Pages

Wednesday 17 August 2011

Grit Blasting


သေဘ္ာရဲ႕ Ship side, Hull, နဲ႔ Bottom ကိုု ေဆးသုတ္ရန္၊ ႀကိဳတင္ၿပင္ဆင္ၿခင္းကို Surface Preparation လို႔ေခါါပါတယ္။ Surface Preparation မွာ Hard Scraping, High Pressure Washing, Wash Down Washing နဲ႔ Blasting တို႔ပါဝင္ပါတယ္။

 

Fig. Surface Roughness


Fig. Hard Scraping

အရင္ဆံုး သေဘ္ာရဲ႕ Ship Side, Hull နဲ႔ Bottom မွာကပ္ၿငိေနတဲ႔၊ Marine Growth ေတြ၊ Barnicles ေတြ ကိုခြာခၽၿခင္းကို၊ Hard Scraping လို႔ေခါါပါတယ္။ Hard Scraping လုုပ္ၿပီးတဲ႔အခါ ေရအားၿပင္းၿပင္း သံုးၿပီး၊ ေဆးေႀကာၿခင္းကိုေတာ႔ High Pressure Washing လို႔ခါါကာ၊ Ship Yard သေဘ္ာကၽင္းတည္ရိွေန တဲ႔ ေနရာေဒသေပါါမူတည္ၿပီး၊ Sea Water ပင္လယ္ေရ ဒါမွမဟုတ္ Raw Water ၿမစ္ေရကိုအသံုး ၿပဳေဆးေႀကာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး တခါ Fresh Water ကိုအသံုးၿပဳေဆးေႀကာၿခင္းကိုေတာ႔ Wash Down Washing လို႔ခါါပါတယ္။


Fig. Hull Paint Flow Chart/ Surface Preparation

Fresh Water Washing လို႔ခါါတဲ႔၊ Wash Down လုပ္ၿပီးရင္ေတာ႔ သေဘ္ာရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ Attending Superintendent နဲ႔ Classification Society မွ Attending Surveyor တို႔ဟာ၊ မၽက္ၿမင္အေၿခအေနအတိုင္း Hull နဲ႔ Bottom ကိုုစစ္ေဆးႀကပါတယ္။ Blasting မွာေတာ႔ Spot Blast, Sweep Blast နဲ႔ Full Blast ရယ္ လို႔၊ သက္ဆိုင္ရာ Paint Adviser ရဲ႕ Recommendation အရေဆာင္ရြက္ေလ႔ရိွပါတယ္။




Fig. Injector Blasting

























































Fig. Vapour Blasting

Surface Preparation ၿဖစ္တဲ႔ Blasting Method ေတြဟာ Injector Blasting System, Vapor Blasting System, Tumblast system, Wet Blasting System နဲ႔ Rotary table Blasting System အစရိွသလို၊ Work pieces ေတြေပါါမူတည္ကာကြဲၿပားၿခားနားႀကပါတယ္။ မၽက္နွာၿပင္ဧရိယာ Surface Area ႀကီးမားတဲ႔ သေဘ္ာရဲ႕ Hull ကိုယ္ထည္မွာ Surface Preparation အၿဖစ္ Injector Blasting System နဲ႔ Vapor Blasting System ကိုအသံုးၿပဳႀကပါတယ္။


 Fig. Grit

Blasting အတြက္အသံုးၿပဳတဲ႔ Material ေတြကို Metallic, Mineral နဲ႔ Organic Materials ေတြမွ၊ ထုတ္ယူ နိုင္ပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္းေတြမွာေတာ႔၊ ဟိုးအရင္က Sand သဲကိုအသံုးၿပဳခဲ႔ရာမွ၊ Mineral သဘာဝ တြင္းထြက္ပစၥည္းတမၽိဳးၿဖစ္တဲ႔ Grit ကိုအသံုးၿပဳႀကပါတယ္။


Fig. Hydro-blasting

Grit Blasting ဟာလည္း Pollution သဘာဝပါတ္ဝန္းကၽင္ညစ္ညမ္းမွဳနဲ႔ Harmful Substance လူ႔ ကၽမ္းမာေရး ကိုပါ၊ ထိခိုက္ေစတာမို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ၊ ေရကိုအသံုးၿပဳတဲ႔ Hydro-blasting နည္းလမ္းကို အသံုးၿပဳလာႀက ပါတယ္။


Fig. Spot Blast

Paint Adviser ရဲ႕ Recommendation အရ၊ Spot Blast လုပ္မယ္႔ ဧရိယာေတြမွာ S.A 1.0 Grit ကို၊ သေဘ္ာကၽင္းကအသံုးၿပဳကာ Blasting လုပ္ေလ့ရိွပါတယ္။ Spot Blast လုပ္ေလ႔ရိွတဲ႕ေနရာေတြက Above the Water Line လို႔ေခါါတဲ႕ Load Line ရဲ႕အထက္ပိုင္းဧရိယာေတြၿဖစ္ပါတယ္။ 

Load Line ေအာက္က Ship Side, Hull အပါအဝင္ Bottom ဧရိယာမွာေတာ႔ Anti-fouling Paint သုတ္ေဆး ကိုအသံုးၿပဳထားတာမို႔၊ Anti-fouling Paint ရဲ႕ Detachment အေနအထားအရ Sweep Blast လုပ္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ Full Blast လုပ္မလားဆိုတာကို ဆက္လက္ဆံုးၿဖတ္ရပါတယ္။ Sweep Blast မွာ S.A 1.0 Grit ကိုသံုးကာ၊ Full Blast မွာေတာ႔ S.A 2.0 Grit ကိုသံုးပါတယ္။


Fig. Bad Anti-fouling Detachment Condition (After Wash Down Washing)

မူလအသံုးၿပဳထားတဲ႔ Anti-fouling ရဲ႕ အေၿခအေနဟာ၊ ေကာင္းေသးရင္ Sweep Blast ေလာက္သာ လုပ္ၿပီး၊ မေကာင္းရင္ေတာ႔ Full Blast လုပ္ကာ၊ မူလရိွၿပီးသား Anti-fouling Paint ေတြကို၊ ကုန္စင္ေအာင္ ခြာခၽရပါတယ္။

Ship Side, Hull နဲ႔ Bottom ကို Blasting လုပ္ၿပီးရင္ေတာ႔ Plate ေတြကိုမၽက္ၿမင္အေၿခအေနအတိုင္း၊ အေပါက္အၿပဲရိွမရိွ သက္ဆိုင္ရာ Attending Surveyor, Attending Superintendent နဲ႔ သေဘ္ာကၽင္းမွ S.R.M လို႔ေခါါတဲ႔ Ship Repair Manager သို႔မဟုတ္ Repair Superintendent တို႔ကစစ္ေဆးရပါတယ္။

Credit to : ကိုထြန္း
ပံုေတြကို Google ကေနရွာေဖြကူးယူပါတယ္။ 

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.

No comments:

Post a Comment