CO2 bottles ေတြကို၊ machinery space အုပ္စုနဲ႔ cargo space အုပ္စုဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားထား ေႀကာင္း ေဖာ္ၿပခဲ႔ ပါတယ္။ CO2 ကို၊ release လုပ္တဲ႔အခါ၊ control cabinet ကိုဖြင္႔ၿပီး၊ အတြင္းမွ release valve ကို manually operated အၿဖစ္ activated ၿဖစ္ေစသလို၊ အခၽိဳ႕ cabinet ေတြမွာေတာ႔ push bottom တတ္ဆင္ ထားၿပီး၊ electrically operated အေနနဲ႔ activated ၿဖစ္ေစတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။
cabinet အတြင္းမွာ၊ CO2 pilot bottles (၂) လံုးကိုတတ္ဆင္ထားေလ့ရိွၿပီး၊ pilot cylinder ေတြမွတဆင္႔၊ bank ေတြထဲက CO2 cylinder ေတြကို ဖြင္႔ေပး ပါတယ္။ pilot cylinder ကို၊ manually ဒါမွမဟုတ္ electrically အေနနဲ႔ ဖြင္႔လိုက္တဲ႔အခါ၊ CO2 ေတြဟာ၊ main stop valve ကို activated ၿဖစ္ေစပါတယ္။
Fig. CO2 cylinder and Klem valve
main stop valve အတြင္း မွာ piston ပါရိွၿပီး၊ pilot cylinder အတြင္းမွ CO2 ေတြဟာ၊ pressure နဲ႔ တြန္းလိုက္တာ မို႔၊ valve ပြင္႔သြားတာၿဖစ္ၿပီး၊ gas ေတြဟာ၊ cylinder bank ေတြဖက္ကို စီးဆင္းသြားပါ ႔တယ္။ အဲဒီ pilot gas pressure ဟာ Klem valve ေခါါ actuator ပါဝင္တဲ႔ CO2 cylinder valve ေတြကို ပြင္႔ေစပါတယ္။
machinery space ကို CO2 လြွတ္တဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာအႀကီးေတြမွာ သက္ဆိုင္ရာ compartment အလိုက္ ခြဲၿခား ထားေလ့ရိွ တာမို႔၊ မီးတကယ္ေလာင္တဲ႔ compartment ကိုေရြးခၽယ္လြွတ္ဖို႔၊ pilot cylinder ေတြ ခြဲၿခားတတ္ဆင္ ထားသလို၊ သေဘ္ာ အေသးေတြမွာေတာ႔ machinery space တခုလံုး CO2 flooding ၿဖစ္ေစတဲ႔ နည္းကိုသံုးတာ ကိုလည္း၊ ေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။
cargo space ကို၊ CO2 release လုပ္ရာမွာလည္း၊ cargo hold ေတြကိုခြဲၿခားသတ္မွတ္ထားၿပီး၊ အမွန္ တကယ္ မီးေလာင္တဲ႔ hatch ထဲကို၊ CO2 ေရာက္ရိွေစဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ cargo hold ေတြထဲကို CO2 လြွတ္တဲ႔အခါ၊ hatch cover ေတြ အလံုပိတ္ထားရမွာၿဖစ္သလို၊ ventilator flat ေတြ၊ cargo hold exhaust fan ေတြကိုပါ ရပ္တန္႔ၿပီး၊ enclosed space တခုအၿဖစ္၊ ရိွေနမွသာ release လုပ္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။
general cargo သေဘ္ာေတြနဲ႔ container သေဘ္ာေတြရဲ႕ cargo space လို႔ေခါါတဲ႔ cargo holds ေတြ အတြင္း၊ မီးေလာင္တဲ႔အခါ CO2 flooding system ကိုအသံုးၿပဳၿငိမ္းသတ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ cargo holds ေတြအတြင္း မီးေလာင္တာကို၊ သိေစဖို႔ cargo hold smoke detecting system ကိုတတ္ဆင္ ထားေလ့ ရိွပါတယ္။
