Pages

Tuesday, 7 February 2012

Generator Synchronizing, Parallel Operation နဲ႔ Load Sharing (၄)

 ၿမန္မာအင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္မွာ၊ အင္ဂၽင္နီယာနဲ႔ နည္းပညာဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ၊ အေႀကာင္းအရာေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္နယ္ပယ္မွာ ေလ့လာထားသူ၊ အကို၊ အမေတြ အၿမဲေဆြးေနြးေလ့ ရိွပါတယ္။ အကို၊ အမေတြဟာ ကမာၻအရပ္ရပ္မွာေနထိုင္ကၽသူေတြၿဖစ္ၿပီး၊ on line ကိုအသံုးၿပဳကာ၊ ၿမန္မာ အင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္ ရဲ႕ စာမၽက္နွာေတြ မွာ၊ ေဆြးေနြးကၽတာၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွ Generator ေတြကို၊ အတူ ပူးတြဲကာ၊ အၿပိဳင္ေမာင္းနွင္ၿခင္းကို ၿပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ၿပပါတယ္။ ပါဝင္ေဆြးေနြးကၽသူေတြကေတာ႔ ကိုေအာင္ေဇာ္ဦး၊ ကိုထြန္း၊ ကို blessing၊ ကိုလင္း၊ ကို thurein 27ကို Htet Soe Paing၊ ကို Deep Blue နဲ႔ မေအရာေမ တို႔ၿဖစ္ပါတယ္။ 


ကို thurein 27 အကုိ ကုိထြန္း ခင္ဗ်ား။ Shaft Generator နဲ႔ main Generator parallel ေမာင္းတာ ကုိ၊ နဲနဲထပ္ၿပီး အေသးစိတ္ ေၿပာၿပေပး ပါခင္ဗ်ာ။ ဘယ္အေၿခအေနမွာ Parallel ေမာင္းတာလဲခင္ဗ်ာ။ Alongside/ Harbour mode မွာ ေမာင္းတာလား ... sea going mode မွာေမာင္းတာလား ခင္ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားဖူးတာက "shaft Generator နဲ႔ main Generator ကုိ short time paralleling သာ လုပ္ႏုိင္ပါသည္ တဲ့။ parallel လုပ္ၿပီး shaft Generator ထံ load shifting လုပ္ၿပိးေနာက္ main Generator ကုိ shutdown လုပ္ေပး ရသည္ (သုိ႔) standalone သာ ေမာင္းရသည္လုိ႔ မွတ္သားမိလုိ႔ပါ။ ထုိ႔အတူ Shaft generator (2) လုံးကုိလည္း paralleling လုပ္လုိ႔ မရပါဘူးလုိ႕ မွတ္သားမိပါသည္။ အဓိက အေၾကာင္းကုိေတာ့ load control ခက္ခဲၿခင္း၊ load sharing/ governor control ခက္ခဲၿခင္းေၾကာင့္လုိ႔" မွတ္ထားမိပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္က လ်ပ္စစ္ဒီဇုိင္းအင္ဂ်င္နီယာ အေနနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူပါ။ ဒီဇုိင္းသမား ဆုိေတာ့ ပုိဆုိးသည္။ မ်က္မၿမင္ ပုဏၰားမ်ား ဆင္ကုိ စမ္းေနၾကတဲ့ အၿဖစ္မ်ုိး ၿဖစ္ေနသည္။ လက္ေတြ႔ထက္၊ သီအုိရီေတြနဲ႔ ပုိၿပီး ထိေတြ႔၊ လုပ္ကုိင္ေနရပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ အကုိတုိ႔၊ အမတုိ႔ ဆီက လက္ေတြ႔မ်ားကုိ ပညာဆည္းပူးေနၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ အဲ့ဒီအတြက္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။

