Pages

Monday, 15 August 2011

GMDSS နဲ႔ DSC - Digital Selective Calling


DSC ဟာ Morse Code ေတြသံုးကာထုတ္လြွင္႔တဲ႔ Radiotelegraph စနစ္ေနရာမွာ အစားထိုးဝင္ေရာက္ လာတာၿဖစ္ၿပီး၊ Satellite ကိုအသံုးၿပဳကာ ဆက္သြယ္ၿခင္းမဟုတ္ပဲ Distress Signal ကို၊ Paging System ကဲ႔သို႔၊ Digital Processing Techniques ကိုသံုးကာ VHF, MF နဲ႕ HF Radio Frequency Band မၽားမွ တစ္ဆင္႔ ဆက္သြယ္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ DSC ကို Radiotelephone သို႔မဟုတ္ NBDP Narrow Band Direct Printing ဆိုတဲ႔ Radio Telex အၿဖစ္လည္းအသံုးၿပဳႀကပါတယ္။

ဒါ႔အၿပင္ DSC စနစ္ကိုအသံုးၿပဳၿပီး ေပးပို႔တဲ႔အခါ၊ Distress Call တစ္ခုတည္းတင္မကပဲ Urgency, Safety နဲ႔ Routing Call ေတြအၿဖစ္နဲ႔၊ ခြဲၿခားသတ္မွတ္ေပးပို႔နိဳင္ပါတယ္။ ကမ္းေၿခ Station နဲ႔ မိမိရဲ႕ အနီးတစ္ဝိုက္က သေဘ္ာမၽားထံသို႔သာမက၊ မိမိေပးပို႔ခၽင္တဲ႔ Station သို႔မဟုတ္ သေဘ္ာကိုလည္း၊ ေရြးခၽယ္ေပးပို႔နိဳင္ပါ တယ္။ Distress Call အေနနဲ႔ လိုအပ္တဲ႔အကူအညီကို၊ ေတာင္းခံရာမွာ မည္သည္႔အမၽိဳးအစား Distress ၊ ဥပမာ မုန္တိုင္းမိၿခင္း၊ မီးေလာင္ၿခင္း၊ သေဘ္ာတိုက္ၿခင္း နဲ႔ သေဘ္ာနစ္ၿခင္း အစရိွသည္ၿဖင္႔၊ ခြဲၿခားေပးပို ႔ နိဳင္ၿပီး၊ ေဘးအနၱရယ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ႔ မိမိရဲ႕တည္ေနရာ Position ကိုပါ တစ္ပါတည္း၊ အလိုအေလၽွာက္ ထည္႔သြင္း ေပးပို႔နိဳင္ပါတယ္။

ITU International Telecommunication Union က DSC ကိုအသံုးၿပဳၿပီး Distress Signal ေတြေပးပို ႔ တဲ႔အခါ၊ MF သို႔မဟုတ္ HF ကိုသံုးရင္ Distress & Safety Channel အေနနဲ႔ 2187.5 KHz, 4207.5 KHz, 6312.0 KHz, 8414.5 KHz, 12577.0 KHz နဲ႔ 16804.5 kHz Radio Frequency Band ေတြနဲ႔၊ VHF ကို သံုးရင္ VHF Marine Channel 70 တို႔ကိုအသံုးၿပဳဖို႔ သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္။

ခြဲၿခားသတ္မွတ္ေပးထားတဲ႔ MF နဲ႔ HF Channel ေတြဟာ Low Speed Transmitting Channel ေတြၿဖစ္လို႔၊ အၿခား Call ေတြအေနနဲ႔ဝင္ေရာက္ေခါါဆိုတဲ႔အခါ၊ တစ္ကယ္တမ္းအေရးႀကီးတဲ႔ Distress Call ေတြကို၊ Block အတားအဆီးၿဖစ္ေစနိဳင္တာမို႔၊ Distress, Urgency နဲ႕ Safety traffic အတြက္သာေခါါဆိုႀကဖို႕ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ DSC ကိုအသံုးၿပဳကာ အၿခားေသာ HF Channel ေတြက တစ္ဆင္႔ DSC Commercial Operation Call ေတြကိုေခါါဆိုနိဳင္ပါတယ္။ VHF Radio Frequency Band ေတြကို အသံုးၿပဳ ၿပီး DSC Call ေခါါတဲ႔အခါ MF နဲ႔ HF ထက္ (၁၂) ဆ ေလာက္ပိုၿမန္တာကို၊ ေတြ႔ရပါတယ္။