diameter 20mm ခန္႔ရိွတဲ႔ pipe line ေတြကို၊ sampling lines ေတြအၿဖစ္ cargo holds ေတြအတြင္းကို သြယ္တန္းထားပါတယ္။ တခါ အဲဒီ sampling lines ေတြကို၊ panel အတြင္းမွာရိွတဲ႔ diameter 13mm ခန္႔ transparent pipe line ပိုက္အႀကည္ေလးေတြနဲ႔ဆက္ထားၿပီး၊ ပိုက္အႀကည္ေလးေတြထဲမွာ nylon propeller ေလးေတြကို ထည္႔သြင္းထားပါတယ္။
panel ထဲမွ၊ suction fan ဟာ၊ sampling pipe ေတြကတဆင္႔ cargo holds ေတြထဲက ေလ ကိုစုတ္ယူတဲ႔ အခါ၊ nylon propeller ေလးေတြလည္ပတ္ေန တာကို၊ ၿမင္ရမွာၿဖစ္ၿပီး၊ fan လည္ေနေပမယ္႔ propeller ေလးေတြ၊ မလွဳပ္ရွားရင္ေတာ႔ sampling pipe line ဟာ၊ ပိတ္ေနၿပီလို႔ သိနိဳင္ပါတယ္။ အကယ္၍ cargo hold တခုခုမွာ၊ မီးေလာင္တဲ႔အခါ၊ သက္ဆိုင္ရာ sampling pipe line ကတဆင္႔၊ smoke ေတြဟာ panel ထဲဝင္လာၿပီး၊ alarm ကို activated ၿဖစ္ေစ ပါတယ္။
CO2 piping installation ေတြ၊ block မၿဖစ္ေစဖို႔ compressed air နဲ႔ ပံုမွန္ blow out လုပ္ေပးဖို႔ လိုအပ္သလို၊ cylinders ေတြ ရဲ႕ piping connection ေတြကိုလည္း၊ ပံုမွန္စစ္ေဆးရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ CO2 cylinders ေတြမွာ၊ တတ္ဆင္ ထားတဲ႔ high pressure rubber hoses ေတြ၊ အက္ကြဲၿခင္းရိွမရိွ၊ ပံုမွန္ စစ္ေဆးရမွာၿဖစ္သလို၊ လိုအပ္ပါက အသစ္လဲလွယ္ ရပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ cylinders ေတြအတြင္းမွ၊ CO2 ပမာဏကို၊ ပံုမွန္စစ္ေဆးဖို ႔ လိုအပ္ၿပီး၊ မူလပမာဏထက္ (၁၀) % ေလၽွာ႔နည္း သြားရင္၊ ၿပန္လည္ ၿဖည္႔သြင္းရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ cylinder တလံုးမွာ၊ CO2 ပမာဏ 45.2 Kg ခန္႔ရိွပါတယ္။
လၽွပ္စစ္အင္ဂၽင္နီယာေတြကလည္း၊ CO2 flooding alarm, emergency stop functions ေတြနဲ႔ quick closing valve ေတြ၊ အလုပ္လုပ္မလုပ္ ပံုမွန္စစ္ေဆးေပးရမွာၿဖစ္ပါတယ္။
fixed extinguishing system ထဲက၊ CO2 ကိုအသံုးၿပဳၿပီး၊ flood method နဲ႔မီးၿငိမ္းသတ္တဲ ႔အခါနဲ႔ ၿငိမ္းသတ္ၿပီး post-fire အေၿခအေနမွာ လုပ္ေဆာင္ရမယ္႔၊ အခၽက္ ေလးေတြ ေဖာ္ၿပပါရေစ။မီးေလာင္ေနတဲ႔ engine room ဒါမွမဟုတ္ machinery space ကို၊ enclosed space အေနနဲ႔ အလံုပိတ္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ boundary cooling လုပ္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ CO2 ကို လြွတ္ၿပီးရင္လည္း boundary cooling ကို၊ ဆက္တိုက္ေဆာင္ရြက္ေပးေနရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ boundary cooling ဆိုတာကေတာ႔ enclosed space ရဲ႕ bulkheads ေတြ နဲ႔ boundary area ေတြကို၊ sea water နဲ႔ အဆက္မၿပတ္ပက္ၿဖန္းၿပီး၊ အပူရိွန္ကၽ ဆင္းေအာင္၊ ေဆာင္ရြက္ၿခင္းလို႔ ဆိုပါတယ္။
