Pages

Sunday, 23 June 2013

"Fire Classes"

သေဘ္ာရဲ႕ စက္ခန္း engine room ကို fire prone area ဆိုတဲ႔ အခၽိန္မေရြး မီးေလာင္နိဳင္တဲ႔ ေနရာအၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။ စက္ပစၥည္းအမၽိဳးအစား အရည္အတြက္ (၁၃၀) ခန္႔တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ စက္ခန္း engine room ထဲမွာ စက္ေတြရဲ႕ ဆီစားနံွဴး fuel consumption ကလည္း၊ တေန႔ကို တန္ (၄၀) ေလာက္ရိွသလို၊ စက္ေမာင္းဆီေတြနဲ႔ ေခၽာဆီေတြကို၊ သိုေလွာင္ထားတဲ႔ fuel oil storage tank, fuel oil service tank, diesel oil storage tank, diesel oil service tank, lubricating storage tank, lubricating oil service tank အစရိွတဲ႔ေလွာင္ကန္ေတြနဲ႔ greases ေတြ၊ chemicals ေတြလည္း ရိွေနပါေသးတယ္။

HFO လို႔ေခါါတဲ႔ heavy fuel oil မီးထိုးဆီေတြကို၊ စက္ေမာင္းဆီအၿဖစ္ အသံုးၿပဳရာမွာ၊ temperature 120 ~ 150 degrees Celsius ခန္႔၊ အပူေပးထားရတဲ႔အၿပင္၊ fuel injection အတြက္ high pressure pipes ေတြအတြင္း၊ ၿဖတ္သန္းစီးဆင္းေနတဲ႔ စက္ေမာင္းဆီရဲ႕ pressure ကလည္း 1200 bar ခန္႔ရိွပါတယ္။ 'အပူရိွန္' ရိွေနတဲ႔ သေဘ္ာရဲ႕ စက္ခန္း engine room မွာ၊ boiler နဲ႔ အမိွဳက္သရိုက္ garbage ေတြကို မီးရိွဳ႕ေပးမယ္႔ incinerator လည္းရိွေနပါေသးတယ္။

'ေလာင္စာ' ဆိုတဲ႔ combustible substance, 'မီးစ' ဆိုတဲ႔ ignition နဲ႔  'ေလ' ဆိုတဲ႔ supply of air တို႔ ေပါင္းစပ္မွဳေႀကာင္႔ 'မီးေလာင္မွဳ' ၿဖစ္ပြားရပါတယ္။  ေလာင္စာဆိုတဲ႔ combustible substance, မီးစဆိုတဲ႔ ignition နဲ႔  ေလဆိုတဲ႔ supply of air တို႔ဟာ၊ မီးေလာင္မွဳ ၿဖစ္ပြားေစနိဳင္မယ္႔ အဓိက အရင္းအၿမစ္ေတြ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ အဓိကအရင္းအၿမစ္ (၃) ခု ထဲမွ၊ တခုခုကို ဖယ္ထုတ္ၿခင္းၿဖင္႔ မီးေလာင္ၿခင္းအား၊ တားဆီးနိဳင္ပါတယ္။

စက္ခန္းမွာ မီးေလာင္လြယ္တဲ႔ 'အမိွဳက္' အစအနေတြနဲ႔ 'ဆီ' အစအနေတြ မရိွေစပဲဲ good house keeping အေနနဲ႔ စက္ခန္းကို သတ္ရပ္သန္႔ရွင္းစြာ၊ ရိွေနေစၿခင္းဟာ၊ မီးေလာင္မွဳ ၿဖစ္ပြားေစနိဳင္မယ္႔ အဓိကအရင္းအၿမစ္ (၃) ခုထဲမွ၊ 'ေလာင္စာ' ဆိုတဲ႔ combustible substance အား၊ ဖယ္ထုတ္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။'မီးစ' သို႔မဟုတ္ 'မီးပြား' ေတြ၊ စတင္ၿဖစ္ေပါါရာ source of ignition ကေတာ႔၊ material failure ဒါမွမဟုတ္  insulation failure တို႔ေႀကာင္႔ 'မီးစ' သို႔မဟုတ္ 'မီးပြား' ေတြ၊ စတင္ၿဖစ္ေပါါနိဳင္တဲ႔အတြက္၊ source of ignition အၿဖစ္သတ္မွတ္နိဳင္သလို၊ human error ကိုလည္း  'မီးပြား' ေတြ၊ စတင္ၿဖစ္ေပါါနိဳင္တဲ႔ source of ignition အၿဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။

