ၿမန္မာအင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္ http://www.myanmarengineer.org မွ၊ ကူးယူေဖာ္ၿပပါတယ္။
SOLAS regulation Chapter II-2, Construction - Fire protection, detection, extinction, Regulation 7.5.1 မွာေတာ႔၊ accommodation spaces ေ တြနဲ႔ပက္သက္ၿပီး၊ stair ways, corridors နဲ႔ escape routes ေတြမွာ၊ smoke detectors ေတြကိုတတ္ဆင္ရမယ္လို႔ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ Regulation 7.5.2,. 7.5.3, 5.4, နဲ႔ Regulation 6 မွာလည္း၊ သေဘ္ာအမၽိဳးအစားအလိုက္၊ တတ္ဆင္ ရမယ္႔ ေနရာေတြကို၊ ေဖာ္ၿပထားသလို၊ Regulation 7 မွာေတာ႔၊ Manually operated call points ေတြကို၊ တခု နဲ႔ တခု မီတာ (၂၀) အကြာအေဝးထက္ မပိုပဲ၊ တတ္ဆင္ရမယ္လို႔ ေယဘုယၽ သေဘာမၽိဳး ေဖာ္ၿပထား ပါတယ္။
သေဘ္ာေပါါက Fire Detection နဲ႔ Fire Protection အေႀကာင္းကိုေၿပာမယ္ဆိုရင္၊ အေကာင္းဆံုး ကိုးကားစရာ ကေတာ႔ FSS Code လို႔ေခါါတဲ႔၊ International Code for Fire Safety Systems ပဲၿဖစ္ပါတယ္။ FSS Code ဟာ၊ IMO ရဲ႕ SOLAS Regulation, Chapter II-2, 1974 Convension ရဲ႕ Fire safety system & equipment required အရ၊ Marine Safety Committe မွ၊ ၿပဌာန္းခဲ႔တာၿဖစ္ပါတယ္။
FSS Code ရဲ႕ Chapter 9 - Fixed fire detection and fire alarm system ရဲ႕ Regulation.2, Engineering specifications, Sub-title 2.2 မွာ Fire detection system အတြက္၊ normal power supply ေရာ၊ emergency power supply ကိုပါ သီးသန္႔ ဆက္သြယ္အသံုးၿပဳရမယ္လို႔ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။ Sub title 2.3 မွာေတာ႔ Detectors ေတြနဲ႔ ပက္သက္ တဲ႔ Component requirements အပိုင္းကို၊ ေဖာ္ၿပ ထားပါတယ္။
Sub title 2.3.1.2 မွာတတ္ဆင္အသံုးၿပဳမယ္႔ smoke detectors ေတြဟာ၊ မီးေလာင္တဲ႔အခါ smoke density 12.5 % obstruration per meter ထက္မေကၽာ္ခင္မွာ acitavted ၿဖစ္ရမယ္လို႔၊ သတ္မွတ္ ထားသလို၊ Heat detectors ေတြနဲ႔ ပက္သက္လို႔ Sub title 2.3.1.3 မွာ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။
ROR heat detectors ေတြဟာ၊ 1 Deg. C per minutes နံွဳးထက္ မပိုတဲ႔ temperature ေၿပာင္းလဲမွဳေတြ ကို detect လုပ္နိဳင္ ရမွာၿဖစ္သလို၊ Rate compensated heat detectors ေတြကေတာ႔ မီးေလာင္တဲ႔အခါ၊ ambient temperature ဟာ၊ 54 °C မေရာက္ခင္ တနည္းအားၿဖင္႔ alarm activated temperature ဟာ၊ 54 °C ရယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
maximum floor area အေနနဲ႔ Smoke detector ေတြကို၊ ၃၇ စတုရန္းမီတာဧရိယာတိုင္းမွာ တလံုးကၽစီ တတ္ဆင္ဖို႔ န႔ဲ Heat detector ေတြကို ၇၄ စတုရန္းမီတာဧရိယာတိုင္းမွာ၊ တလံုးကၽစီတတ္ဆင္ဖို႔၊ maximun distance အကြာအေဝးအေနနဲ႔ smoke detector ေတြမွာ၊ တလံုးနဲ႔ တလံုး ၉ မီတာထက္ မပိုတဲ႔အကြာအေဝး န႔ဲ heat detector ေတြမွာ၊ ၁၁ မီတာထက္ မပိုတဲ႔အကြာအေဝး န႔ဲ တတ္ဆင္ဖို႔ Sub title 2.4.2.2 မွာ Position of detectors ဆိုၿပီးၿပဌာန္းထားပါတယ္။
ဒါ႔အၿပင္ အဲဒီ Sub title မွာပဲ maximum distance away from bulkheads ဆိုၿပီး၊ Smoke detector ေတြ တတ္ဆင္တဲ႔ အခါ နံရံနဲ႔ အမၽားဆံုး ၄ မီတာခြဲ နဲ႔ Head detectors ေတြတတ္ဆင္ တဲ႔အခါ၊ နံရံနဲ႔ အမၽားဆံုး ၅ မီတာခြဲ သာကြာရမယ္လို႔ ေတြ႔ရပါတယ္။