အဲဒီလို boundary cooling လုပ္ေပးတဲ႔တဲ႔အခါ၊ CO2 မွာလည္း cooling effect ရသလို၊ ေရကေန အပူရိွန္ ကို ဖယ္ထုတ္သလို ၿဖစ္ေစတာမို႔ မီးၿမန္ၿမန္ ၿငိမ္းတဲ႔အၿပင္၊ re-ignition ဆိုတဲ႔၊ မီးၿငိမ္းၿပီးမွ အပူေငြ႔ေႀကာင္႔ မီးၿပန္ေလာင္တာမၽိဳးကိုလည္း၊ တားဆီးရာေရာက္ပါတယ္။ မီးၿငိမ္းသြြားးတဲ႔႔အခါ၊ fireman’s outfit ကို အၿပည္႔အစံုုဝတ္၊ BA set လို႔ေခါါတဲ႔ breathing apparatus ကရိယာတန္ဆာ ပလာေတြတတ္ဆင္ကာ၊ ခါးမွာ life line လို႔ေခါါတဲ႔ ႀကိဳးခၽည္ၿပီး၊ ဆင္းရပါတယ္။ ဆင္းတဲ႔အခါ၊ emergency escape route က ဆင္းသြားရင္းနဲ႔ fire hose ကိုပါယူသြားရပါတယ္။
မီးေလာင္ေနတဲ႔ engine room ဒါမွမဟုတ္ machinery space ကို၊ enclosed space အေနနဲ႔ အလံုပိတ္ၿပီး တဲ႔အခါ၊ boundary cooling လုပ္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ CO2 ကို လြွတ္ၿပီးရင္လည္း boundary cooling ကို၊ ဆက္တိုက္ေဆာင္ရြက္ေပးေနရမွာ ၿဖစ္ပါသတဲ႔။ boundary cooling ဆိုတာကေတာ႔ enclosed space ရဲ႕ bulkheads ေတြ နဲ႔ boundary area ေတြကို၊ sea water နဲ႔ အဆက္မၿပတ္ပက္ၿဖန္းၿပီး၊ အပူရိွန္ကၽ ဆင္းေအာင္၊ ေဆာင္ရြက္ၿခင္းလို႔ ဆိုပါတယ္။
အဲဒီလို boundary cooling လုပ္ေပးတဲ႔တဲ႔အခါ၊ CO2 မွာလည္း cooling effect ရသလို၊ ေရကေန အပူရိွန္ ကို ဖယ္ထုတ္သလို ၿဖစ္ေစတာမို႔ မီးၿမန္ၿမန္ ၿငိမ္းတဲ႔အၿပင္၊ re-ignition ဆိုတဲ႔၊ မီးၿငိမ္းၿပီးမွ အပူေငြ႔ေႀကာင္႔ မီးၿပန္ေလာင္တာမၽိဳးကိုလည္း၊ တားဆီးရာေရာက္ပါတယ္။
မီးၿငိမ္းသြြားးတဲ႔႔အခါ၊ fireman’s outfit ကိုအၿပည္႔အစံုုဝတ္၊ BA set လို႔ေခါါတဲ႔ breathing apparatus ကရိယာတန္ဆာ ပလာေတြတတ္ဆင္ကာ၊ ခါးမွာ life line လို႔ေခါါတဲ႔ ႀကိဳးခၽည္ၿပီး၊ ဆင္းရပါတယ္။ ဆင္းတဲ႔ အခါ၊ emergency escape route ကဆင္းသြားရင္းနဲ႔ fire hose ကိုပါယူသြားရပါတယ္။
ဆင္းသြာားသူဟာ တေနရာၿပီး၊ တေနရာ မီးကၽြင္းမီးကၽန္ ရိွမရိွစစ္ေဆးရသလို၊ တကယ္လို႔႔ ေတြ႔ခဲ႔ရင္လည္း ပါသြားတဲ႔ fire hose နဲဲ႔ၿငိမ္းသတ္ရပါသတဲ႔။ မီးကၽြင္းမီးကၽန္မ ရိွေတာ႔မွာသာ blower ေတြကို exhaust အေနနဲ႔ၿပန္ေမာင္းကာ၊ CO2 ေတြကို ထုတ္ၿပစ္ရမွာၿဖစ္္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ re-ignition ေႀကာင္႔ မီးၿပန္္ေလာင္ တတ္သမို႔၊ fire patrol ကိုလည္း၊ ေဆာင္ရြက္ေပးဖိုု႔ လိုပါတယ္။
Post credit to : ဦးရီးထြန္း http://www.myanmarengineer.org
Image credit to : http://www.pao-an.com
No comments:
Post a Comment