electric arc welding နဲ႔ gas-cutting အလုပ္ေတြကိုလည္း၊ source of ignition အၿဖစ္သတ္မွတ္နိဳင္တဲ႔အတြက္၊ hot work ေတြေဆာင္ရြက္ရာမွာ၊ hot work permit check list မွ procedure အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္သင္႔ပါတယ္။  exhaust manifold ေတြနဲ႔ heated fuel piping ေတြမွ lagging ေတြေပါက္ၿပဲ၊ ကြာကၽေနတဲ႔ေနရာေတြကို၊ hot spot ေနရာေတြအၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ၿပီး၊ hot spot ေနရာေတြအေပါါ၊ high pressure pipelines မွ fuel ေတြ၊ spilling ၿဖစ္ကာ လြင္႔စင္ကၽခဲ႔လၽွင္လည္း၊ မီးေလာင္တတ္တဲ႔အတြက္ source of ignition အၿဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။

မူလကတည္းက စက္ခန္းမွာရိွေနတဲ႔ oil vapors ေတြနဲ႔ gas မီးၿခစ္လို႔ေခါါတဲ႔ butane lighters သို႔မဟုတ္ ေဆးလိပ္မီးပြားတို႔၊ ထိေတြ႔ရာမွ မီးေလာင္တတ္တဲ႔အတြက္ source of ignition အၿဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။ maintenance ပိုင္းမွာ၊ ေပါ႔ေလၽွာ႔ခဲ႔ၿခင္းနဲ႔ material failure တို႔ေႀကာင္႔၊ main engine မွာ၊ source of ignition ဆိုတဲ႔၊ hot spot ေနရာတခု ၿဖစ္ေပါါလာနိဳင္ပါတယ္။ main engine ရဲ႕ hot spot မွတဆင္႔ crank case explosion နဲ႔ scavenge fire တို႔ၿဖစ္ေပါါလာတတ္ၿပီး၊ စက္ခန္းမွာ မီးေလာင္ တတ္တဲ႔အတြက္ ill-maintained နဲ႔ baldly maintained machinery ေတြကို source of ignition အၿဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။

supply of air ကိုေတာ႔၊ မီးေလာင္တဲ႔အခါမွသာ မီးမကူးေစရန္၊ တနည္းအားၿဖင္႔ မီးေလာင္ကၽြမ္းမွဳကိုေလၽွာ႔ခၽရန္ ထိမ္းခၽဳပ္ႀကပါတယ္။ မီးေလာင္တဲ႔အခါ စက္ခန္း engine room ကို အလံုပိတ္ကာ၊ blower fan ေတြရပ္ၿပီး၊ ကိုယ္တိုင္ မီးမေလာင္ေပမယ္႔ မီးေလာင္ၿခင္းကို အားေပးမယ္႔ ေအာက္စီဂၽင္ကိုေလၽွာ႔ခၽၿခင္းဟာ၊ supply of air အား ဖယ္ထုတ္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။

