Pages

Friday, 29 June 2012

Classification Societies & Their Role (၄)

Classification society အဖြဲ႔အစည္းတခုခုကို၊ အပ္နံွကာ သေဘ္ာတည္ေဆာက္ေနစဥ္ ကာလအတြင္း၊ classification & statutory certificates ေတြကို၊ မရရိွခင္ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ ship owner မွ၊ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းၿပည္တခုခုမွာ၊ 'port of registry' အၿဖစ္ သေဘ္ာကို မွတ္ပံုတင္ဖို႔၊ လိုအပ္ပါတယ္။ သေဘ္ာ မွတ္ပံုတင္ရာ တိုင္းၿပည္မွ၊ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာႀကီးႀကပ္အုပ္ခၽဳပ္မွဳ administration အဖြဲ႔အစည္း သို႔မဟုတ္ အာဏာပိုင္ authority အဖြဲ႔အစည္း ရံုးစိုက္ရာ၊ 'ၿမိဳ႕' အမည္ကို၊ ေရးသားေဖာ္ၿပနိဳင္တဲ႔အတြက္၊ port of registry အၿဖစ္၊ ေခါါဆိုသံုးနံွဳးႀကပါတယ္။ မွတ္ပံုတင္ထားရာ၊ registered တိုင္းၿပည္ရဲ႕ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းကို၊ 'flag state' လို႔ေခါါပါတယ္။

မွတ္ပံုတင္ထားရာ တိုင္းၿပည္ရဲ႕ နိဳင္ငံေတာ္အလံ 'flag' ကို၊ သေဘ္ာမွာလြွင္႔ထူခြင္႔ ရတဲ႔အတြက္၊ 'flag state' လို႔ေခါါဆိုၿခင္းၿဖစ္သလို၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာတိုင္းၿပည္ရဲ႕၊ 'jurisdiction' ဆိုတဲ႔ ဥပေဒေႀကာင္းအရ စီရင္ပိုင္ခြင္႔ေတြ၊ ဆံုးၿဖတ္ပိုင္ခြင္႔ေတြနဲ႔ ခံစားပိုင္ခြင္႔ေတြကိုလည္း၊ ရရိွပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ သေဘ္ာဟာ၊ မွတ္ပံုတင္ထားရာ flag state တိုင္းၿပည္မွ၊ ၿပဌာန္း ထားတဲ႔ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ Merchant Shipping Act ဥပေဒေတြရဲ႕ အကၽိဳးကို၊ ခံစားပိုင္ခြင္႔ေတြ ရိွတယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

flag state မွ၊ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ၊ သေဘာတူညီခၽက္ေတြ ၿဖစ္တဲ႔ SOLAS လို႔ေခါါတဲ႔၊ International Convention for the Safety of Life at Sea 1974 ရဲ႕ Chapter V Regulation 14(2) အရ၊ 'Minimum Safe Manning Certificate' နဲ႔ International Convention on Tonnage Measurement, 1969 အရ၊ 'International Tonnage Certificate' တို႔ကို classification & statutory certificate ေတြအၿဖစ္ ထုတ္ေပးပါတယ္။

ေဘးအနၲရာယ္ကင္းစြာၿဖင္႔သြားလာကာ၊ ထိမ္းသိမ္းေမာင္းနွင္ၿခင္း၊ ခရီးသည္ သို႔မဟုတ္ ကုန္ပစၥည္း တင္ေဆာင္ၿခင္းနဲ႔ ၿပဳၿပင္ ထိန္းသိမ္းၿခင္းေတြကို စီမံေဆာင္ရြက္နိဳင္ေစဖို႔၊ လိုအပ္မယ္႔ သေဘ္ာဝန္ထမ္း ship crews and staff လူဦးေရအရည္အတြက္ကို 'Minimum Safe Manning Certificate' မွ၊ သတ္မွတ္ေပးပါတယ္။ သေဘ္ာဆိုက္ကပ္ရပ္နားရာ၊ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ေတြရဲ႕ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ ႀကီးႀကပ္အုပ္ခၽဳပ္မွဳ administration အဖြဲ႔အစည္း သို႔မဟုတ္ အာဏာပိုင္ authority အဖြဲ႔အစည္းကိုေတာ႔၊ 'port state' လို႔ေခါါပါတယ္။

