Pages

Friday 28 June 2013

"International shore connection and Fire control plan"

သေဘ္ာေတြမွာ၊ fire fighting မီးၿငိမ္းသတ္ၿခင္းဆိုတဲ႔ fire fighting အား ေဆာင္ရြက္ရာမွာ၊ မီးေလာင္မွဳ အမၽိဳးအစားေပါါမူတည္ၿပီး၊ portable fire fighting equipments ေတြနဲ႔ fixed fire fighting equipment ေတြကို၊ ေရြးခၽယ္သံုးစြဲရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ fixed fire fighting installation ဟာ၊ ေနရာတိုင္းမွာ အသံုးၿပဳလို႔ မရတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ေယဘုယၽအားၿဖင္႔ သေဘ္ာေတြမွာ တတ္ဆင္ အသံုးၿပဳေလ့ရိွတဲ႔ fixed fire fighting installation အမၽဳိးအစားေတြကေတာ႔၊ fire main system, automatic fire sprinkler system, foam installation system ေတြနဲ႔ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ဓါတ္ေငြ႔ကို အသံုးၿပဳထားတဲ႔ CO2 installation system တို႔ၿဖစ္ပါတယ္။ 

ဟိုးအရင္က halon installation system ကို၊ fixed fire fighting installation အေနနဲ႔၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳခဲ႔ႀကပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ IMO ရဲ႕ resolution MSC.27(61) air pollution prevention convention အရ၊ (၁၉၉၄) ခုနွစ္မွ စတင္ၿပီး၊ halon installation system ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ၿခင္းအား တားၿမစ္ခဲ႔သလို၊ အကယ္၍ မူလကတည္းက halon system တတ္ဆင္ၿပီးသား သေဘ္ာေတြကိုေတာ႔၊ CFC free ၿဖစ္တဲ႔၊ အၿခားေသာ halon alternative နည္းလမ္းေတြၿဖင္႔၊ ေၿပာင္းလဲတတ္ဆင္ရန္၊ ၿပဌာန္းခဲ႔ပါတယ္။

SOLAS Chapter II-2, Regulation 7 အရ၊ output power (၃၇၅) ကီလိုဝပ္ တနည္းအားၿဖင္႔ ၿမင္းေကာင္ေရ (၅၁၀) ထက္ေကၽာ္တဲ႔၊ စက္ပစၥည္းေတြ တတ္ဆင္ထားမယ္႔ machinery spaces ေတြနဲ႔ oil-fired boiler rooms, purifier rooms ေတြမွာ၊ fixed fire fighting installation အား၊ ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ fixed fire fighting installation အၿဖစ္ water spray systems လို႔ေခါါတဲ႔ fire sprinkler system, CO2 installation system နဲ႔ high expansion foam installation systems အစရိွတဲ႔၊ installation system (၃) မၽိဳးထဲမွ တမၽိဳးအား၊ ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ထားရန္ သတ္မွတ္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ SOLAS Chapter II-2, Regulation 10 (equivalent standard: IMO - MSC/Circ. 668/728) အရ၊ water mist systems, inside air high expansion foam systems နဲ႔ equivalent standard: IMO Circ. 776 အရ၊ alternative gas extinguishing systems တို႔ကိုပါ၊ fixed fire fighting installation အၿဖစ္ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္နိဳင္တယ္လို႔၊ သတ္မွတ္ခဲ႔ပါတယ္။

fixed fire fighting installation အမၽဳိးအစား အမၽားစုဟာဟာ၊ ေရကိုအသံုးၿပဳၿပီး၊ မီးၿငိမ္းသတ္ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး၊ တတ္ဆင္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ သေဘ္ာမွ pump ေတြဟာ အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔ failure ၿဖစ္ၿပီး၊ အသံုးမၿပဳနိဳင္ခဲ႔လၽွင္ အၿခားသေဘ္ာ ဒါမွမဟုတ္ သေဘ္ာဆိုက္ကပ္ထားရာ၊ ဆိပ္ကမ္းမွ pump ေတြကို၊ အသံုးၿပဳကာ၊ international shore connection flange မွ တဆင္႔၊ ဆက္သြယ္ကာ မီးၿငိမ္းသတ္နိဳင္ပါတယ္။ international shore connection  flange အား ဆိပ္ကမ္းရိွ fire line မွ၊ မည္သည္႕ flange အမၽိဳးအစားမၽိဳးမွာမဆို၊ အလြယ္တကူ တတ္ဆင္နိဳင္ေစရန္၊ SLOAS regulation ၿဖင္႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။


Fig. International shore connection flange

သေဘ္ာတစီးမွာ ရိွရမယ္႔ shore connection flange (၃) မၽိဳးရိွပါတယ္။ အလြယ္တကူေၿပာရလၽွင္ SOLAS Regulation အရ shore connection flange (၁) ခုနဲ႔ MARPOL Regulation အရ၊ shore connection flange (၂) ခုဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ SOLAS Regulation အရ FSS Code Chapter (2) International shore connections, paragraph 2.1 အရ တတ္ဆင္ထားရမယ္႔ shore connection flange ဟာ၊  ေရကိုအသံုးၿပဳၿပီး၊ မီးၿငိမ္းသတ္ရန္ၿခင္းမွာ အသံုးၿပဳရန္ၿဖစ္ပါတယ္။

