Pages

Sunday, 14 August 2011

VDR - Voyage Data Recorder & SVDR - Simplified Voyage Data Recorder


ေလယာဥ္ပၽံေတြမွာ “Black Box” တတ္ဆင္ထားသလို၊ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းသေဘ္ာေတြမွာလည္း “Black Box” ကိုတတ္ဆင္ထားကာ၊ VDR - Voyage Data Recorder သို႕မဟုတ္ SVDR - Simplified Voyage Data Recorder လို႔ခါါၿပီး၊ MMB - Maritime Black Box လို႕လည္းေခါါႀကပါတယ္။


Fig. VDR - Voyage Data Recorder

Fig. SVDR - Schematic Diagram

VDR ကို SOLAS Regulation Chapter V - Regulation No. 20 အရ၊ တတ္ဆင္ထားရမွာၿဖစ္ၿပီး၊ သေဘ္ာေပါါ မွာတတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားတဲ႕ Communication & Navigational Equipment ေတြနဲ႕ ခၽိတ္ဆက္ထားရ ပါတယ္။ VDR ဟာ Communication &  Navigational Equipment ေတြက အခၽက္အလက္၊ Data ေတြကို ရယူသုိေလွာင္ထားကာအလုိရိွတဲ႕အခါ၊ ၿပန္လည္ထုတ္ယူနိဳင္ပါတယ္။

VDR ဟာ ေရေပါါမွာေပါါနိဳင္ပါတယ္။ တစ္ခၽိဳ႕ VDR ေတြကို၊ အေရးေပါါအေၿခအေနမွာ အၿခားေသာ Communication Equipment ဆက္သြယ္ေရးစက္မၽား အလုပ္မလုပ္ေတာ႔တဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာတည္ေနရာ Position ကို၊ Maritime Distress Signal အေနနဲ႕ထုတ္လြွင္႔ေပးေနတဲ႔ EPIRB Emergency Position Indicating Radio Beacon နဲ႔လည္းတြဲကာအသံုးၿပဳႀကပါတယ္။

VDR ကို အလံုပိတ္ Enclosed တည္ေဆာက္ထားတာၿဖစ္ၿပီး၊ လြွင္႔စင္သြားတဲ႔အခါနဲ႔ ၿပဳတ္ကၽတဲ႔ အခါေတြမွာ လည္း၊ ကြဲအက္ပၽက္စီးၿခင္းမၿဖစ္ေအာင္ Tamper proof အေနနဲ႔တည္ေဆာက္ထားတာလည္းၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ Marine Atmospheres လို႔ေခါါ၊ ပင္လယ္ၿပင္သဘာဝတရားေတြၿဖစ္တဲ႔ Heavy Sea ပင္လယ္ၿပင္ မွာ လိွဳင္း၊ ေလႀကမ္းတမ္းၿခင္း၊ Storm မုန္တိုင္းဒဏ္၊ Fire မီးေလာင္ၿခင္း၊ Collision သေဘ္ာတုိက္ၿခင္း၊ Explosion ေပါက္ကြဲၿခင္း၊ Shock ဓါတ္လိုက္ၿခင္းနဲ႕ သေဘ္ာနစ္ၿမဳတ္သြားတဲ႔ အခါမွာေတာင္ ပၽက္စီး မသြားေစဖို႕ စီမံတည္ေဆာက္ထားတာၿဖစ္ပါတယ္။

သေဘ္ာနဲ႕ ပက္သက္ၿပီး၊ မၽားၿပားလွတဲ႕ အခၽက္အလက္ Data ေတြကို သိုေလွာင္ ထားတာၿဖစ္ၿပီး၊ သေဘ္ာ၊ သေဘ္ာသားေတြနဲ႕ သဘာဝပတ္ဝန္းကၽင္နဲ႔ပက္သက္တဲ႔၊ စံုစမ္းစစ္ေဆးမွဳေတြ ေဆာင္ရြက္တဲ႔အခါ၊ သက္ေသခံ အၿဖစ္အသံုးၿပဳဖို႕ရည္ရြယ္တတ္ဆင္ထားတာၿဖစ္ပါတယ္။