ကိုေအာင္ေဇာ္ဦး။ အမ ေအရာေမေရ...။ speed sensing အတြက္ techo-generator ကေနလည္း ယူတာရွိပါတယ္။ techogenerator ကေန AC voltage တစ္ခုကိုထုတ္ေပးပါတယ္။ 1 - way direction RPM meter ေတြအတြက္၊ ထြက္လာတဲ႔ AC ကို sense လုပ္ၿပီး rpm ၿပနိဳင္ေပမဲ႔ ၊ 2 - way directional rpm meter ေတြကေတာ႔ diode အကူအညီယူၿပီး၊ DC change ကာ လိုအပ္သလို၊ polarity change ၿပီး rpm ကိုဖတ္နိဳင္တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးခ်င္တာက၊ သတ္မွတ္ RPM မွာရရွိလာတဲ႔ (techogenerator ကထုတ္တဲ႔) voltage sensing ကိုယူၿပီး၊ RPM sensing relay or voltage sensing relay contact ကိုေပးကပ္ေစမယ္။ ဒီ contact ကေန exiciation ကိုေကၽြးၿပီး reated out voltage တခုမ်ားထုတ္ မေပးနိုင္ဘူးလား ခင္ဗ်ာ။ ဥပမာေပါ႔... under voltage trip relay တို႔လို ဘယ္ေလာက္ voltage က်ဆင္းရင္၊ MCB ကိုၿဖဳတ္ခ်သလို၊ techogenerator ကထြက္တဲ႔ voltage ကို sense လုပ္နိုင္တဲ႔ relay မ်ား ကူညီနိဳင္မလားလို႔ပါ။ အခ်ိန္ေတြေၿပာင္းလာလို႔ control system ေတြတိုးတက္ေကာင္းမြန္လာတာပါ။ အတိတ္က generator ေတြမွာ၊ AVR card အကုန္ရွိနိဳင္ပါ႔မလား။ ကၽြန္ေတာ္ကေပါက္ကရ ေတြးတတ္လို႔ပါ။

ကိုေအာင္ေဇာ္ဦး။ အကို အမတို႔ ေရ... ကၽြန္ေတာ္ေပါက္တက္ကရ၊ ေမးတယ္ဆိုၿပီး၊ စိတ္မဆိုးၾက ပါနဲ႔ေနာ္။ ဦးဦးဒိ ကလည္း သိခ်င္ရင္ မရွက္မေၾကာက္ေမးဆိုလို႔ပါ။ ေက်ာင္းတုန္းကဆို လုပ္ငန္းခြင္နဲ႔ အစပ္အဆက္မရွိေတာ႔၊ ဆရာေတြကို ဘာေမးရမွန္းကို မသိတာ။ အခုမွသိခ်င္တာေတြကမ်ားလာလို႔ပါ။

မေအရာေမ။ အစ္ကိုသူရိန္ေရ ...အစ္ကို မွတ္ထားတဲ့ Short time paralleling သာလုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာလည္း မွန္တယ္လို႔ေျပာႏိုင္ ပါတယ္။ ေအ၇ာ လည္း ဆက္စပ္မႈရွိသူေတြကို အေတာ္ေလး နားပူတိုက္ၿပီး စပ္စုၾကည့္ဖူးလို႔သိရတာပါ။

Shaft Generator ၀င္လာၿပီး Load shifting ကိုအလိုအေလ်ာက္ယူျပီးတာႏွင့္ မူလ Generator ကလည္း အလိုအေလ်ာက္ ထြက္သြားတာေတာင္ ရွိတယ္လို႔ၾကားဖူးတာပါ။ အဲဒါမ်ဳိးက ရိုးရိုး Generator တစ္ခုကို Main Engine လည္အားမွတဆင့္ Gear Box ခံၿပီးေမာင္းတဲ့ ပံုမွန္ Frequency ထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ စက္ျဖစ္ပံု ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ Frequency သတ္မွတ္ခ်က္တူတဲ့ စက္အျခင္းျခင္း Parallel တဲြရာေရာက္တယ္လို႔ ခန္႕မွန္းမိပါတယ္။ ၾကာၾကာတဲြေမာင္းထားလွ်င္ Main Engine ဘက္က အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ Speed အတက္အက်ေျပာင္းလဲစရာရွိခဲ့လွ်င္ Shaft Generator ရဲ႕ Frequency လိုက္လံေျပာင္း လဲေစမွာျဖစ္လို႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ႀကံဳေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