'Fire Classes' - မီးေလာင္ၿခင္းေတြကို၊ အမၽိဳးအစားေတြ ခြဲၿခား သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ wood, paper, cloths ေတြကဲ႔သို႔၊ common combustible material ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းကို၊ 'Class A' fire အၿဖစ္၊ အမၽိဳးအစားသတ္မွတ္ပါတယ္။ flammable liquids ေတြကဲ႔သို႔၊ combustible material ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းကို 'Class B' fire အၿဖစ္၊ အမၽိဳးအစားသတ္မွတ္ပါတယ္။ နဲ႔ flammable gas ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းကို၊ 'Class C' fire အၿဖစ္၊ အမၽိဳးအစားသတ္မွတ္ပါတယ္။

reactive chemicals ေတြနဲ႔ active metals ေတြေႀကာင္႔၊  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းကိုေတာ႔ 'Class D' fire အၿဖစ္၊ အမၽိဳးအစားသတ္မွတ္ကာ၊ လၽွပ္စစ္နဲ႔ပက္သက္တဲ႔ live electrical equipment ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းကို 'Class E' fire အၿဖစ္၊ အမၽိဳးအစားသတ္မွတ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ သေဘ္ာေပါါမွာ အစားအစာခၽက္ၿပဳတ္ရာမွ၊ vegetable oils, animal oil ေတြနဲ႔ fats ေတြကဲ႔သို႔၊ cooking media ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းကိုေတာ႔ 'Class K' fire အၿဖစ္၊ အမၽိဳးအစားသတ္မွတ္ပါတယ္။

မီးေလာင္ၿခင္းေတြကို အမၽိဳးအစားခြဲၿခားသတ္မွတ္လိုက္တဲ႔အတြက္၊ မီးၿငိမ္းသတ္ၿခင္း fire fighting အား၊ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ၊ ပိုမိုလြယ္ကူသြားပါတယ္။ သေဘ္ာေတြမွာ မီးေလာင္တဲ႔အခါ၊ fire extinguisher ဆိုတဲ႔  မီးသတ္ေဆးဘူးေတြသံုးကာ မီးၿငိမ္းသတ္ၿခင္းနဲ႔ fire main ဆိုတဲ႔ ေရအလံုးအရင္းသံုးကာ မီးၿငိမ္းသတ္ၿခင္း နည္းလမ္းေတြၿဖင္႔  fire fighting ကို၊ ေဆာင္ရြက္ႀကပါတယ္။

'Fire extinguisher agents' - Class A fire ကဲ႔သို႔ combustible material ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔၊ မီးေလာင္ၿခင္းကို ေရ၊ foam spray, ABC powder နဲ႔ wet chemical အစရိွတဲ႔ fire extinguisher agents ေတြ အသံုးၿပဳကာ၊ ၿငိမ္းသတ္နိဳင္ပါတယ္။ ABC powder ဟာ mono-ammonium phosphate မွတဆင္႔ ထုတ္ယူထားတဲ႔၊ အဝါေရာင္ dry powder ၿဖစ္ပါတယ္။ mono-ammonium phosphate dry powder ဟာ၊ Class A fire အမၽိဳးအစား မီးေလာင္မွဳေတြသာမက၊ Class B fire အမၽိဳးအစားၿဖစ္တဲ႔၊ flammable liquids ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔၊ မီးေလာင္ၿခင္းနဲ႔ Class C fire  အမၽိဳးအစားၿဖစ္တဲ႔၊ flammable gas ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔၊ မီးေလာင္ၿခင္းကိုပါ၊ ၿငိမ္းသတ္နိဳင္တဲ႔အတြက္၊ မွတ္သားရလြယ္ကူေစရန္ "ABC powder" ရယ္လို႔ ေခါါဆို အမည္ေပးႀကပါတယ္။

