Pages

Sunday 14 August 2011

GMDSS နဲ႔ Sea Area မၽား

ၿမန္မာအင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္ http://www.myanmarengineer.org မွ၊ ကူးယူေဖာ္ၿပပါတယ္။

Sea Area A1 
အနီးဆံုးကမ္းေၿခ Coast Station ကေန ေရမိုင္ (၃၀) မွ (၄၀) အတြင္း၊ တစ္နည္းအားၿဖင္႔ (၅၆) ကီလို မီတာမွ (၇၄) ကီလိုမီတာ အတြင္း ၿဖစ္ၿပီး၊ Chanel 70 ဆိုတဲ႔ 156.525 MHz VHF Radio Frequency Band ကို အသံုးၿပဳပါတယ္။ Radiotelephone သို႔မဟုတ္ Radio-telephony စနစ္ကိုအသံုးၿပဳ ဆက္သြယ္ နိဳင္မယ္႔ ဧရိယာၿဖစ္ပါတယ္။ 

Sea Area A1 အတြင္းမွာ ေမာင္းနွင္ သြားလာေနတဲ႕ သေဘ္ာေတြအတြက္၊ 406 MHz Frequency Range ကိုအသံုးၿပဳတဲ႔၊ EPIRB ဆိုတဲ႕ Emergency Position-Indicating Radio Beacon (၁) လံုးနဲ႔၊ VHF DSC ဆိုတဲ႔ Digital Selective Calling စနစ္ကိုတတ္ဆင္ထားရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ မၽားေသာအားၿဖင္႔ Sea Area A1 အတြင္းမွာ သြားလာေနတဲ႔ သေဘ္ာေတြဟာ GRT တန္ (၃၀၀) အထက္ တန္ (၅၀၀) ေအာက္ သေဘ္ာေတြ သာၿဖစ္လို႔၊ VHF Handhelds စကားေၿပာဆက္သြယ္ေရးစက္ (၂) လံုး၊ ပါရိွရမွာၿဖစ္ၿပီး၊ အရပ္ေခါါအေနနဲ႔ GMDSS Walkie-Talkie လို႔ခါါပါတယ္။  


Sea Area A2
Sea Area A1 အပါအဝင္ၿဖစ္လို႔ Sea Area A1 မွာတတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ ဆက္သြယ္ေရးစက္ေတြ ပါဝင္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ MF Medium Wave Frequency 2187.5 kHz ကိုအသံုးၿပဳဆက္သြယ္နိဳင္မယ္႔၊ အနီးဆံုးကမ္းေၿခရိွ Coast Station မွ ေန႔အခၽိန္ဆို ေရမိုင္ (၁၈၀) တစ္နည္းအားၿဖင္႕၊ ကီလိုမီတာ (၃၃၀)၊ ညအခၽိန္ဆို ေရမိုင္ (၄၀၀)၊ တစ္နည္းအားၿဖင္႕ ကီလိုမီတာ (၇၄၀) အတြင္းၿဖစ္ၿပီး၊ 2187. 5 kHz ကို အသံုးၿပဳတဲ႔၊ DSC Watch keeping Receiver တစ္လံုးပါ တတ္ဆင္ ထားရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ေလထု Atmosphere အလြွာေတြရဲ႕ ေန႔ နဲ႕ ည မွာ၊ Polarization ကြာၿခားတာမို႔၊ ေန႔အခၽိန္နဲ႔ ညအခၽိန္ေတြမွာ ဆက္သြယ္တဲ႔ ဧရိယာ သတ္မွတ္ခၽက္ကြာၿခားရတာၿဖစ္ပါတယ္။ 


Sea Area A3
Sea Area A1, A2 အပါအဝင္ၿဖစ္ၿပီး၊ INMARSAT ဆိုတဲ႔၊ Geostationary Satellite ေၿမၿပင္ အေၿခစိုက္ ၿဂိဳလ္တုဆက္သြယ္ေရး စနစ္ကိုအသံုးၿပဳကာဆက္သြယ္တာၿဖစ္ပါတယ္။ ေၿမာက္လတၱီတြဒ္ (၇၆) ဒီဂရီ ကေန၊ ေတာင္လတၱီတြဒ္ (၇၆) ဒီဂရီ အတြင္းလို႔သတ္မွတ္ပါတယ္။

