Pages

Saturday, 23 July 2011

International shore connection flange

ၿမန္မာအင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္  http://myanmarengineer.org/ မွ၊ ကူးယူေဖာ္ၿပပါတယ္။

သေဘ္ာေတြမွာ၊ fire fighting မီးၿငိမ္းသတ္တဲ႔အခါ၊ မီးေလာင္မွဳ အမၽိဳးအစားေပါါမူတည္ၿပီး၊ portable fire fighting equipments ေတြနဲ႔ fixed fire fighting equipment ေတြကို၊ ေရြးခၽယ္ သံုးစြဲရပါတယ္။ fixed fire fighting installation ဟာ၊ ေနရာတိုင္းမွာ အသံုးၿပဳလို႔ မရတာ ကိုလည္းေတြ ႔ရပါတယ္။

ေယဘုယၽအားၿဖင္႔တတ္ဆင္ေလ့ရိွတဲ႔ fixed fire fighting installation အမၽဳိးအစားေတြက၊ fire main system, automatic fire sprinkler system, foam installation system ေတြနဲ႔ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ ဓါတ္ေငြ႔ကို အသံုးၿပဳတဲ႔ CO2 installation system တို႔ပဲၿဖစ္ပါတယ္။ ဟိုးအရင္က halon installation system ကို၊ fixed fire fighting installation အေနနဲ႔၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳခဲ႔ႀကပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ္႔ IMO ကေန resolution MSC.27(61) air pollution prevention convention အရ၊ ၁၉၉၄ ခုနွစ္ကစၿပီး၊ halon installation system ကိုထည္႔သြင္း မတတ္ဆင္ဖို႔ တားၿမစ္ခဲ႔ သလို၊ အကယ္၍ မူလကတည္းက halon system တတ္ဆင္ၿပီးသား သေဘ္ာေတြကိုေတာ႔၊ CFC free ၿဖစ္တဲ႔၊ အၿခားေသာ halon alternative နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေၿပာင္းလဲတတ္ဆင္ဖို႔၊ ၿပဌာန္း ခဲ႔ပါတယ္။

SOLAS Chapter II-2, Regulation 7 အရ၊ output power ၃၇၅ ကီလိုဝပ္ တနည္းအားၿဖင္႔ ၿမင္းေကာင္ေရ ၅၁၀ ထက္ေကၽာ္ တဲ႔၊ machinery spaces ေတြနဲ႔ oil-fired boiler rooms, purifier rooms ေတြမွာ၊ fixed fire fighting installation ကိုထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ရပါတယ္။ fixed fire fighting installation အေနနဲ႔၊ water spray systems လို႔ေခါါတဲ႔ fire sprinkler system, CO2 installation system နဲ႔ high expansion foam installation systems စတဲ႔၊ (၃) မၽိဳးထဲက တမၽိဳးကို၊ ထည္႔သြင္း တတ္ဆင္ထားရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာ SOLAS Chapter II-2, Regulation 10 (equivalent standard: IMO - MSC/Circ. 668/728) အရ၊ water mist systems, inside air high expansion foam systems နဲ႔ equivalent standard: IMO Circ. 776 အရ၊ alternative gas extinguishing systems တို႔ကိုပါ၊ fixed fire fighting installation အၿဖစ္ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္နိဳင္တယ္လို႔၊ သတ္မွတ္ ခဲ႔ပါတယ္။

fixed fire fighting installation အမၽဳိးအစားအမၽားစုဟာဟာ၊ ေရကိုအသံုးၿပဳၿပီး၊ မီးၿငိမ္းသတ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ တည္ေဆာက္ထား တာၿဖစ္ပါတယ္။ အကယ္ ၍ pump ေတြ၊ failure ၿဖစ္သြားတဲ႔အခါ၊ အၿခားသေဘ္ာ ဒါမွမဟုတ္ သေဘ္ာဆိုက္ကပ္ထားရာ၊ ဆိပ္ကမ္းမွ pump ေတြကိုေမာင္းနွင္ၿပီး၊ ၿငိမ္းသတ္ နိဳင္ဖို႔ကိုလည္း၊ ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ထားၿပီး၊ international shore connection flange လို႔၊ ေခါါပါတယ္။



 Fig. international shore connection flange

ဆိပ္ကမ္း fire line မွ၊ မည္သည္႕ flange အမၽိဳးအစားမၽိဳးမွာမဆို၊ အလြယ္တကူတတ္ဆင္လို႔ရေအာင္ international shore connection flange မွာ၊ slots ေတြ ေဖာ္ထားပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ သေဘ္ာေတြမွာ အသံုးၿပဳမယ္႔ international shore connection flange ေတြရဲ႕၊ အရြယ္အစား တသမတ္ တည္း ၿဖစ္ေစဖို႔ SLOAS regulation မွာ၊ အတိအကၽသတ္မွတ္ထား ပါတယ္။

