fire hydrant အရည္အတြက္ကို၊ တတ္ဆင္ထားရိွရမယ္႔ fire hose အရြယ္အစားေပါါမူတည္ ၿပီး၊ ေယဘုယၽ စဥ္းစားႀကည္႔လို႔ရပါတယ္။ fire hydrant တခုမွာ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ fire hose ရဲ႕ အလၽွားဟာ၊ ေနာက္ထပ္ fire hydrant တခုအထိ၊ အမီွေရာက္ရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ခရီးသည္ (၃၆) ေယာက္အထက္ သယ္ေဆာင္ မယ္႔ passenger ship ေတြရဲ႕ interior location မွာ၊ fire hose ဟာအနည္းဆုံး ၁၀ မီတာရွည္ရမယ္လို႔၊ သတ္မွတ္ထားတာေႀကာင္႔ ၁၀ မီတာ အကြာ အေဝး တိုင္းမွာ၊ fire hydrant တခုရိွတယ္လို႔၊ ယူဆလို႔ရပါ တယ္။
ဒါ႔အၿပင္ ခရီးသည္ (၃၆) ေယာက္အထက္ passenger ship ေတြမွာ၊ fire hose ကို၊ hydrant မွာ nozzle နဲ႔တကြ၊ အသင္႔အေနအထားပံုစံနဲ႔ တတ္ဆင္ထားရမယ္လို႔ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။ machinery space မွာ၊ fire hose ဟာအနည္းဆုံး ၁၅ မီတာအရွည္မို႔၊ ၁၅ မီတာ အကြာအေဝးတိုင္းမွာ၊ fire hydrant တခု ရိွတယ္လို႔၊ ယူဆလို႔ ရသလို၊ other space area ေတြနဲ႔ open deck မွာ၊ မီတာ ၂၀ အရွည္လို႔၊ ၿပဌာန္းထားတာမို႔၊ မီတာ ၂၀ အကြာ အေဝးတိုင္းမွာ၊ fire hydrant တခုရိွတယ္လို႔၊ ယူဆလို႔ ရပါတယ္။အကယ္၍ သေဘ္ာရဲ႕ ဗၽက္၊ breadth ဟာ၊ မီတာ ၃၀ ထက္ေကၽာ္ရင္၊ open deck မွာ၊ ၂၅ မီတာအရွည္၊ fire hose ေတြကို သံုးရမယ္ လို႔၊ ၿပဌာန္း ထားတာမို႔ ၂၅ မီတာ အကြာအေဝးတိုင္းမွာ၊ fire hydrant တခု ရိွတယ္လို႔၊ ယူဆနဳုိင္ပါတယ္။
GRT တန္ခၽိန္ ၁၀၀၀ အထက္၊ cargo ship ေတြမွာ၊ hose ရဲ႕ အလၽွားဟာ မီတာ ၃၀ ထက္မနည္းဖို႔ သတ္မွတ္ထားသလို၊ hose အရည္အတြက္အေနနဲ႔ (၅) ခုထက ္မနည္း၊ ပါရိွရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ သေဘ္ာရဲ႕ တည္ေဆာက္ပံုအရ၊ machinery space၊ interior space နဲ႔ open deck မွာတတ္ဆင္ထားရိွတဲ႔ hydrant အရည္အတြက္နဲ႔ ညီမၽွတဲ႔၊ fire hose ေတြကို၊ ထားရိွရမွာ ၿဖစ္သလို၊ စုစုေပါင္း hose အရည္အတြက္ထက္၊ တစံုပိုၿပီး၊ အရံ spare hose အေနနဲ႔ ပါရိွရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ GTR တန္ခၽိန္ ၁၀၀၀ ေအာက္ဆိုရင္ေတာ႔၊ အနည္းဆံုး hose (၃) ခုပါဝင္ဖို႔လိုပါတယ္။
fire hydrant ေတြတိုင္းမွာ၊ isolating valve ေတြတတ္ဆင္ထားပါတယ္။ hydrant ရဲ႕ connection ဟာ၊ အသံုးၿပဳတဲ႔၊ hose coupling ေပါါ မူတည္သလို၊ hose coupling ဟာလည္း၊ nozzles ေပါါမူတည္ပါတယ္။ အသံုးမၽားတဲ႔ coupling နဲ႔ connection type ေတြက၊ Nakajama, Machino, John Morris, Nor, ANSI pin, ANSI slotter, French နဲ႔ Storz တို႔ၿဖစ္ပါတယ္။