Class B fire ကဲ႔သို႔ flammable liquids ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔၊ မီးေလာင္ၿခင္းကိုလည္း၊  foam နဲ႔ ABC powder အစရိွတဲ႔ fire extinguisher agents ေတြအသံုးၿပဳကာ၊ ၿငိမ္းသတ္နိဳင္ပါတယ္။ foam အား၊ tri-methyltrimethylene glycol နဲ႔ hexylene glycol ကဲ႔သို႔ organic solvents ေတြကို အေၿခခံကာ၊ 'အၿမွဳတ္' ရရိွေစရန္ amphiphilic organic compound မွ surfactants ၿဖင္႔ ေရာစပ္ထုတ္ယူထားပါတယ္။ foam ကို၊ class A foam နဲ႔ class B foam ဆိုၿပီး ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္ Class A foam ကို၊ wildfires ကဲ႔သို႔ ေတာမီးေလာင္ၿခင္းအား၊ ၿငိမ္းသတ္ရန္္ အသံုးၿပဳၿပီး၊ Class B foam ကိုေတာ႔၊ flammable liquids ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔၊ မီးေလာင္ၿခင္းအား၊ ၿငိမ္းသတ္ရန္္ အသံုးၿပဳပါတယ္။

Class B foam agent ကို synthetic foams နဲ႔ protein foams ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားပါေသးတယ္။ synthetic surfactants အေၿခခံ၊ synthetic foams ေတြဟာ၊ အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ flow ေကာင္းၿပီး၊ flames knockdown အေနနဲ႔ မီးညြွန္႕ကၽိဳးလြယ္ေပမယ္႔၊ မီးေလာင္ၿပီးအေၿခအေန post-fire security အတြက္ေတာ႔ စိတ္မခၽရတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ synthetic foams ေတြကို၊ aqueous film forming foams (AFFF) နဲ႔ alcohol-resistant aqueous film forming foams (AR-AFFF) ဆိုၿပီး ခြဲၿခားထားပါေသးတယ္။ sodium alkyl sulfate နဲ႔ fluorosurfactant ကဲ႔သို႔၊ hydrocarbon-based surfactant ေတြနဲ႔ ေရ တို႔ကို၊ ေပါင္းစပ္ထားတဲ႔ foams ဟာ၊ သေဘ္ာေတြမွာအသံုးၿပဳတဲ႔  aqueous film forming foams ဆိုတဲ႔ AFFF ေတြ ၿဖစ္ပါတယ္။

protein foams agent ကေတာ႔ natural proteins ေတြကို၊ foaming agents အၿဖစ္အေၿခခံကာ၊ ထုတ္ယူထားတဲ႔၊ bio-degradable foam ေတြၿဖစ္ပါတယ္။ flow သိပ္မေကာင္းေပမယ္႔၊ အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ foam blanket တခုသဖြယ္ေပါါေပါက္လာၿပီး၊ 'spontaneous combustion' ကဲ႔သို႔၊ တေငြ႔ေငြ႔အထြင္းမွာ လိွဳက္ေလာင္ေနတတ္တဲ႔၊ မီးေလာင္မွဳမၽိဳးၿငိမ္းသတ္နိဳင္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ မီးေလာင္ၿပီးအေၿခအေန post-fire security အတြက္စိတ္ခၽရတဲ႔ foams အမၽိဳးအစားၿဖစ္ပါတယ္။

regular protein foam ဆိုတဲ႔ (P), fluoroprotein foam ဆိုတဲ႔ (FP), film forming fluoroprotein ဆိုတဲ႔ (FFFP), alcohol resistant fluoroprotein foam ဆိုတဲ႔ (AR-FP) နဲ႔ alcohol-resistant film forming fluoroprotein ဆိုတဲ႔ (AR-FFFP) တို႔ဟာ protein foam ေတြၿဖစ္ပါတယ္။ natural proteins ဆိုေပမယ္႔၊ biological contaminants ေတြေႀကာင္႔၊ amyloid ကဲ႔သို႔၊ ဗဟိုအာရံုေႀကာစနစ္ေတြ ထိခိုက္ေစတတ္တဲ႔ ေရာဂါေတြ မၿဖစ္ပြားေစရန္၊ non-animal sources ေတြမွတဆင္႔ ထုတ္ယူထားတဲ႔ proteins ေတြကို၊ ေရာစပ္ထားၿခင္း ရိွ၊ မရိွ စစ္ေဆးၿပီးမွသာ အသံုးၿပဳသင္႔ပါတယ္။

