Pages

Wednesday 18 January 2012

Hull/ Surface preparation and Painting

Hull/ Surface preparation နဲ႔ပက္သက္တဲ႔၊ Grit Blasting အေႀကာင္းကို ဒီေနရာမွာ ေရးခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ၿမန္မာအင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္ ရဲ႕ ေရေႀကာင္းအင္ဂၽင္နီယာဘာသာရပ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ၊ "လြန္းက်င္းႏႈန္းထားခေလးမ်ား သိခ်င္လို႔ပါ" ဆိုၿပီးေမးလာတဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာကၽင္းေတြရဲ႕ quotation ေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ ေရးၿဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွ Hull/ Surface preparation and painting ဆိုတဲ႔ post ကိုၿပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္။

Hull preparation ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ၊ Hand scraping normal, Hand scraping hard, De-greasing before preparation works, High pressure jetwash (up to 3000 p.s.i.), Water blast, Vacuum dry blast, Dry blast, Grit sweep, Grit blast to Sa 2, Grit blast to Sa 2.5, Spot blast to Sa 2.5, Hose down with fresh water after dry blast နဲ႔ Disc preparation to St 2 ဆိုၿပီး ခြဲၿခားထားပါတယ္။ hull preparation works ေတြအားလံုးကို၊ စတုရန္း မီတာနံွဳးနဲ႔ တြက္ယူႀကပါတယ္။ သေဘ္ာရဲ႕ Technical Superintendent လို႔ေခါါတဲ႔ စက္မွဳအရာရိွခၽဳပ္ဟာ Hull preparation နဲ႔ပက္သက္တဲ႔ full work scope တခုလံုးကို၊ ေစၽးနံွဳးအရ အေသအၿခာတြက္ထားရမွာၿဖစ္ပါတယ္။


သေဘ္ာကၽင္းဖက္မွ၊ quotation နဲ႔ final invoice မွာ၊ fully inclusive rates ေတြနဲ႔တြက္ကာ၊ ေကာက္ ခံေလ့ ရိွပါတယ္။ fully inclusive rates ဆိုတာကေတာ႔ Hull preparation ေခါင္း စဥ္ေအာက္မွ၊ work scopes ေတြအားလံုး အတြက္၊ အသံုးၿပဳရမယ္႔ လုပ္သားအင္အား၊ စက္ပစၥည္း၊ ကရိယာတန္ဆာပလာတို႔ အၿပင္၊ final cleaning-up operations လို႔ေခါါတဲ႔၊ သေဘ္ာ လြန္းကၽင္းေပါါမွ ၿပန္ဆင္းသြားတဲ႔အခါ၊ လြန္းကၽင္းကို ၿပန္လည္သန္႔ရွင္းရမယ္႔ အခၽိန္အပါအဝင္ ကုန္ကၽစားရိတ္ေတြ အားလံုးကို၊ ထည္႔သြင္းေကာက္ခံ ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ final cleaning-up operations မွာ blasting လုပ္ခဲ႔စဥ္က အသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔ grits ေတြနဲ႔ သေဘ္ာရဲ႕ hull မွ ခြာခၽခဲ႔တဲ႔ sea growths ေတြကို၊ ဖယ္ရွားရွင္းလင္းၿခင္း၊ block ေတြကို ၿပန္လည္ၿပဳၿပင္ၿခင္းေတြ ပါဝင္ပါတယ္။


Fig. Conventional abrasive blasting

blasting နည္းစဥ္ေတြထဲမွ၊ grit ကိုအသံုးၿပဳတဲ႔ dry blasting နည္းဟာ၊ environmentally unfriendly ဆိုတဲ႔ သဘာဝ ပတ္ဝန္းကၽင္ကို ထိခိုက္ေစတဲ႔ နည္းစဥ္တခုၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ အခၽိဳ႔ တိုင္းၿပည္ေတြမွာ ခြင္႔မၿပဳေတာ႔ေပမယ္႔၊ စက္ာပူမွ သေဘ္ာကၽင္းေတြမွာေတာ႔ အသံုးၿပဳေနႀကပါေသးတယ္။ sand ကို အသံုးၿပဳတဲ႔ dry blasting နည္း ကေတာ႔၊ environmentally unfriendly မၿဖစ္တဲ႔အၿပင္၊ health hazard ဆိုတဲ႔ ကၽမ္းမာေရးကိုပါ၊ ထိခိုက္ေစတဲ႔ အတြက္၊ တိုင္းၿပည္ေတာ္ေတာ္မၽားမၽားမွာ အသံုးမၿပဳေတာ႔သလို၊ စက္ာပူ သေဘ္ာကၽင္းေတြမွာလည္း၊ အသံုးမၿပဳေတာ႔တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ sand နဲ႔ grit ကိုသံုးတဲ႔ blasting နည္းစဥ္ေတြကို၊ abrasive blasting အၿဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။