Shaft Generator ေနာက္တစ္မ်ဳိးကေတာ့ Main Engine ရဲ႕ Shaft ေပၚမွာ Main Rotor ကို တိုက္ရိုက္ ထိုင္ထားတာမ်ဳိးလို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြက Low speed ႏွင့္သံုးစဲြႏိုင္တယ္ဆိုေပမယ့္ Low Frequency ပဲထုတ္ေပးႏိုင္တာလို႕ မွတ္သားဖူး ပါတယ္။ အဲဒီလို ပံုမွန္ Frequency ေအာက္ရွိေနတဲ့ ဓါတ္အားကို Rectifier ေတြ Inverter ေတြ Compensator အဆင့္ဆင့္ ခံၿပီး ထူးရွယ္ နည္းေတြႏွင့္ မြန္းမံျပင္ဆင္လာခဲ့ၿပီးမွ မူလ Generator ႏွင့္ လာတဲြႏိုင္တာလို႔ဆိုပါတယ္။

ထူးရွယ္နည္းလမ္းေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈေၾကာင့္ Shaft Generator ရဲ႕ Speed အေျပာင္းအလဲ နည္းနည္းပါးပါးက Inverter ႀကီးရဲ႕ output voltage ႏွင့္ Frequency ကို မထိခိုက္ေစဘူးလို႔ေျပာၾကတာ ပါပဲ။ အက်ဳိးေက်းဇူးကေတာ့ ၾကာၾကာ Parallel တဲြခ်င္သပဆိုလည္း ရပါတယ္လို႔ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ထူးရွယ္ေတြဟာကိုး။

မေအရာေမ။ ဆရာေတြက ဘာေမးရမွန္းမသိသူေတြဆို... ဘာေျပာရမွန္းမသိေတာ့တာလား။ သိခ်င္စိတ္မရွိ ေမးခ်င္စိတ္ မရွိ နားေထာင္ခ်င္စိတ္မရွိ ပံုစံေတြေပါက္ေနလို႔ မေျပာျဖစ္တာလား။ အင္း...ေတာ္ေသးတာေပါ့။ သိခ်င္လာၿပီဆိုေတာ့လည္း၊ သိလာႏိုင္စရာ အခြင့္အလမ္းေလးေတြေပၚေပါက္ လာလို႔။ သိခ်င္လာတာကိုေရာ၊ ဖန္တီး/ ေၿဖရွင္း ေပးသူမ်ားကိုေရာ၊ အားလံုးကိုေက်းဇူး အထူးပါရွင္။ 

ကိုထြန္း။ ကိုသူရိန္ ရဲ႕ ေဆြးေနြးခၽက္ေတြမွာ၊ parallel operation & load sharing မွ bus coupler system ေတြ အတြက္၊ ေဆြးေနြးေစဖို႔ သတိေပးတာကိုလည္း၊ ေကၽးဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ သေဘ္ာသားဘဝတုန္းက၊ အေတြ႔ အႀကံဳေလးေတြထဲမွ၊ ေဆြးေနြးပါ႔မယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း belt driven shaft generator ေတြကေန၊ transmission Gear Box ခံၿပီး drive လုပ္တဲ႔ shaft generator ေတြ အထိသာ၊ ႀကံဳခဲ႔ဖူးပါတယ္ခင္ဗၽား။

