Pages

Wednesday 27 June 2012

Classification Societies & Their Role (၃)

Classification Society မွထုတ္ေပးတဲ႔ သက္ေသခံ statutory certificates ေတြထဲမွ၊ Anti-fouling certificate ကလြဲလို႔ကၽန္၊ certificates ေတြဟာလည္း၊ validity period အေနနဲ႔ (၅) နွစ္ သက္တမ္း ရိွပါတယ္။ statutory certificates ေတြကိုစတင္ထုတ္ေပးစဥ္မွာ၊ (၃) လ သက္တမ္းရိွတဲ႔ ယာယီ 'interim certificates' ေတြအၿဖစ္ထုတ္ေပးၿပီး၊ သက္တမ္း (၃) လအတြင္း၊ အေၿပာင္းအလဲ တစံုတရာမရိွမွသာ၊ (၅) နွစ္ သက္တမ္းရိွတဲ႔ အၿမဲတမ္း 'full certificates' ေတြအၿဖစ္၊ အတည္ၿပဳေပးပါတယ္။

 Classification society မွ ၿပန္လည္ၿပင္ဆင္ရန္လိုတဲ႔စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခၽက္ observations ေတြကို၊ 'deficiencies' မၽားအၿဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး၊ rectification အေနနဲ႔ အေရးယူၿပင္ဆင္ေပးရပါတယ္။ classification services အေနနဲ႔ စစ္ေဆးစဥ္၊ Safety Equipments Certificate နဲ႔ International Oil Pollution Prevention Certificate တို႔ဟာ၊ သေဘ္ာမွာ လိုက္ပါစီးနင္းသူေတြရဲ႕ human lives ဆိုတဲ႔၊ လူ႔အသက္ေတြသာမက၊ environment ဆိုတဲ႔ သဘာဝပတ္ဝန္းကၽင္ပါ၊ ထိခိုက္ဆံုးရံွဳးမွဳေတြ မွကာကြယ္နိဳင္ဖို႔၊ ၿပဌာန္းထားတဲ႔၊ Regulations ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမွဳမရိွေႀကာင္း၊ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခဲ႔လၽွင္ သက္ေသခံ statutory certificate ထုတ္ေပးၿခင္းကို၊ ရပ္ဆိုင္းထားနိဳင္ၿပီး၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွ ခၽက္ၿခင္း အေရးယူ ၿပင္ဆင္ေပးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

အလားတူ Class certificate မွ hull and machinery ဆိုင္ရာ၊ အခၽက္အလက္အလက္မၽား၊ Safety Management Certificate, DOC Document Of Compliance, International Ship Security Certificate, Cargo Ship Safety Construction Certificate, Cargo Ship Safety Radio Certificate, International Load Line Certificate, International Air Pollution Prevention Certificate နဲ႔ International Sewage Pollution Prevention Certificate တို႔မွ အခၽက္အလက္အလက္မၽားဟာ၊ regulations ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမွဳမရိွေႀကာင္း၊ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခဲ႔လၽွင္လည္း၊ 'deficiencies' အၿဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး၊သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွ အနည္းဆံုး (၁၄) ရက္မွ အမၽားဆံုး ရက္ေပါင္း (၆၀) အတြင္း၊ အေရးယူ ၿပင္ဆင္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

'classification services' အၿဖစ္၊ တည္ေဆာက္ရာမွာ အသံုးၿပဳမယ္႔ materials အမၽိဳးအစားေတြဟာ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔အခၽက္အလက္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမွရိွမရိွ၊ စစ္ေဆးကာ အတည္ၿပဳေပးၿခင္း ကို၊ ဒီေနရာမွာ နမူနာတခုၿဖင္႔ေဖာ္ၿပပါဦးမယ္။ သေဘ္ာတည္ေဆာက္ရာမွာအသံုးၿပဳတဲ႔၊ materials ေတြဟာ၊ ခိုင္မာၿပီး ခံနိဳင္ရည္ရိွတဲ႔ 'strong mechanical properties' ဂုဏ္သတၱိေတြ ရိွဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ materials ေတြရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိကို toughness, ductility နဲ႔ malleability ဆိုၿပီး ခြဲၿခားသတ္မွတ္ေလ့ရိွပါတယ္။

material အမၽိဳးအစားတခုကို၊ bending အၿဖစ္ 'ေကြး' လိုက္တဲ႔အခါ၊ fracture ဆိုတဲ႔ အက္ကြဲကၽိဳးပဲ႔မွဳ မၿဖစ္ေပါါပဲ၊ ေကြးေကာက္နိဳင္ၿခင္းကို 'toughness' လို႔ေခါါပါတယ္။ tough material ဟာ material actually fail ဆိုတဲ႔၊ အမွန္တကယ္အက္ကြဲကၽိဳးပဲ႔တဲ႔အေၿခအေနအထိ၊ အႀကိမ္ေပါင္းမၽားစြာ cycles of bending အေနနဲ႔၊ bending stress အေကြးဒါက္ကို၊ ခံနိုင္ရည္ရိွဖို႔လိုပါတယ္။ 'toughness' ဟာ material အေပါါ bending force သက္ေရာက္တာနဲ႔၊ အလြယ္တကူ အက္ကြဲကၽိဳးပဲ႔သြားၿခင္းဆိုတဲ႔ 'brittleness' ရဲ႕ ဆန္႔ကၽင္ဖက္၊ ဂုဏ္သတၱိၿဖစ္ပါတယ္။