Class C fire ကဲ႔သို႔ flammable gas ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔၊ မီးေလာင္ၿခင္းကိုေတာ႔၊ ABC powder fire extinguisher agents တမၽိဳးတည္းသာ၊ အသံုးၿပဳၿပီး ၿငီမ္းသတ္နိဳင္ပါတယ္။

reactive chemicals ေတြနဲ႔ active metals ေတြေႀကာင္႔၊  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းကိုေတာ႔ 'Class D' fire အၿဖစ္၊ အမၽိဳးအစားသတ္မွတ္ၿပီး၊ metal fire လို႔လည္း ေခါါပါတယ္။ metal fire ဟာ magnesium, sodium, potassium နဲ႔ sodium-potassium alloys သတၱဳစပ္ေတြမွာ အပူရိွန္လြန္ကဲမွဳ hot spot ေတြေပါါေပါက္ရာမွ၊ reactive chemicals ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး၊ ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။

class D fire extinguisher agents ေတြကို၊ sodium chloride based, copper based, graphite based, sodium carbonate based နဲ႔ water based suppressants ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ 'Class D' fire အား၊ ၿငိမ္းသတ္ရန္ အသံုးၿပဳတဲ႔ class D fire extinguisher agents ေတြကို၊ မီးေလာင္မွဳၿဖစ္ေပါါတဲ႔ သတၳဳနဲ႔ သတၱဳစပ္အမၽိဳးအစားေပါါမူတည္ၿပီး၊ မွန္ကန္စြာ ေရြးခၽယ္အသံုးၿပဳရန္ လိုအပ္ပါတယ္။


Fig.  Sodium chloride based dry power class D fire extinguisher


sodium chloride based class D fire extinguisher agents မွာပါဝင္တဲ႔ sodium chloride salt ဟာ၊ မီးေလာင္ေနတဲ႔ metal အေပါါမွာ oxygen-excluding crust အေနနဲ႔ အရည္ေပၽာ္ကာ၊ အလြွာတခုအၿဖစ္၊ ဖံုးအုပ္သြားၿခင္းၿဖင္႔ မီးေလာင္မွဳအား၊ ၿငိမ္းသတ္ပါတယ္။ alkali metal ေတြၿဖစ္တဲ႔ sodium နဲ႔ potassium တို႔အၿပင္၊ အၿခား metal ေတြၿဖစ္တဲ႔ magnesium, titanium, aluminum နဲ႔ zirconium သတၱဳေတြမွာ၊ ေပါါေပါက္တဲ႔  မီးေလာင္မွဳအား၊ ၿငိမ္းသတ္နိဳင္ပါတယ္။

copper based class D fire extinguisher agents ကိုေတာ႔ lithium နဲ႔ lithium-alloy သတၱဳစပ္ေတြမွာ၊ ၿဖစ္ပြားတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းအား၊ ၿငိမ္းသတ္ရန္ အသံုးၿပဳပါတယ္။ copper based class D fire extinguisher agents ဟာ powder smothers အမွဳန္႔ၿဖစ္ၿပီး၊ မီးေလာင္ေနတဲ႔ metal အေပါါမွာ  heat sink ဆိုတဲ႔ အလြွာတခုအေနနဲ႔ ဖံုးအုပ္ကာ၊ အပူရိွန္ကို ေလၽွာ႔ခၽပါတယ္။  ဒါ႔အၿပင္ copper-lithium alloy surface အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲသြားရာမွတဆင္႔ oxygen supply ကို၊ ၿဖတ္ေတာက္ကာ မီးေလာင္မွဳအား၊ ၿငိမ္းသတ္ပါတယ္။ powder smothers အမွဳန္႔ၿဖစ္တဲ႔အတြက္ extinguish flowing မွာပိတ္ဆို႔တတ္ၿပီး၊ မီးသတ္ေဆးဘူး extinguisher ကို ေဒါင္လိုက္အေနအထားၿဖင္႔ ထားရိွကာ၊ ေဒါင္လိုက္ vertical surface မၽက္နွာၿပင္၊ မီးေလာင္မွဳေတြအတြက္သာ အသံုးၿပဳနိဳင္ပါတယ္။