ကိုထြန္း။ shaft Generator နဲ႔ parallel operation အေႀကာင္းမစခင္၊ ပထမဆံုး Technical Specification ေရြးခၽယ္မွဳနဲ႕ Design ဆိုင္ရာတို႔နဲ႔၊ ပက္သက္တဲ႔၊အေတြ႔အႀကံဳေလးတခုကို ေဆြးေနြးပါ႔မယ္။ သေဘ္ာက tanker လို႔ေခါါတဲ႔၊ ေရနံတင္သေဘ္ာပါ။ generator prime-mover Engine ဟာ၊ CATERPILLAR 3412, 12 cylinder unit V Type engine ၿဖစ္ၿပီး၊ generator ကေတာ႔ 500 KW capacity ရိွပါတယ္။ စုစုေပါင္း (၃) လံုး တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ No. (1) Generator နဲ႔ No. (2) Generator ေတြရဲ႕ ACB ကို၊ Main Swich Board မွ No.(1) main feeder panel side မွာထားၿပီး၊ No. (3) generator ACB ကို၊ No. (2) feeder panel side မွာတတ္ဆင္ ထားပါတယ္။ feeder panel (၂) ခု ကို၊ bus coupler MCB နဲ႔ဆက္သြယ္ေပးပါတယ္။


Fig. Main Switch Board, Generator ACB and Bus Coupler ACB

No. (1) Feeder Panel မွာ၊ capacity (700) Cu.meter per hr. ရိွတဲ႔၊ electric motor operated Screw Type Pump (၃) လံုးအပါအဝင္၊ 'Essential & Non-essential Load' ေတြအားလံုးရိွၿပီး၊ No. (2) Feeder Panel မွာေတာ႔၊ (450) KW capacity electric motor operated Bow Thruster MCB ရိွ ပါတယ္။ Alongside/ Harbour mode မွာ၊ cargo operation အတြက္၊ No. (1) နဲ႔ No. (2) generator, No.(1) နဲ႔ No. (3) Generator, No. (2) နဲ႔ No. (3) generator အစရိွသလို နွစ္သက္ရာ ကိုေရြးခၽယ္ၿပီး၊ parallel operation အေနနဲ႔ အသံုးၿပဳလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ bow thruster သံုးမယ္ ဆိုရင္ေတာ႔၊ bow thruster MCB ကို 'ON' ဖို႔၊ feeder panel (၂) ခုရဲ႕ conjunction ၿဖစ္တဲ႔ bus coupler MCB ကို၊ 'OFF' လုပ္ရပါတယ္။ bus coupler MCB ကို၊ 'OFF' မလုပ္ပဲ၊ bow thruster MCB ကို 'ON' လို႔မရေစဖို႔၊ inter-locking arrangement ကို ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ထားပါတယ္။

bus coupler MCB ကို၊ 'OFF' ၿဖစ္သြားတဲ႔အတြက္၊ No. (1) နဲ႔ No. (2) Feeder Panel (၂) ခုဟာ၊ သီးၿခားစီ ၿဖစ္သြား ပါတယ္။ No. (1) Generator နဲ႔ No. (2) Generator ကို၊ parallel operation အေနနဲ႔ Essential & Non-essential Load ေတြအတြက္သံုးၿပီး၊ No. (3) Generator ကိုေတာ႔ bow thruster operation အတြက္သီးသန္႕၊ သံုးေစဖို႔ design အရ ရည္ရြယ္တတ္ဆင္ထားတာၿဖစ္ပါတယ္။

bow thruster ကို Essential & Non-essential load ေတြနဲ႔တြဲသံုးမယ္ဆိုရင္၊ အထက္မွာ ကိုသူရိန္ ေဆြးေနြးခဲ႔သလို 'parallel operation ေမာင္းနွင္ထားစဥ္မွာ၊ load control ၿပဳလုပ္ရန္ ခက္ခဲၿခင္းနဲ႔  load sharing သို႔မဟုတ္ governor control ၿပဳလုပ္ရန္ခက္ခဲၿခင္းေတြ ၿဖစ္ေပါါလာနိဳင္တဲ႔ အတြက္' သီးသန္႔ခြဲထုတ္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။