Fig. High pressure vacuum dry blasting


Fig. high pressure water blasting

dry blasting နည္းကိုအသံုးၿပဳခြင္႔ေပးတဲ႔၊ တိုင္းၿပည္ေတြမွ သေဘ္ာကၽင္းေတြမွာေတာ႔ high pressure ကို အသံုးၿပဳတဲ႔ vacuum dry blasting နည္းစဥ္နဲ႔ water blasting နည္းစဥ္ေတြနဲ႔ blasting လုပ္ႀကပါတယ္။ water blasting မွာ ေရခၽိဳဆိုတဲ႔ fresh water ဒါမွမဟုတ္ ေရငံဆိုတဲ႔ sea water ကိုအသံုးၿပဳၿပီး၊ blasting လုပ္နိဳင္ပါတယ္။ sea water ကိုအသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ blasting လုပ္ၿပီးၿပီးၿခင္း fresh water နဲ႔ high-pressure jet-washing ကိုေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။


Hull painting ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာေတာ႔၊ Flat bottom, Vertical sides, Top sides, Touch up after spot blast နဲ႔ Names, home port, load lines, draft marks ဆိုၿပီး ခြဲၿခားထား ပါတယ္။ Hull ရဲ႕ vertical sides, top sides နဲ႔ flat bottom area တို႔ရဲ႕ ေစၽးနံွဳးကို၊ စတုရန္းမီတာနံွဳးနဲ႔ တြက္ယူႀကၿပီး၊ Names, home port, load lines, draft marks အစရိွတဲ႔၊ အမွတ္ အသားေတြ ၿပန္လည္ေရးခကိုေတာ႔၊ fixed price ဆိုတဲ႔ ပံုေသနံွဳးထားတခုနဲ႔ တြက္ယူပါတယ္။ 

painting အတြက္သတ္မွတ္ထားတဲ႔ေစၽနံွဳးဟာ၊ dft လို႔ေခါါတဲ႔ dry film thickness အေနနဲ႔ အမၽားဆံုး 100 microns (μ) ရိွၿပီး၊ ေဆေၿခာက္ဖို႔ drying time အေနနဲ႔ အမၽားဆံုး (၄) နာရီႀကာမယ္႔၊ paint ကို airless spray method သံုးၿပီး ေဆးသုတ္ၿခင္းကို၊ အေၿခခံထား တာၿဖစ္ ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ ‘normal painting' လို႔ဆိုနိဳင္ၿပီး၊ အကယ္၍ အသံုးၿပဳမယ္႔ paint ဟာ၊ painting compositions အရ၊ non-conventional ဆိုတဲ႔၊ အၿခားနည္းလမ္းေတြ ကို အသံုးၿပဳ ရမယ္႔ paint ၿဖစ္ခဲ႔လၽွင္၊ သီးၿခားနံွဳးထား တခုနဲ႔ ေပးေၿခရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

အသံုးၿပဳမယ္႔ paint ကို သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွ၊ သေဘ္ာကၽင္းကိုေပးရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ paint ကို စတင္ဝယ္ယူစဥ္ ကတည္းက၊ သေဘ္ာသုတ္ေဆးထုတ္လုပ္ေရာင္းခၽသူေတြဟာ၊ technical back-up, technical specification နဲ႔ preparation works and paint application ဆိုတဲ႔၊ အသံုးၿပဳမယ္႔သုတ္ေဆးနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔ အခၽက္အလက္ေတြ အပါအဝင္၊ အသံုးၿပဳနည္းနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔ အခၽက္ အလက္ေတြကိုပါ၊ တပါတည္း ၿပည္႔ၿပည္႔စံုစံုေပးပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ paint specification လို႔ေခါါၿပီး၊ သေဘ္ာရဲ႕ Technical Superintendent နဲ႔ သေဘ္ာကၽင္းကို ပါေပးေလ့ရိွပါတယ္။