MARPOL Regulation အရ၊ တတ္ဆင္ထားရမယ္႔ shore connection flanges ေတြကို၊ MARPOL Annex I - Regulations for the Prevention of Pollution by Oil from Ships အရ၊ တတ္ဆင္ထားရမယ္႔ shore connection flange နဲ႔ MARPOL Annex IV - Regulations for Prevention of Pollution by Sewage from Ships အရ၊ တတ္ဆင္ထားရမယ္႔ shore connection flange ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။


Fig. Standard discharge flange for residues from machinery bilges from sludge tanks

MARPOL Annex I - Regulations for the Prevention of Pollution by Oil from Ships အရ၊ တတ္ဆင္ထားရမယ္႔ shore connection flange ရဲ႕ အရြယ္အစားကို၊ MARPOL Annex I - Regulations for the Prevention of Pollution by Oil from Ships ရဲ႕ Chapter (3) - Requirements for machinery spaces of all ships, Part (A) - Construction မွာ Regulation (13) - Standard discharge connection ဆိုၿပီး၊ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။ အလြယ္တကူ ေၿပာရလၽွင္ အေပါက္ (၆) ေပါက္ပါရိွတယ္လို႔ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။


Fig. Standard discharge flange for sewage

MARPOL Annex IV - Regulations for Prevention of Pollution by Sewage from Ships အရ၊ တတ္ဆင္ထားရမယ္႔ shore connection flange ရဲ႕ အရြယ္အစားကိုလည္း၊ Chapter (3) - Equipment and control of discharge, Regulation (10) - Standard discharge connections ဆိုၿပီး၊ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။ အလြယ္တကူ ေၿပာရလၽွင္ အေပါက္ (၄) ေပါက္ ပါရိွတယ္လို႔ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ 


Fig. Fire Control Plan

international shore connection ေတြကဲ႔သို႔ mandatory requirement ၿပဌာန္းခၽက္ေႀကာင္႔၊ မရိွမၿဖစ္ပါဝင္ရမယ္႔ အရာတခုကတာ႔၊ SOLAS Chapter II-2, Regulation 15 အရ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ Fire Control Plan ၿဖစ္ပါတယ္။ fire control plan မွာ၊ deck အထပ္တိုင္းရဲ႕ fire station အပါအဝင္၊ သေဘ္ာတည္ေဆာက္ပံုအရ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ “A” class division enclosed space, “B” class division enclosed space နဲ႔ bulkheads ေတြမွစၿပီး၊ သေဘ္ာမွာတတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ fire detection system နဲ႔ fire fighting systems ေတြနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြ အားလံုးကို၊ ထည္႔သြင္းေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ fire control plan ကိုႀကည္႔လိုက္တာနဲ႔၊ fire alarm systems, sprinkler installation, extinguishing appliances, compartments နဲ႔ decks ေတြရဲ႕ ထြက္ေပါက္ escape ေတြ၊ ventilation system dampers ေတြနဲ႔ fans ေတြရဲ႕ remote operation အပါအဝင္၊ system ေတြ အားလံုးကို၊ အလြယ္တကူသိရိွနိဳင္ပါတယ္။ 

fire control plan ကို၊ သေဘ္ာရဲ႕ main structure accommodation မွ၊ ဝင္ဝင္ၿခင္း၊ poop deck ဒါမွမဟုတ္ main deck ရဲ႕ ဝဲ၊ ယာ တနည္းအားၿဖင္႔ port side နဲ႔ star board side မွာ ထားရိွတဲ႔ fire control plan safety container အတြင္း ထည္႔သြင္းထားရိွပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ main structure accommodation ရဲ႕၊ သိသာထင္ရွားၿပီး အလြယ္တကူ ၿမင္ေတြ႔နိဳင္မယ္႔ passage way ဒါမွမဟုတ္ corridor ကဲ႔သို႔ေနရာမၽိဳး နဲ႔ bridge/ wheel hose အပါအဝင္၊ engine control room/ engine room မွာပါ ခၽိတ္ဆြဲေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

fire control plan ကို ထားရိွရတဲ႔ရည္ရြယ္ခၽက္ကေတာ႔၊ မီးၿငိမ္းသတ္ၿခင္း fire prevention and protection သို႔မဟုတ္ fire fighting အား၊ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ အလြယ္တကူ ကိုးကားနိဳင္ေစရန္၊ တနည္းအားၿဖင္႔ လမ္းညြွန္ၿပသမွဳအေနနဲ႔ ထားရိွၿခင္းၿဖစ္သလို၊ fire control plan မွာေဖာ္ၿပထားတဲ႔ အခၽက္အလက္ information ေတြအရ၊ အခၽိန္တိုအတြင္း အလြယ္တကူ မီးၿငိမ္းသတ္နိဳင္ေစရန္၊ ရည္ရြယ္ၿခင္းလည္းၿဖစ္ပါတယ္။


Reference and image credit to : Marine Auxiliary Machinery By Mc George 7th edition, 1995, http://www.seacurity.nl/., SOLAS Regulation, MARPOL Regulation.

Remark : All publications and images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.    

No comments:

Post a Comment