graphite-based class D fire extinguisher agents ဟာ၊ dry graphite အမွဳန္႔ၿဖစ္ၿပီး၊ magnesium နဲ႔ lithium သတၱဳေတြမွာ၊  ၿမင္႔မားတဲ႔အပူခၽိန္ေတြၿဖင္႔  ၿဖစ္ပြားတဲ႔ hot burning metal မီးေလာင္ၿခင္းအား၊ ၿငိမ္းသတ္ရန္ အသံုးၿပဳပါတယ္။ မီးေလာင္ေနတဲ႔ metal အေပါါမွာ  heat sink ဆိုတဲ႔ အလြွာတခုအေနနဲ႔ ဖံုးအုပ္ကာ၊ အပူရိွန္ကို ေလၽွာ႔ခၽၿခင္းၿဖင္႔ မီးၿငိမ္းသတ္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ dry graphite အမွဳန္႔ဟာ powder smothers အမွဳန္႔ကဲ႔သို႔ extinguish flowing မွာပိတ္ဆို႔တတ္ၿခင္း မရိွသလို၊ မီးသတ္ေဆးဘူး extinguisher အား၊ မည္သည္႔အေနအထားၿဖင္႔မဆို ထားရိွကာ၊ အသံုးၿပဳနိဳင္ပါတယ္။

sodium carbonate-based class D fire extinguisher agents ကို  stainless steel piping နဲ႔ stainless steel equipments သတၱဳစပ္ေတြမွာ၊ ၿဖစ္ပြားတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းအား၊ ၿငိမ္းသတ္ရန္အတြက္သာ အသံုးၿပဳပါတယ္။ water based suppressants class D fire extinguisher agents ေတြကိုေတာ႔ titanium နဲ႔ magnesium သတၱဳေတြမွာ၊ ၿဖစ္ပြားတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းအား၊ ၿငိမ္းသတ္ရန္အတြက္ အသံုးၿပဳသလို၊ elemental lithium သတၱဳမွာၿဖစ္ေပါါတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းအား၊ ၿငိမ္းသတ္အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ water based suppressants ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ extinguisher agents အတြင္း ပါဝင္ေနတဲ႔ ေရေႀကာင္႔ ၿပင္းထန္တဲ႔ ေပါက္ကြဲမွဳ ေပါါေပါက္နိဳင္ပါတယ္။

Class E fire ကဲ႔သို႔ လၽွပ္စစ္နဲ႔ပက္သက္တဲ႔ live electrical equipment ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္းကို၊  ABC powder နဲ႔ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ CO2 ေတြ အသံုးၿပဳကာ၊ ၿငိမ္းသတ္နိဳင္ပါတယ္။ အစားအစာခၽက္ၿပဳတ္ရာမွ၊ vegetable oils, animal oil ေတြနဲ႔ fats ေတြကဲ႔သို႔၊ cooking media ေတြေႀကာင္႔  ၿဖစ္ပြားရတဲ႔ မီးေလာင္ၿခင္း 'Class K' fire ကိုေတာ႔ wet chemical extinguisher agents ကိုအသံုးၿပဳကာ၊ ၿငိမ္းသတ္ပါတယ္။ 'Class K' fire အတြက္အသံုးၿပဳတဲ႔ wet chemical ဟာ၊ foams အမၽိဳးအစားၿဖစ္ၿပီး၊ potassium acetate, potassium carbonate ဒါမွမဟုတ္ potassium citrate ကို အေၿခခံကာ၊ ေရနဲ႔ေပါင္းစပ္ထားတဲ႔  extinguisher agents ၿဖစ္ကာ၊ antifreeze chemicals ေတြကိုလည္း ေရာစပ္ထားေလ့ရိွပါတယ္။