သီးသန္႔ခြဲထုတ္ထားတဲ႔အတြက္၊  bow thruster operation ဟာ၊ No. (1) Feeder Panel မွ၊ Essential & Non-essential load ေတြကို အေနွာက္အယွက္မေပးေပမယ္႔၊ မွားယြင္းတဲ႔ Technical Specification ေရြးခၽယ္မွဳေႀကာင္႔၊ bow thruster control system နဲ႔ No.3 Generator ACB control system ကို ဒုကၡေပးပါေတာ႔တယ္။ ဒီေဆြးေနြးခၽက္ရဲ႕ အစမွာ၊ Generator ဟာ (500) KW capacity ရိွၿပီး၊ bow thruster motor ကေတာ႔ (450) KW capacity ရိွေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။

သေဘ္ာက၊ အသစ္ေဆာက္ၿပီး သေဘ္ာကၽင္းမွ ထြက္လာတာပါ။ bow thruster operation system ကို commissioning မလုပ္ရေသးဘူးလို႔သိရပါတယ္။ critical equipment အေနနဲ႔ မသတ္မွတ္တဲ႔ အတြက္၊ စစ္ေဆးေပးရမယ္႔ Classification Society မွ ခြင္႔ၿပဳလိုက္ပံုရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ Load Calculation ေတြ ကိုမေဆြးေနြးပဲထားခဲ႔ပါမယ္။

(500) KW capacity ရိွတဲ႔ Generator ဟာ၊ (450) KW capacity ရိွတဲ႔၊ bow thruster မွ (100) % pitch angle load ကိုမနိဳင္တာေတြ႔ရပါတယ္။ pitch ကို (30) %, (50) %, (70) % အစရိွသလို၊ တၿဖည္းၿဖည္း တစ္ဆင္႔ၿခင္း operated လုပ္ေစေပမယ္႔၊ (85) % မွာ၊ ACB ဟာ over-current Trip နဲ႔ under voltage trip ေတြနဲ႔၊ ၿပဳတ္ကၽပါေတာ႔တယ္။ တစ္ဆင္႔ၿခင္းေမာင္းပါတယ္ဆိုတာကို Report အရ သိရေပမယ္႔၊ မယံုပါဘူး။ ေမာင္းခၽင္သလိုေမာင္းကၽမယ္.. ဆိုသလို  (30) % ကေန၊ (90) % ကို ရုတ္တရက္၊ တင္လိုက္မယ္ဆိုတာ သေဘ္ာသားဘဝ operation level တုန္းက ရခဲ႔တဲ႔အေတြ႔အႀကံဳအရ၊ ခန္႔မွန္းမိ ပါတယ္။


Fig. ACB - Air Circuit Breaker

ACB protection system မွ၊ setting ေတြကို လိုအပ္သလို၊ အတိုးအေလၽွာ႔လုပ္ႀကည္႔ေစပါတယ္။ အဲဒီအခါ ACB ဟာ trip မၿဖစ္ေပမယ္႔၊ bow thruster control system မွ PLC unit ေတြ၊ analog unit ေတြ "ေလာင္" ပါေတာ႔တယ္။ pitch (90) % ကိုဆြဲလိုက္တာနဲ႔ voltage ဟာ (440) V မွ၊ (390 ~ 400) V ေလာက္အထိထိုးကၽကာ၊ current ဟာလည္း (860) Amp ေလာက္အထိထိုးတက္တာပါတယ္။ generator AVR နဲ႔ prime mover ရဲ႕ governor အပါအဝင္၊ fuel injection system ေတြဟာ Engine အသစ္ခၽက္ခၽြတ္မို႔၊ response ေကာင္းလွ ပါတယ္။ အခၽိန္တိုေလးအတြင္းမွာ၊ load ေႀကာင္႔ ကၽဆင္း သြားတဲ႔ prime-mover Engine ရဲ႕ RPM နဲ႔ generator output voltage ကို ၿပန္တင္ေပးနိုင္ေပမယ္႔၊ bow thruster control system ပိုင္းကေတာ႔ မခံနိဳင္ပါဘူး။ (၂) ပါတ္တစ္ခါေလာက္ "ေလာင္" တတ္ ပါတယ္။