သေဘ္ာဆိုက္ကပ္ရပ္နားရာ၊ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ေတြဟာ သေဘ္ာရဲ႕ 'International Tonnage Certificate' မွာေဖာ္ၿပထားတဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြအေပါါမူတည္ၿပီး၊ 'ဆိပ္ကမ္းခြန္' ေကာက္ယူ ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ 'International Tonnage Certificate' ကိုအေၿခခံကာ၊ Suez နဲ႔ Panama Canal တူးေၿမာင္းအုပ္ခၽဳပ္ေရး အဖြဲ႔ထံမွ Suez နဲ႔ Panama Canal Tonnage Certificate ေတြ ကိုလည္း၊ ေလၽွာက္ထား ရယူနိဳင္ပါတယ္။ Suez နဲ႔ Panama Canal Tonnage Certificate ေတြဟာ၊ သီးၿခား 'Special Tonnage Certificate' ေတြ ၿဖစ္ၿပီး၊ သေဘ္ာဟာ Suez နဲ႔ Panama Canal တူးေၿမာင္းေတြကို၊ ၿဖတ္သန္းတဲ႔အခါ၊ သက္ဆိုင္ရာ တူးေၿမာင္း အုပ္ခၽဳပ္ေရးအဖြဲ႔မွ၊ 'Special Tonnage Certificate' ေတြမွာေဖာ္ၿပထားတဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြ အေပါါ မူတည္ၿပီး၊ 'တူးေၿမာင္းၿဖတ္သန္းခြန္' ေကာက္ယူပါတယ္။

ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းခရီးသြားလာမွဳ merchant shipping အၿဖစ္၊ တေနရာနဲ႔တေနရာ သို႔မဟုတ္ နိဳင္ငံတခုမွ၊ အၿခားနိဳင္ငံတခုသို႔၊ သေဘ္ာေတြကိုအသံုးၿပဳၿပီး၊ သြားလာတဲ႔အခါ၊ မေတာ္တဆ ႀကံဳလာနိဳင္တဲ႔ ေဘးအနၲရာယ္ေတြ၊ လူေတြရဲ႕ေပါ႔ဆမွဳေတြနဲ႔ အသံုးၿပဳတည္ေဆာက္ထားတဲ႔ ပစၥည္းေတြေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ေပါါလာနိဳင္မယ္႔ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြနဲ႔ ပတ္ဝန္းကၽင္ညစ္ညမ္းမွဳေတြကို၊ တားဆီးကာကြယ္ဖို႔ classification societies အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ flag state အဖြဲ႔အစည္းတို႔ဟာ၊ တာဝန္ယူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႀကပါတယ္။

classification societies အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ၊ နည္းပညာနဲ႔အတတ္ပညာရွဳေဒါင္႔ technical issue ကို၊ အေၿခခံကာေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ flag state ဆိုတဲ႔ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကေတာ႔၊ on board safety လို႔ေခါါတဲ႔ ေဘးအနၲရာယ္ကင္းစြာၿဖင္႔သြားလာနိဳင္ေရး၊ personal training လို႔ေခါါတဲ႔ ေလ့ကၽင္႔သင္ႀကားေရး၊ pollution prevention လို႔ေခါါတဲ႔ ပတ္ဝန္းကၽင္ ညစ္ညမ္းမွဳေတြကို၊ တားဆီး ကာကြယ္ေရးနဲ႔ ship to shore communication လို႔ေခါါတဲ႔ ပင္လယ္၊ သမုဒၵရာထဲမွ သေဘ္ာနဲ႔ ကုန္းေၿမဆိပ္ကမ္းတို႔ရဲ႕ ဆက္သြယ္ေရးကိစၥေတြ နဲ႔ပက္သက္ၿပီး၊ ၿပဌာန္းထားတဲ႔ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ သေဘ္ာတူညီခၽက္ေတြကို၊ စနစ္တကၽလိုက္နာကၽင္႔သံုးေစဖို႔၊ ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။

Reference : Classification Societies - What, Why and How, IACS - International Association of Classification Societies © IACS 2011, Ship Knowledge - A mordern encyclopedia by K. Van Dokkum.

No comments:

Post a Comment