DSC Call ေတြကို၊ Dstress, Urgency, Safety နဲ႔ Routing Call ေတြအၿဖစ္ (၄) မၽိဳးခြဲၿခားနိဳပါတယ္။ DSC Call ေခါါဆိုတိုင္း ဂဏန္း (၉) လံုးနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားတဲ႔၊ MMSI Number Maritime Mobile Service Identity ကိုတစ္ၿပိဳင္တည္း အလိုအေလၽွာက္ထုတ္လြွင္ေပးပါတယ္။ MNSI Number ဆိုတာ၊ IP Address လိုပါပဲ။

ပထမဆံုး ေ႔ရွဆံုး ဂဏန္း (၃) လံုးဟာ MID ဆိုတဲ႔ Maritime Identification Digits ကိုကိုယ္စားၿပဳၿပီး၊ သေဘ္ာရဲ႕ MID ကိုသိရင္ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ရာတိုင္းၿပည္၊ ဒါမွမဟုတ္ Station ရဲ႕ MID ကိုသိရင္ Station တည္ရိွရာတိုင္းၿပည္ကို သိနိဳင္ေစဖို႔ ITU International Telecommunication Union က၊ သတ္မွတ္ေပး ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။

 MMSI နံပါတ္အေနနဲ႔ ေနာက္ဆံုး သုည (၃) လံုးနဲ႔၊ အဆံုးသတ္ရင္ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းဘက္ဆိုင္ရာ သေဘ္ာ၊ ေနာက္ဆံုး သုည (၂) လံုး သို႕မဟုတ္ (၁) နဲ႔အဆံုးသတ္ရင္ အေပၽာ္စီးသေဘ္ာ၊ ေရွ႕ဂဏန္းမွာ သုည (၂) လံုး ပါလာရင္ Station ဆိုတာနဲ႔၊ ေရွ႕ဂဏန္းဟာ (၁၁၁) ဆိုရင္ SAR -  Search and Rescue Aircraft ေလေႀကာင္းဆိုင္ရာရွာေဖြေရးနွင္႔ ကယ္ဆယ္ေရးယာဥ္လို႔သိနိဳင္ပါတယ္။

ဥပမာ၊ လက္ခံရရိွတဲ႔ MMSI နံပါတ္ဟာ "503001000" ဆိုပါစို႕။ "503" ဟာ ႀသစေတးလၽား MID နံပါတ္ လို႔သိနိဳင္ၿပီး၊ "01000" ဟာ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းဘက္ဆိုင္ရာသေဘ္ာလို႔သတ္မွတ္နိဳင္တာမို႔၊
"503001000" ဟာ၊ ႀသစေတးလၽားမွတ္ပံုတင္ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းဘက္ဆိုင္ရာသေဘ္ာလို႔သိနိဳင္ပါ တယ္။ အလားတူ "503000100" ဆိုခဲ႔ရင္ ႀသစေတးလၽားမွတ္ပံုတင္ အေပၽာ္စီးသေဘ္ာလို႔ သိနိဳင္ပါတယ္။ "005030001" လုိ႔လက္ခံရရိွခဲ႔ရင္ ႀသစေတးလၽားကမ္းေၿခက Station လို႔သိနိဳင္ၿပီး၊ "0001" ဟာ Station ရဲ႕ နံပါတ္ကိုရည္ညြွန္းသလို၊ "111503123" လို႔လက္ခံရရိွခဲ႔ရင္ ႀသစေတးလၽား SAR Air Craft လို႔သိနိဳင္ ပါတယ္။

Credit to : ကိုထြန္း 

No comments:

Post a Comment