Generator ဟာ load ကိုမနိဳင္မနင္း ထမ္းေနရတယ္လို႔ ယူဆၿပီး၊ ပထမဆံုး bow thruster ရဲ႕ pitch angle ကို၊ (75) % အထိသာသံုးေစဖို႔၊ limit အေနနဲ႔ control system မွာ inter-lock ထည္႔ေစပါတယ္။ တစ္ခါ၊ bus coupler MCB နဲ႔ bow thruster MCB ရဲ႕ inter-locking system ကိုဖယ္ရွားပစ္လိုက္ ပါတယ္။ သိပ္အထူးအဆန္းေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး။ ACB (၂) ခုရဲ႕ UVT coil ေတြမွ spindle ေလးေတြကို ၿဖဳတ္ထားလိုက္တာပါ။ အဲဒီအခါ၊ No. (1) Feeder နဲ႔ No. (2) Feeder ဟာတစ္ဆက္တည္းၿဖစ္သြားၿပီး၊ No. (3) Generator နဲ႔ အၿခား Generator တစ္လံုးကို၊ bow thruster operation မွာ Parallel ေမာင္းလို ႔ ရသြားပါတယ္။

Bow Thruster နဲ႔ Main Switch Board မွ၊ Maker ရဲ႕ Attending Engineer ေတြကို၊ အႀကံေပးတဲ႔အခါ၊ တစ္ဘက္နဲ႔ တစ္ဘက္လြွဲခၽေနတဲ႔အတြက္၊ တာဝန္ယူပါတယ္ဆိုၿပီး၊ လုပ္ခိုင္းရပါတယ္။ အခုဆို  modify လုပ္ၿပီးသံုးခဲ႔တာ (၂) နွစ္ေကၽာ္ႀကာခဲ႔ၿပီ ၿဖစ္သလို၊ ဒီေန႔အထိဘာမွၿပသနာမေပးေတာ႔ပါဘူး။ ဒီၿပသနာရဲ႕ အဓိက အေႀကာင္းရင္းကေတာ႔၊ Design အရမွန္ေပမယ္႔ Technical Specification ေရြးခၽယ္မွဳအပိုင္းမွာ မွားယြင္းခဲ႔ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ သံုးထားတဲ႕ Brand Name ေတြကို၊ ထည္႔မေရးသင္႔ဘူးလို႔ယူဆၿပီး မေဖာ္ၿပပဲ ထားခဲ႔ပါတယ္။

ကိုလင္း အားရစရာ ေကာင္းတယ္ ကိုထြန္း ေရ...က်ေနာ္တို႔ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ေသခ်ာေပါက္ႀကံဳရမယ္႔၊ အခက္အခဲကို တိတိက်က် ေရးျပထားတာကို အားရတာပါ၊ ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ လုပ္ငန္းခြင္ မွာ ေျပာရျငင္းရတာကလဲ ဒီအပိုင္းပါဘဲ၊ က်ေနာ္တို႔ အားလံုး စာသင္ခန္းမွာ သီအိုရီမ်ား တြက္ခ်က္မွဳမ်ားနဲ႔ Design ကိုသိထားခဲ့ေပမယ္႔၊ Technical Specification /Spec Analysis လုပ္တာက်ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ ထဲမွာမွေတြ႔ရလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္သေလာက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္၊ 