Fire detection & Prevention System ဟာ၊ Safety Equipments အၿဖစ္သတ္မွတ္ထားတာမို႔၊ International Convention For the Safety Of Life At Sea, 1974 as modifield by Protocol of 1988 အရ၊ Classification Societies ေတြက ထုတ္ေပးရတဲ႔၊ သက္ေသခံလက္မွတ္ၿဖစ္တဲ႔ Safety Equipment Certificate နဲ႔ အကၽံဳးဝင္ပါတယ္။
Safety Equipment Certificate ေနာက္ဆက္တြဲ၊ Form "E" ဆိုတဲ႔ Classed approved Safety Equipment Check List ဆိုတဲ႔စာရင္းမွာ၊ ထည္႔သြင္း ေရးသား ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ Safety Equipment Certificate နဲ႔ အကၽံဳးဝင္တာမို႔၊ Safety Equipment Survey တိုင္းမွာစစ္ေဆးေလ့ရိွပါတယ္။
SOLAS Chapter II-2, Part E - Operational requirements အပိုင္းမွ၊ Regulation 14 - Operational readiness and maintenance မွာ၊ Regulation 14.1.1 မွာ fire protection systems ေတြနဲ႔ fire-fighting systems/ fire protection systems ေတြကို၊ ၿပဳၿပင္ ထိမ္းသိမ္းၿခင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔နဲ႔ အခၽိန္ မေရြး အသင္႔သံုးနိဳင္တဲ႔ အေၿခအေနမွာရိွေနေစရန္၊ ေဆာင္ရြက္ ထားဖို႔ၿပဌာန္းထားသလို၊ Regulation 14.1.2 မွာ၊ ပံုမွန္ စစ္ေဆးၿခင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။
ဒါ႔အၿပင္ IMO မွၿပဌာန္းထားတဲ႔ Insternational Safety Management ISM Code အရ၊ Cretical Equipment အၿဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ Critical Equipment ၿဖစ္တာမို႔၊ ISM Audit နဲ႔လည္း၊ အကၽံဳးဝင္ၿပီး၊ SMM Safety Managememt Manual မွာၿပဌာန္းထားတဲ႔အတိုင္း၊ Fire detection & Prevention System ေတြကို၊ ပံုမွန္ စစ္ေဆးၿခင္း၊ ၿပဳၿပင္ ထိမ္းသိမ္းၿခင္း၊ အစရိွတဲ႔ regular inspection & maintenance ေတြကို၊ ေဆာင္ရြက္ၿခင္း ရိွမရိွ၊ စစ္ေဆး ေလ့ရိွပါတယ္။
အလားတူပဲ machniery space ေတြၿဖစ္တဲ႔၊ engine room lower platform, engine room middle platform နဲ႔ engine room upper platform အစရိွတဲ႔၊ အထပ္ေတြကိုလည္း၊ zone တခုစီ အၿဖစ္ခြဲၿခား သတ္မွတ္ကာ၊ smoke detector, heat detectors, flame detectors ေတြနဲ႔ manually call points ေတြ ကို၊ ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ထားပါတယ္။
Accommodation ကိုလည္း၊ main deck, poop deck, upper deck နဲ႔ bridge/ wheel house အစရိွသည္ၿဖင္႔၊ အထပ္ေတြ ခြဲၿခားသတ္မွတ္ထားသလို၊ အထပ္တိုင္းကိုလည္း zone တခုစီ အၿဖစ္ခြဲၿခား သတ္မွတ္ကာ၊ stair ways, corridors နဲ႔ escape routes ေတြမွာ၊ smoke detector, heat detectors, flame detectors ေတြနဲ႔ manually call points ေတြကို၊ ထည္႔သြင္း တတ္ဆင္ထားပါတယ္။
တခါတရံမွာ accomodation မွ၊ crew cabins ေတြမွာပါ၊ fire detectors ေတြကိုတတ္ဆင္ထားတာ မၽိဳးေတြ႔ရသလို၊ မၽားေသာအားၿဖင္႔ accomodation မွာရိွတဲ႔ emergency generator room နဲ႔ battery room ေတြမွာလည္း၊ fire detectors ေတြကိုတတ္ဆင္ထားပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ steering gear room, bow thruster room, paint store, bosun store နဲ႔ tanker ေတြမွာဆို၊ pump room အစရိွတဲ႔ machinery spaces ေနရာေတြနဲ႔ compartment ေတြမွာလည္း၊ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။
Post credit to : ဦးရီးထြန္း http://www.myanmarengineer.org
Image Credits to : http://wn.com,
No comments:
Post a Comment