သေဘ္ာေတြမွာ၊ SOLAS regulation နဲ႔ MARPOL regulation အရ၊ တတ္ဆင္ရမယ္႔ international shore connection flanges (၃) မၽိဳးရိွပါတယ္။ SOLAS regulation အရ တတ္ဆင္ရတဲ႔ international shore connection flange ဟာ၊ မီးၿငိမ္းသတ္ေရးအတြက္ၿဖစ္ၿပီး၊ MARPOL regulation အရ၊ တတ္ဆင္ရ တဲ႔ international shore connection flanges ေတြကေတာ႔၊ sludge shore connection flange နဲ႔ sewage shore connection flange တ ို႔ၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ flanges ေတြတခုနဲ႔ တခု မမွားရေအာင္လည္း၊ SOLAS regulation နဲ႔ MARPOL regulation တို႔မွာ အရြယ္အစား နဲ႔ ပံုသဏ႖န္ေတြကိုခြဲၿခား သတ္မွတ္ ထားတာ ေတြ႔နိဳင္ပါတယ္။


 Fig. Fire Control Plan

international shore connection ေတြလိုပဲ၊ mandatory requirement ၿပဌာန္းခၽက္ေႀကာင္႔၊ မရိွမၿဖစ္ ပါဝင္ရမယ္႔ အရာ တခုကတာ႔၊ SOLAS Chapter II-2, Regulation 15 အရ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ Fire Control Plan ၿဖစ္ပါတယ္။ fire control plan မွာ၊ deck အထပ္တိုင္းရဲ႕ fire station, သေဘ္ာ တည္ေဆာက္ပံု အရ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ “A” class division enclosed space, “B” class division enclosed space နဲ႔ bulkheads ေတြကစၿပီး၊ သေဘ္ာမွာတတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ fire detection system နဲ႔ fire fighting systems ေတြနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြ အကုန္လံုးကို၊ ထည္႔သြင္းေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

fire control plan ကိုႀကည္႔လိုက္တာနဲ႔၊ fire alarm systems, sprinkler installation, extinguishing appliances, compartments နဲ႔ decks ေတြ ရဲ႕၊ escape ထြက္ေပါက္ေတြ၊ ventilation system dampers ေတြနဲ႔ fans ေတြရဲ႕ remote operation အပါအဝင္၊ ventilation system, dampers ေတြနဲ႔ fans ေတြရဲ႕ remote operation အပါအဝင္၊ system ေတြ အားလံုးကို၊ အလြယ္တကူသိနိဳင္ပါတယ္။


Fig. fire control plan safety container

fire control plan ကို၊ သေဘ္ာရဲ႕ main structure accommodation က ိုဝင္ဝင္ၿခင္း၊ poop deck ဒါမွမဟုတ္ main deck ရဲ႕ ဝဲ၊ ယာ တနည္းအားၿဖင္႔ port side နဲ႔ star board side မွာ၊ ထားရိွတဲ႔ fire control plan safety container အတြင္း ထည္႔သြင္းထားပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ main structure accommodation ရဲ႕၊ သိသာထင္ရွားၿပီး အလြယ္တကူၿမင္ေတြ႔ နိဳင္မယ္႔ passage way ဒါမွမဟုတ္ corridor လိုေနရာ မၽိဳး နဲ႔ bridge/ wheel hose အပါ အဝင္၊ engine control room/ engine room မွာပါ ခၽိတ္ဆြဲေဖာ္ၿပထားရပါတယ္။

fire control plan ကိုထားရိွရတဲ႔ရည္ရြယ္ခၽက္ကေတာ႔၊ မီးၿငိမ္းသတ္ၿခင္း fire prevention and protection သို႔မဟုတ္ fire fighting လုပ္တဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာမွ fire fighting squid ေတြကပဲလုပ္လုပ္၊ ၿပင္ပမွ fire fighter လို႔ေခါါတဲ႔ fire brigade ေ တြကပဲလုပ္လုပ္၊ အလြယ္တကူကိုးကားနိဳင္ဖို႔၊ တနည္းအားၿဖင္႔ လမ္းညြွန္ၿပသမွဳ အေနနဲ႔ထားရိွတာၿဖစ္သလို၊ fire control plan မွာေဖာ္ၿပထားတဲ႔ အခၽက္အလက္ information ေတြအရ၊ အခၽိန္တို အတြင္း အလြယ္တကူမီးၿငိမ္းသတ္နိဳင္ေစဖို႔၊ ရည္ရြယ္ထားရိွတာၿဖစ္ ပါတယ္။

Post credit to : ဦးရီးထြန္း http://myanmarengineer.org/
Image credit to : Marine Auxiliary Machinery By Mc George 7th edition, 1995, http://www.seacurity.nl/

No comments:

Post a Comment