VDR မွာ
၁။ GPS မွရယူထားတဲ႔ Position of the vessel သေဘ္ာရဲ႕တည္ေနရာနဲ႔ Date and Time ေန႔ရက္၊ အခၽိန္နာရီ္၊ (အခၽိန္နာရီကို UTC Universal Time & Co-ordinate Time နဲ႕သတ္မွတ္ပါတယ္။)
၂။ Speed on water and Speed over ground ဆိုတဲ႔သေဘ္ာသြားနံွဳး
၃။ VHF Radio Communications စနစ္ကိုအသံုးၿပဳဆက္သြယ္ထားတဲ႔ Audio Record မၽား
၄။ Gyro Compass မွရယူထားတဲ႔ Course သေဘ္ာသြားရာလမ္းေႀကာင္း
၅။ AIS Automatic Identification System မွရယူထားတဲ႔၊ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ အခၽက္အလက္မၽားနဲ႔ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ အနီးအနားပါတ္ဝန္းကၽင္မွာ သြားလာေမာင္းနွင္ေနတဲ႔ အၿခားသေဘ္ာမၽားရဲ႕ အခၽက္ အလက္မၽား
၆။ Echo sounder မွရရိွထားတဲ႔သေဘ္ာရဲ႕ Keel ေအာက္ေရအနက္ Depth under Keel
၇။ သေဘ္ာရဲ႕ Bridge နဲ႕ Bridge wings ေတြမွာ ေၿပာဆိုဆက္သြယ္ထားတဲ႕ Audio for common internal communications ဆိုင္ရာ Record မၽား

၈။ IMO မွ ေပးပို႔တဲ႔ အေရးႀကီးအခၽက္ၿပသတိေပးခၽက္မၽား All important IMO mandatory alarms
၉။ Fire Door ေတြ၊ Weather Tight Door ေတြနဲ႔ ကုန္ေပါက္ Tight Hull Opening Status ဆိုတဲ႔ တံခါးေတြ၊ အဖံုးေတြလံုလံုၿခံဳၿခံဳပိတ္ထားၿခင္းရိွမရိွဆိုတဲ႔ အခၽက္အလက္မၽား
၁၀။ Engine ရဲ႕ ေရြွ႕လၽားမွဳအတြက္ေပးပို႔ထားတဲ႕ Order မၽားနဲ႔ Rudder ရဲ႕ ေရြွ႕လၽားမွဳအတြက္ေပးပို႔ ထားတဲ႔ Order မၽား
၁၂။ ေလတိုက္နံွဳးနဲ႔ ေလလမ္းေႀကာင္း Wind speed and Wind Direction
၁၃။ သေဘ္ာစတည္ေဆာက္စဥ္ကတည္းက တြက္ခၽက္မွတ္တမ္းၿပဳထားတဲ႔ Hull stresses နဲ႔ပက္သက္တဲ႔ Load Curve နဲ႔ Buoyancy Curve
၁၄။ Propeller နဲ႔ Thruster ေတြရဲ႕ Direction နဲ႔ RPM ဆိုင္ရာအခၽက္အလက္မၽား စတာေတြကိုသိမ္းဆည္းမွတ္သားထားပါတယ္။

Memory Capacity အားၿဖင္႔၊ စတင္မွတ္တမ္းၿပဳတဲ႔ Any given point of time မွ ေနာက္ထပ္ (၁၂) နာရီ ႀကာေအာင္ မွတ္သားေနၿပီး၊ (၁၂) နာရီၿပည္႕တာနဲ႕ သိမ္းဆည္းမွတ္သားထားတဲ႔ အခၽက္အလက္ေတြကို၊ PC ဒါမွမဟုတ္ Laptop ဆီကိုေၿပာင္းကာကူးယူထားရပါတယ္။

VDR Voyage Data Recorder နဲ႕ SVDR Simplified Voyage Data Recorder တို႔ဟာ သိမ္းဆည္း မွတ္သား ထားတဲ႔ အခၽက္အလက္ အနည္းအမၽားေပါါမွာမူတည္လို႔သာကြာၿခားမွဳရိွၿပီး၊ အလုပ္လုပ္ပံုကေတာ႔ အတူတူပဲၿဖစ္ပါတယ္။

Credit to : ကိုထြန္း

ပံုေတြကို Google ကေနရွာေဖြကူးယူပါတယ္။

 Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.


No comments:

Post a Comment