fire nozzles အမၽိဳးအစားေတြကုိ solid bore (or) smooth bore nozzle, single gallonage (or) variable pressure/ variable flow nozzle, adjustable gallonage nozzle, automatic (or) constant pressure nozzle နဲ႔ multi-purpose nozzle ဆိုၿပီး၊ (၅) မၽိဳးခြဲၿခားသတ္မွတ္ထားပါတယ္။ အမၽိဳးအစားေတြ ကြဲၿပားေပမယ္႔၊ မီးၿငိမ္းသတ္ရာမွာ nozzle ဟာ လံုေလာက္တဲ႔ ေရပမာဏကို၊ ထုတ္ေပး နိဳင္ဖို႔၊ nozzle မွ ထုတ္ေပးလိုက္တဲ႔ေရဟာ လိုအပ္တဲ႔ form ဖြဲ႔စည္းပံုအတိုင္းရိွေနေစဖို႔ နဲ႔ မီးေလာင္ေနတဲ ႔ေနရာကို၊ တိတိကၽကၽေရာက္သြား ေစဖို႔ ဆိုတဲ႔၊ အေၿခခံအခၽက္ေတြအားလံုးကေတာ႔ အတူတူပဲၿဖစ္ပါတယ္။
nozzles ေတြေဆာင္ရြက္ေပးတဲ႔ main function (၃) မၽိဳးကို၊ control flow, provide reach နဲ႔ crate shape ဆိုၿပီး၊ အလြယ္တကူမွတ္နိဳင္ပါတယ္။ nozzle အတြင္း က၊ orifice ဟာ၊ ေရရဲ႕ flow ကို control လုပ္သလို၊ ေရရဲ႕ pressure ကို၊ velocity အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲေပးၿပီး၊ မီးေလာင္ေနတဲ ႔ေနရာကို၊ တိတိ ကၽကၽ ေရာက္သြားေစပါတယ္။
မီးေလာင္မွဳအေၿခအေနေပါါမူတည္လို႔၊ တခါတရံမွာ ေရကို၊ strait steam အေနနဲ႔အသံုးၿပဳကာ၊ ၿငိမ္းသတ္ ရသလို၊ တခါတရံ မွာေတာ႔ heat adsorption capability နဲ႔ radiant heat protection ၿပဳလုပ္ဖို႔၊ တနည္း အားၿဖင္႔ အပူရိွန္ကိုေလၽွာ႔ခၽရင္း အပူရိွန္ၿပန္႔ကူးမွဳကိုတားဆီးဖို႔ ေရကို spray အေနနဲ႔ ၿငိမ္းသတ္ ရတာ မို႔၊ ေရရဲ႕ shape သို႔မဟုတ္ ဖြဲ႔စည္းပံု form ကိုုပါ၊ nozzle ေတြက ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။
Fig. multi-purpose nozzles
သေဘ္ာေတြမွာေတာ႔ solid bore nozzles သို႔မဟုတ္ jet type nozzles ေတြနဲ႔၊ single gallonage nozzle လို႔ေခါါတဲ႔ spray nozzle သို႔မဟုတ္ fog nozzle ေတြကို၊ အသံုးမၿပဳပဲ၊ jet nozzle အၿဖစ္ေရာ spray nozzle အၿဖစ္ပါ၊ လိုအပ္သလို ေၿပာင္းလဲ သံုးစြဲနိဳင္တဲ႔၊ multi-purpose nozzles ေတြကိုအသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
SOLAS regulation, Part 1, Chapter II-2 Construction - Fire protection, fire detection and fire extinction, Part C : Suppression of fire, Regulation 10.2.3.3.1 မွာ၊ 12mm, 16mm နဲ႔ 19mm diameter အရြယ္အစားရိွတဲ႔၊ nozzles ေတြကိုအသံုးၿပဳဖို႔၊ ၿပဌာန္းထားသလို၊ အဲဒီထက္ႀကီးတဲ႔ nozzles ေတြ ကို၊ အသံုးၿပဳမယ္ဆိုရင္၊ administration ဆိုတဲ႔၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာနိဳင္ငံမွ၊ ၿပဌာန္းထားတဲ႔ Merchant Shipping Act အရ၊ ဆံုးၿဖတ္ေပးမွာၿဖစ္ပါတယ္။သေဘ္ာရဲ႕ accommodation နဲ႔ service space ေတြမွာ၊ 12mm diameter nozzles ေတြကိုအသံုးၿပဳနိဳင္ ပါတယ္။ machinery space နဲ႔ exterior location ေတြမွာေတာ႔၊ 12mm diameter ထက္ႀကီးၿပီး၊ 19mm diameter ထက္မႀကီးတဲ႔ nozzles ေတြကို အသံုးၿပဳနိဳင္ပါတယ္။
Post credit to : ဦးရီးထြန္း http://www.myanmarengineer.org
Image credit to : http://soniachou.en.ecplaza.net
No comments:
Post a Comment