material actually fail ဆိုတဲ႔၊ အမွန္တကယ္အက္ကြဲကၽိဳးပဲ႔သြားၿခင္း၊ မၿဖစ္ေပါါပဲ အပူရိွန္ေၿပာင္းလဲ ၿမင္႔တက္သြားမွဳ 'temperature increase' ေႀကာင္႔၊ deformed အေနနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံု၊ ပံုသ႑န္ ပၽက္ယြင္း သြားၿခင္းကို 'ductility' လို႔ေခါါပါတယ္။ သေဘ္ာတည္ေဆာက္တဲ႔အခါ၊ tin, zinc, lead နဲ႔ copper အစရိွတဲ႔ ductility materials ေတြကိုလည္း၊ ထည္႔သြင္းအသံုးၿပဳရပါတယ္။ ductility ရဲ႕ဆန္႔ကၽင္ဖက္၊ ဂုဏ္သတၱိ ကေတာ႔ 'malleability' ၿဖစ္ပါတယ္။ compression ေႀကာင္႔ crack အၿဖစ္ အက္ကြဲၿခင္း သို႔မဟုတ္ extraction နဲ႔ forging တို႔ေႀကာင္႔၊ shape ဆိုတဲ႔ ပံုသ႑န္ ပၽက္ယြင္းသြားၿခင္းကိုေတာ႔၊ 'malleability' လို႔ေခါါပါတယ္။ အပူရိွန္ေၿပာင္းလဲၿမင္႔တက္သြားေပမယ္႔၊ ဆိုတဲ႔ ပံုသ႑န္ ပၽက္ယြင္းသြားၿခင္း မရိွတဲ႔၊ malleability materials ေတြကိုလည္း၊ သေဘ္ာတည္ေဆာက္ရာမွာ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။


(၁၉၇၀) ခုနွစ္မွ (၁၉၇၅) ခုနွစ္အတြင္း၊ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းေလာကမွ၊ သေဘ္ာေတြရဲ႕ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳ damages ေတြကို၊ Classification societies ေတြမွ၊ survey အၿဖစ္ စစ္တမ္းေကာက္ယူၿပီး၊ ေလ့လာ ႀကည္႔တဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာတည္ေဆာက္ရာမွာအသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔ materials ေတြရဲ႕ mechanical properties ဆိုင္ရာ၊ အားနည္းခၽက္ weakness ေတြကို ေတြ႔ရိွခဲ႔ႀကပါတယ္။ ပၽက္စီးဆံုးရံွဳးမွဳေတြရဲ႕ အေႀကာင္းရင္း root causes ေတြအမၽိဳးမၽိဳးရိွေပမယ္႔၊ အမၽားဆံုး maximum root cause ကေတာ႔၊ 'brittle failure' နဲ႔ 'fatigue failure' တို႔သာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ Classification societies ေတြဟာ၊ သေဘ္ာတည္ေဆာက္ရာမွာအသံုးၿပဳမယ္႔ material properties ေတြနဲ႔ပက္သက္ၿပီး၊ တင္းကၽပ္တိကၽတဲ႔ regulations ေတြကို ထပ္မံၿပဌာန္းခဲ႔ပါတယ္။


ဥပမာအၿဖစ္၊ သေဘ္ာတည္ေဆာက္ရာမွာအသံုးၿပဳမယ္႔ steel material နဲ႔ပက္သက္ၿပီး၊ Classification societies ေတြမွ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ 'grades' ေတြကို၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ အရြယ္အစား ႀကီးမားတဲ႔ larger sized သေဘ္ာႀကီးေတြကို၊ တည္ေဆာက္တဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာရဲ႕ 'light displacement' ကိုေလၽွာခ႔ၽနိဳင္ဖို႔၊ steel plates ေတြရဲ႕ thickness အထူ ကိုလည္း၊ ေလၽွာ႔ခၽဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။ အဲဒီအခါ ၿမင္႔မားတဲ႔ 'higher tensile strength' ဂုဏ္သတၱိရိွတဲ႔၊ steel plates ေတြကို၊ အစားထိုးအသံုးၿပဳေစဖို႔ Classification societies ေတြမွ၊ ေၿပာင္းလဲ သတ္မွတ္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ မူလအသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔ grade A, B, D နဲ႔ E ဆိုတဲ႔ steel plates ေတြအစား၊ grade AH, AB, AD နဲ႔ AE ဆိုတဲ႔၊ steel plates ေတြကို၊ အစားထိုးအသံုးၿပဳနိဳင္ပါတယ္။ normal grade A, B, D နဲ႔ E ဆိုတဲ႔ steel plates ေတြရဲ႕ 'tensile strength' ဟာ၊ 400 ~ 490 MN per Sq. m ခန္႔သာရိွၿပီး၊ အစားထိုးအသံုးၿပဳဖို႔သတ္မွတ္ခဲ႔တဲ႔ steel plates ေတြရဲ႕၊ 'high tensile strength' ကေတာ႔ 490 ~ 620 MN per Sq. m အထိရိွတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။

Reference : AMSA - Australian Maritime Safety Agency 

No comments:

Post a Comment