ဒါကလဲ က်ေနာ္တို႔ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ပညာေရးမွာ သင္ႀကားေရးအေထာက္အကူ စက္ေတြ နည္းပါးတာလဲ ပါ ပါလိမ့္မယ္။ R & D ဆိုတာ ေက်ာင္းေတြမွာ မနီးစပ္ႏိုင္ဘူးေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းဆရာႀကီး တေယာက္ ကေတာ့ ေက်ာင္းမွာခ်ည္းဘဲ ေနေနရင္ အင္ဂ်င္နီယာမျဖစ္ေသးဘူးေနာ္လို႔၊  ဆံုးမဘူး ပါတယ္..သူကိုယ္တိုင္လဲ ျပင္ပလုပ္ငန္းမ်ားမွာ ေလ့လာအားေကာင္းခဲ့လို႔ အသက္ႀကီးတဲ့အထိ အင္ဂ်င္နီယာအျဖစ္ လုပ္ငန္းေတြက အကူအညီေတာင္းေနတာ ခံရတံုးပါ၊

က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာေလးက၊ Design ကိုသင္ႀကားရလို႔ သိေနေပမယ္႔၊ Technical spec ေတြကေတာ့ လုပ္ငန္းအေတြ႔အႀကံဳ၊ သက္တမ္း စတာေတြက စကားေျပာပါလိမ့္မယ္။ တခုေတာ့ရိွတယ္.. ဒီေန႔ေခတ္က အင္တာနက္ေခတ္ ဆိုေတာ့ကာ၊ အဲဒါႀကီး သံုးျပီးေလ့လာသင္ႀကားရင္ ပိုျပီး ၀ါရင့္တာ၊ ျမန္လာမလား ဆိုတာလည္း ေတြးမိပါတယ္။ ဒါကေနာက္လူမ်ားကို၊ အားေပးျခင္းပါ။ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္း တေယာက္ျဖစ္ဘို၊႔ သိထားရမယ္႔၊ အခ်က္ကို ေထာက္ျပထားလို႔ ေက်းဇူးပါ။ ( အလုပ္ထဲမွာ Production Design ကိုကိုင္ျပီး၊ သံုးတဲ့အစိတ္ပိုင္း Spec မ်ားကြဲျပီး ျငင္းရ၊ ခံုရ၊ ရန္ျဖစ္ခဲ့ရ၊ မေခါါမေျပာျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားသို႕ အမွတ္တရ...)
 
ကိုထြန္း။ ကိုလင္း ခင္ဗၽား..အခုလို၊ ညီငယ္၊ ညီမငယ္ အင္ဂၽင္နီယာေတြအတြက္၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ႀကံဳလာနိဳင္တဲ႔ ကိစၥကို၊ သတိေပးတဲ႔ ကိုလင္း ရဲ႕ ေစတနာကိုေလးစားေကၽးဇူးတင္ရပါတယ္။ ကိုလင္း ေၿပာသလို ဒီေန႔ေခါတ္က အင္တာနက္ေခါတ္ဆိုေတာ့ကာ၊ အဲဒါႀကီးသံုးျပီး ေလ့လာသင္ႀကားရင္၊ ပိုျပီး ၀ါရင့္တာ ျမန္လာနိဳင္မယ္လို႔၊ ကၽြန္ေတာ္လည္းယူဆပါတယ္။ အခုမၽိဳးဆက္ ညီငယ္၊ ညီမငယ္ အင္ဂၽင္နီယာေတြက သင္ႀကားေရးအေထာက္အကူ၊ စက္ပစၥည္းနည္းပါးတဲ႔ အေၿခအေနမွလာေပမယ္႔၊ စူးစမ္းေလ႔လာမွဳမွာေတာ႔ အားသန္ကာ၊ သေဘာေပါက္လြယ္တာကို၊ သတိထားမိပါတယ္။
 
