC အာမခံမွာမပါဝင္တဲ႔၊ wreck removal liabilities ကို၊ 'indemnity cover' အာမခံမွေပးေလၽွာ္ၿခင္းကို၊ 'other risks excluded from the running down clause' လို႔ေခါါပါတယ္။


Fig. Oil spill due to ship collision

တခါတရံ 'hull & machinery cover' ဆိုတဲ႔၊ hull underwriter ရဲ႕ running down clause အရ၊ liability for collisions ရဲ႕ (၃) ပံု (၂) ပံုကိုေပးေလၽွာ္ေပမယ္႔၊ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းၿပည္မွ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းဥပေဒ Merchant Shipping Act နဲ႔ ၿမိဳ႔ၿပဆိုင္ရာဥပေဒ Civil Liability Law တို႔အရ၊ အာမခံထားတဲ႔တန္ဖိုး insured value မလံုေလာက္ၿခင္းေတြၿဖစ္ေပါါနိဳင္ပါတယ္။ သေဘ္ာပိုင္ရွင္အေနနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းၿပည္ရဲ႕ ဥပေဒအရ၊ liability for collision ကိစၥကို ကိုယ္တိုင္ဆက္လက္ေၿဖရွင္းဖို႔ လိုအပ္မွာ၊ ၿဖစ္သလို၊ 'indemnity cover' အာမခံမွ liability ဆိုင္ရာ၊ ေပးေလၽွာ္ၿခင္းကို၊ ေဆာင္ရြက္နိဳင္ၿပီး၊ 'excess collision liability' လို႔ေခါါပါတယ္။ အထူးသၿဖင္႔ သေဘ္ာတိုက္ၿခင္း collision မွ တဆင္႔၊ ေနာက္ဆက္တြဲေပါါေပါက္လာမယ္႔ သဘာဝပတ္ဝန္းကၽင္ညစ္ညမ္းမွဳ pollution ကိစၥေတြကို၊ liability for collision အၿဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး၊ excess collision liability ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ၊ ေၿဖရွင္းႀကပါတယ္။

Reference : International Group of P & I Clubs, The role of P & I Clubs by RC Seward,

Image Credit to : http://www.mek.dtu.dk/, http://www.veljidosabhai.com/, http://s24.photobucket.com/ , http://xmb.stuffucanuse.com/ http://antipodeanmariner.blogspot.sg/, http://www.listener.co.nz/

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.

No comments:

Post a Comment