 Fig. Hull Painting

ဒါ႔အၿပင္ သေဘ္ာသုတ္ေဆးထုတ္လုပ္ေရာင္းခၽသူမွ၊ သေဘ္ာကိုေဆးမသုတ္ခင္ကတည္းက သေဘ္ာကၽင္း သို႔ paint နဲ႔ပက္သက္တဲ႔ technical supervisor ေတြကိုေစလြွတ္ၿပီး၊ သေဘ္ာကိုေဆးသုတ္စဥ္ တေလၽွာက္လံုး ႀကီးႀကပ္ေစပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္းဖက္မွ paint technical supervisor ရဲ႕ လမ္းညြွန္ခၽက္ အတိုင္း၊ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါတယ္။ paint technical supervisor ဟာ၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ဖက္မွ Hull/ Surface preparation and painting process အတြက္၊ technical representative လည္းၿဖစ္ပါတယ္။ Hull/ Surface preparation နဲ႔ ပက္သက္ လို႔၊ technical representative အေနနဲ႔ အႀကံဥာဏ္ေပးသလို၊ painting process တေလၽွာက္လံုးမွာလည္း၊ သေဘ္ာကၽင္းကို ႀကီးႀကပ္ေပးပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္းဖက္မွ paint technical supervisor အလိုရိွတဲ႔ အတိုင္းေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။



Hull/ Surface preparation and painting process အတြက္၊ Hull နဲ႔ ပက္သက္တဲ႔ ဧရိယာတြက္နည္းေတြ ကို အသံုးၿပဳရပါတယ္။ LOA ဆိုတဲ႕ Length Over All, LBP ဆိုတဲ႕ Length Between Perpendiculars, BM ဆိုတဲ႔ Breadth Module နဲ႔ Maximum Draft တို႔အေပါါမွာအေၿခခံကာ၊ တြက္ယူတာၿဖစ္ၿပီး unit ကေတာ႔၊ မီတာ ၿဖစ္ပါတယ္။ under water ဧရိယာကိုတြက္ယူတဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာရဲ႕ Hull အမၽိဳးအစားေပါါ မူတည္ၿပီး၊ "P" ဆိုတဲ႔ under water constant ကိန္းေသတန္ဘိုးတခုကို၊ ထည္႔သြင္းအသံုးၿပဳရပါတယ္။ Tanker ေတြရဲ႕ Hull တည္ေဆာက္ပံု အရ၊ "P" တန္ဘိုး ကို (0.9) အေနနဲ႔ယူဆၿပီး၊ fine hulls ဆိုတဲ႔ အၿခားသဘ္ာေတြမွာေတာ႔၊ "P" တန္ဘိုးကို (0.7) အေနနဲ႔ယူဆပါတယ္။


Underwater area including bottom top Area ဆိုတဲ႔ Flat bottom area တနည္းအားၿဖင္႔ သေဘ္ာရဲ႕ ဗိုက္ေအာက္ မွ၊ ဧရိယာကို၊ အထက္ပါပံုေသနည္းနဲ႔တြက္ယူၿပီး၊ flat bottom area ကို၊ bottom top ဆိုတဲ႔၊ ship side ေအာက္ေၿခအထိသတ္မွတ္ပါတယ္။

Bottom top area Area ကို၊ bottom top ဆိုတဲ႔၊ ship side ေအာက္ေၿခမွ Load Line အထိသတ္မွတ္ ထားၿပီး၊ ကုန္အၿပည္႔တင္ထားတဲ႔အခါ၊ ေရထဲမွာၿမဳတ္ေနမယ္႔၊ ဧရိယာၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ under water ship side area ၿဖစ္ၿပီး၊ ဘယ္နဲ႔ညာ (၂) ဖက္ၿဖစ္တဲ႔အတြက္ (၂) နဲ႔ေၿမွာက္ထားသလို၊ height of bottom top ဆိုတာ ကေတာ႔ သေဘ္ာရဲ႕ maximum draft ၿဖစ္ပါတယ္။

Top sides Area ဆိုတာကေတာ႔ Load Line ရဲ႕အထက္၊ ေရေပါါေပါါေနမယ္႔ ဧရိယာၿဖစ္ၿပီး၊ ဘယ္နဲ႔ညာ (၂) ဖက္ ၿဖစ္တဲ႔အတြက္ (၂) နဲ႔ေၿမွာက္ထားပါတယ္။ သေဘာ္တည္ေဆာက္ပံုနဲ႔ သေဘ္ာအမၽိဳးအစား အလိုက္၊ အခၽိဳ႕သေဘ္ာေတြရဲ႕ external Bulwarks area ဟာႀကီးမားကၽယ္ၿပန္႔ေလ့ရိွတဲ႔အတြက္၊ ထည္႔သြင္း တြက္ခၽက္ေလ့ရိွပါတယ္။


Reference : GUIDE TO SHIP REPAIR ESTIMATES, Don Butler, Butterworth-Heinemann, Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP, 225 Wildwood Avenue, Woburn, MA 01801-2041, A division of Reed Educational and Professional Publishing Ltd.

Image credit to : http://theconstructor.org/, http://www.enviroset.com/, http://www.corbisimages.com/, http://mmwaterjet.com/, 

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent, criminal trust of breach or other intellectual property rights of any third party.  

No comments:

Post a Comment