ေတာင္နဲ႔ ေၿမာက္လတၱီတြဒ္ (၇၆) ဒီဂရီ လို႔သာေၿပာရေပမယ္႔၊ Atmosphere အလြွာေတြနဲ႔ Polarization ေႀကာင္႔၊ တစ္ခါတစ္ေလ ေတာင္နဲ႔ ေၿမာက္ လတၱီတြဒ္ (၇၀) ဒီဂရီ ေလာက္အတြင္းေလာက္မွာ သာ လက္ခံရရိွတတ္ပါတယ္။ ဆက္သြယ္မွဳဧရိယာၿပင္ပရယ္လို႔သာသံုးနံွဳးၿခင္ပါတယ္။ 

လတၱီတြဒ္ (၅) ဒီဂရီေလာက္ကြာတာေတြ၊ ေလာင္ဂၽီတြဒ္ (၅) ဒီဂရီေလာက္ ကြာတာေတြက ေၿမပံုေပါါမွာ ဘာမွ မထူးၿခားေပမယ္႔၊ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းေလာက မွာ တစ္ေနရာနဲ႔တစ္ေနရာ (၅) ဒီဂရီဆိုတာ နည္းတဲ႔ ေရမိုင္ မဟုတ္ပါဘူး။ 

 Sea Area A3 အတြက္တတ္ဆင္အသံုးၿပဳရမယ္႔၊ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြကေတာ႔ Sea Area A1 နဲ႕ A2 မွာတတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ ဆက္သြယ္ေရးစက္ေတြ ပါဝင္ရမွာၿဖစ္ၿပီး၊ အပိုအေနနဲ႔ Inmarsat C Ship Earth Station ဆိုတဲ႔ Inmarsat ၿဂိဳဟ္တုဆက္သြယ္ေရးစနစ္သံုး စက္အထိုင္ (၁) စံု၊ MF Radio Signal Band 2187.5 kHz ကိုအသံုးၿပဳမယ္႔ DSC Watch-keeping Receiver၊ နဲ႔ 406 MHz Radio Signal Band ကိုအသံုးၿပဳတဲ႔ EPIRB (၁) လံုးပါဝင္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ Inmarsat  ၿဂိဳဟ္တု ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ ကိုအသံုးၿပဳ တဲ႔ အခါ Inmarsat A နဲ႔ C ဆိုၿပီး၊ စြမ္းေဆာင္နိဳင္တဲ႔ Function ေတြအေပါါမူတည္လို႔၊ ကြာၿခားပါတယ္။ အရပ္စကားနဲ႔ေၿပာရရင္ Antenna Dome ပံုစံေပါါမူတည္လို႔  "ငံုးဥ" လား၊ "ႀကက္ဥ" လားလို႔ ေမးတတ္ႀက ပါတယ္။ 

SOLAS Regulation ရဲ႕ သားေရကြင္းလိုခၽံဳ႕နိဳင္၊ ခၽဲ႕နိဳင္တဲ႔ အစြမ္းသတၱိေႀကာင္႔၊  ေနာက္တစ္မၽိဳးတတ္ဆင္ အသံုးၿပဳရမယ္႔ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြအၿဖစ္၊ MF နဲ႔ HF Radio Frequency Band ေတြကိုအသံုးၿပဳၿပီး Safety & Distress Signal ေတြအတြက္၊ 1,605 kHz နဲ႕ 27,500 kHz သံုး DSC, Radiotelephony နဲ႔ NBDP Narrow Band Direct Printing Radio Telex က (၁) စံု၊ MF နဲ႔ HF Radio Frequency Band ေတြကို အသံုးၿပဳၿပီး 2,187.5 kHz, 8,414.5 kHz ကိုအသံုးၿပဳဆက္သြယ္ကာ၊ 4,207.5 kHz, 6,312 kHz, 12,577 kHz နဲ႕ 16,804.5 kHz ဆိုတဲ႔ Distress Signal Radio Frequency Band ေတြထဲက တစ္ခုခုကို လက္ခံ ရယူနိဳင္မယ္႔ DSC Watch keeping Receiver က (၁) စံု၊ 406 MHz Radio Signal Band ကိုအသံုးၿပဳတဲ႔ EPIRB က (၁) လံုး နဲ႔ Inmarsat ၿဂိဳဟ္တုဆက္သြယ္ေရးစနစ္ကို အသံုးၿပဳမယ္႔ စက္အထိုင္ (၁) စံု၊ ပါရိွ ရမယ္လို႔၊ သတ္မွတ္ထားတာလည္းရိွပါေသးတယ္။ 