"Fire main" - ေရ အလံုးအရင္းသံုးကာ မီးၿငိမ္းသတ္ရန္၊ သေဘ္ာတစီးလံုးမွာ fire pipeline ေတြသြယ္ထားၿပီး၊ fire hydrant ေတြမွတဆင္႔၊ ေရကို ရယူရပါတယ္။ fire hydrants ေတြကလည္း အမၽိဳးအစားအစံုရိွသလို၊ fire hose nozzles ေတြကလည္း၊ အမၽိဳး အစားစံုလင္ပါတယ္။ အလားတူပဲ fire hydrants ေတြနဲ႔ hose ကိုဆက္ေပးတဲ႔ hose couplings ေတြကလည္း အမၽိဳးအစားအစံုရိွပါတယ္။



Fig. fire hose couplings and hose nozzles

သေဘ္ာေတြမွာ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳေလ့ရိွတဲ႔ hose nozzle အမၽိဳးအစား type ေတြကေတာ႔ Machino type, Nikajima type, ANSI type, NOR type, John Morris type, NF type နဲ႔ Screw coupling type တို႔ၿဖစ္ပါတယ္။ coupling ေတြအၿဖစ္ Nakajama, Machino, John Morris, Nor, ANSI pin, ANSI slotter, French နဲ႔ Storz အမၽိဳးအစား တို႔ကို၊ အသံုးၿပဳေလ့ရိွပါတယ္။


Fig. (A) Inner outer synthetic rubber lined fire hose, (B) Rubber lined tetoron fire hose and (C) Fire hydrant and fire hose box 

hose အေနနဲ႔ rubber lined tetoron အမၽိဳးအစားနဲ႔ inner outer synthetic rubber lined အမၽိဳးအစား hose ေတြကိုအသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ DWT တန္ခၽိန္ (၁၀၀၀) နဲ႔ အထက္သေဘ္ာေတြရဲ႕၊ မီတာ (၃၀) ဧရိယာတိုင္းမွာ၊ fire hydrant တခု တတ္ဆင္ထားရိွရန္သတ္မွတ္ထားသလို၊ fire hydrant ရဲ႕ အနီးမွာ၊ မီတာ (၂၀) အရွည္ရိွတဲ႔ fire hose အား၊ coupling, nozzle တို႔နဲ႔အတူအသင္႔သံုးနိဳင္ရန္၊ ဆင္ထားၿပီး၊ hose box ထဲမွာ သိမ္းဆည္း ထားရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။   ဒါ႔အၿပင္ စုစုေပါင္း အသံုးၿပဳမယ္႔ fire hose set အစံုအရည္အတြက္ထက္ အပို (၁) စံုကို၊ spare hose set အၿဖစ္ သိမ္းဆည္းထားရန္၊ သတ္မွတ္ထားပါေသးတယ္။ 

fire line piping မွာ၊ hydrant valve ေတြအၿပင္၊ isolating valve ေတြကိုပါ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ fire fighting အၿဖစ္ မီးၿငိမ္းရန္ လိုအပ္တဲ႔ ေရကို၊ စက္ခန္းမွ Fire & G.S pump ၿဖင္႔ေပးပို႔ပါတယ္။ တကယ္၍ အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔ Fire & G.S pump ကို၊ အသံုးမၿပဳနိဳင္ခဲ႔လၽွင္ Bilge & Ballast pump ကို၊ အသံုးၿပဳၿပီး ေပးပို႔နိဳင္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ Emergency fire pump ကိုလည္း တတ္ဆင္ထားပါတယ္။

Remark : All publications and images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.  

No comments:

Post a Comment