Sea Area A4
Sea Areas A1, A2 နဲ႔ A3 တို႔အၿပင္ဘက္၊ ေတာင္နဲ႕ ေၿမာက္လတၱီတြဒ္ (၇၀) ဒီဂရီအထက္ တစ္နည္း အားၿဖင္႔၊ Polar Regions ဆိုတဲ႔ ဝင္ရိုးစြန္းေဒသမၽားၿဖစ္ပါတယ္။

SOLAS ရဲ႕ GMDSS နဲ႔ပက္သက္ၿပီးၿပဌာန္းထားတဲ႔ Regulation No. 15 မွာ နည္းလမ္း (၃) ခုကိုအသံုးၿပဳၿပီး၊ စြမ္းရည္ၿပည္႔သံုးနိဳင္ဖို႔သတ္မွတ္ထားပါေသးတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ႔

၁။ GMDSS စနစ္အတြက္၊ ပင္လယ္ၿပင္မွာအီလက္ထေရာနစ္ဆိုင္ရာ ၿပဳၿပင္ၿခင္း နဲ႔ ထိမ္းသိ္မ္းၿခင္း ကိစၥေတြကိုေဆာင္ရြက္နိဳင္ဖို႔ လံုေလာက္တဲ႔ အပိုပစၥည္း၊ လမ္းညြွန္စာရြက္စာတမ္းမၽားနဲ႔ အတူ COC Certificate of Competency အေနနဲ႔ 1st Class သို႕မဟုတ္ 2nd Class လက္မွတ္ကို ကိုင္ေဆာင္ ထားတဲ႔ ေရဒီယိုအရာရိွ ကိုတာဝန္ေပးခန္႔ထားၿခင္း At sea electronic maintenance, requiring the carriage of a qualified radio/electronic officer (holding a GMDSS First or Second class Radio-Electronics Certificate) and adequate spares and manuals :

၂။ အရံစက္အပိုမၽား တတ္ဆင္ထားၿခင္း Duplication of certain equipment :  

၃။ Shore based maintenance ဆိုတဲ႔ ကမ္းေၿခမွ ေရေႀကာင္းဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာဝန္ေဆာင္မွဳ အဖြဲ႕ အစည္းတစ္ခုခုကေန၊ အဆက္မၿပတ္စစ္ေဆးေပးကာ လိုအပ္တဲ႔ ၿပဳၿပင္ၿခင္းနဲ႔ ထိမ္းသိ္မ္းၿခင္း ကိစၥေတြ ကိုေဆာင္ရြက္နိဳင္ေပးၿခင္းဆိုတဲ႔ တို႔ၿဖစ္ပါတယ္။ 

အထက္ပါနည္းလမ္း (၃) မၽိဳးထဲကေန Sea Area A1 နဲ႔ A2 ေဒသ တစ္နည္းအားၿဖင္႔ Coastal Voyage အတြင္းသြားလာေနတဲ႕ သေဘ္ာေတြမွာဆိုရင္၊ ႀကိဳက္နွစ္သက္ရာ အနည္းဆံုး နည္းလမ္း (၁) မၽိဳး နဲ႔ Sea Area A3 ေဒသ အတြင္းသြားလာေနတဲ႔ သေဘ္ာေတြမွာဆိုရင္၊ ႀကိဳက္နွစ္သက္ရာ အနည္းဆံုးနည္းလမ္း (၂) မၽိဳးကိုလိုက္နာကၽင္႔သံုးဖို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ 


Coastal Voyage အတြင္းသြားလာေနတဲ႔ သေဘ္ာေတြက၊ နည္းလမ္း (၁) ၿဖစ္တဲ႔ 1st Class သို႔မဟုတ္ 2nd Class လက္မွတ္ကို ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ႔ ေရဒီယိုအရာရိွ ခန္႔ထားၿခင္း မၿပဳေတာ႔ပဲ၊
Shore based maintenance နည္းလမ္းကိုသာသံုးႀကပါတယ္။


Sea Area A3 ေဒသ အတြင္းသြားလာေနတဲ႔ သေဘ္ာေတြကေတာ႔ Duplication of certain equipment ဆိုတဲ႔အရံစက္မၽား ထားရိွၿခင္းနည္းလမ္းနဲ႔ Shore based maintenance နည္းလမ္းတို႔ကို၊ သံုးႀကပါတယ္။ 


Duplication of certain equipment ဆိုတဲ႔၊ အရံစက္မၽား ထားရိွၿခင္းနည္းလမ္းကို၊ အေပါါပံုေလးမွာ ႀကည္႔ရင္ စက္ (၂) လံုးစီ Console ေပါါမွာထိုင္ထားၿခင္းၿဖင္႔ ေဆာင္ရြက္ထားတာကို၊ ေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

Power Supply Requirements အေနနဲ႔၊ ပံုမွန္အခၽိန္မွာ Generator ကိုအသံုးၿပဳၿခင္း၊ အကယ္၍ Emergency Generator တတ္ဆင္ထားပါက၊ အေရးေပါါအေၿခအေနမွာ Emergency Generator ကို အသံုးၿပဳၿခင္းနဲ႕၊ အရံ Battery မၽားမွရယူၿခင္း စတဲ႔နည္းလမ္းမၽားကိုအသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ အသံုးၿပဳတဲ႔ အရံ Battery မၽားဟာ Emergency Generator တတ္ဆင္ထားပါက၊ တစ္ဆက္တည္းအနည္းဆံုး (၁) နာရီနဲ႕ Emergency Generator တတ္ဆင္မထားပါက၊ တစ္ဆက္တည္းအနည္းဆံုး(၆) နာရီႀကာေအာင္ အသံုးၿပဳ နိဳင္ရမွၿဖစ္ပါတယ္။

Operator Qualifications
အေနနဲ႔ 1st Class သို႕မဟုတ္ 2nd Class လက္မွတ္ကို ကိုင္ေဆာင္ ထားတဲ႔ ေရဒီယိုအရာရိွမွကိုင္တြယ္တာဝန္ယူၿခင္း နဲ႔ GOC လို႔ေခါါတဲ႔ GMDSS General Operator Certificate ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ႕ Navigating Officers မၽားမွကိုင္တြယ္တာဝန္ယူၿခင္းဆိုၿပီး၊ Operator Qualifications ကိုသတ္မွတ္ထားပါေသးတယ္။ GOC Certificate ဟာ၊ Non-technical Operator Qualification Certificate လုိ႔သတ္မွတ္နိဳင္ၿပီး၊ ၿမန္မာနိဳင္ငံမွာ ဒုတိယအရာရိွစာေမးပြဲေၿဖဆိုသူတိုင္း တက္ေရာက္ရပါတယ္။ 

IMO ကၿပဌာန္းထားတဲ႕ STCW Regulation အရ GOC လက္မွတ္မရိွရင္ Deck Officer အၿဖစ္သေဘ္ာ လိုက္လို႕မရတဲ႔အၿပင္၊ သေဘ္ာေပါါမွာလည္း GOC လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ထားသူ အနည္းဆံုး (၂) ဦး ရိွရ ပါတယ္။  

Credit to : ကိုထြန္း
 
ပံုေတြကို Google ကေနရွာေဖြကူးယူပါတယ္။

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party. 

No comments:

Post a Comment