ကို Deepblue ။ ကိုထြန္း ရဲ႕အေတြ႕အႀကံဳက၊ စိတ္၀င္စားဖို႔ အလြန္ေကာင္းတာႏွင့္အမွ်၊ ပညာရယူ စရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ လတ္တေလာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပႆနာကို၊ ေျဖရွင္းတဲ့ အေနမ်ဳိးႏွင့္ Bow Thruster motor ကို Full load မဆြဲေတာ့ေအာင္၊ Pitch control အပိုင္းက ကန္႔သတ္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးလိုက္တဲ့ စိတ္ကူးကိုလည္း သေဘာက်တယ္ဗ်။

ဒါမွလည္း Generator No. (3) ကို Load % ဘယ္ေလာက္ အထိခိုင္းႏိုင္လဲ ဆိုတာရယ္၊ ေမာ္တာ အေျခအေန က အားလံုးေကာင္းတယ္ဆိုတာရယ္ သိသာထင္ရွားလာေစမွာလို႕ ျမင္ပါတယ္။
Generator No. (3) ရဲ႕ Control Device ေတြနဲ႕ PLC Unit ေတြ၊ Analog Unit ေတြေလာင္တဲ႕ ကိစၥ ကိုေတာ့ သိပ္ၿပီး ဘ၀င္မက်လွဘူးဗ်ာ။ ဗို႕အားခဏေလးက်တာရယ္ Full Load နီးပါးအေျခအေနမွာ Current (860) A ေလာက္ တက္သြားတာရယ္နဲ႕ ဒီပစၥည္းေတြ မေလာင္သင့္ဘူးလို႕ယူဆတာပါ။ အမ်ဳိးအစားေျပာင္းလဲၿပီးစမ္းသပ္ၾကည့္ခြင့္ရခဲ့လွ်င္ေကာင္းမယ္လို႕ ေတြးမိပါတယ္။

အကယ္၍ သူတို႕ေတြမေလာင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ေရာ အမွန္တစ္ကယ္ စြမ္းအားအျပည့္သံုးႏိုင္ျခင္းမရွိေသးတဲ့ BT အေနအထားကို ထပ္မျပင္ေတာ့ပဲ ခြင့္ျပဳထားႏိုင္ေလာက္လား သိခ်င္ပါတယ္။ မၾကာခဏေလာင္တဲ့ ကိစၥေၾကာင့္ရယ္၊ Bow Thruster Operation ကို စြမ္းအားျပည့္ရဖို႕ရယ္ ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ မူလ ဒီဇိုင္းကိုေျပာင္းရ တာကေတာ့ အေတာ္ႀကီးက်ယ္တဲ့ ကိစၥျဖစ္သြားတယ္လို႕ထင္ပါတယ္။

BT ကို သီးသန္႕ေမာင္းဖို႕ ဒီဇိုင္းထုတ္ၿပီး Interlock လုပ္ထားတာကို ေက်ာ္ခြၿပီး တစ္ဖက္Feeder ေပၚက Generator နဲ႕ Parallel လာတဲြႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ဒီဇိုင္းလုပ္ေပးဖို႕ဆိုတာ နည္းပညာအရ လြယ္ကူ သေလာက္ အင္ဂ်င္နီယာေတြအေနနဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေက်ာ္ေနေတာ့ ျငင္းၾကမွာေသျခာတာေပါ့ဗ်ာ။ ကိုထြန္း တို႕လို စီမံအဆင့္က အတည္ျပဳေပးမွ တရား၀င္လုပ္ေပးရတာပဲေကာင္းပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ Commissioning လုပ္ေပးခဲ့တဲ့ Bow Thruster ေတြကေတာ့ Generator ႏွစ္လံုး Parallel ေမာင္းထားၿပီးမွသာ Operation လုပ္ခြင့္ျပဳတာေတြခ်ည္းပါပဲ။ အျပစ္ရွာေဖြ ျပင္ဆင္ေပးခဲ့ရဖူးတဲ့ Thruster system ေတြမွာလည္း အတူတူပါပဲ။

တစ္ခါတုန္းကေပါ့ဗ်ာ။ MSB Maker က Control mode ကို Manual ေရြးထားၿပီဆိုရင္ Parall ေမာင္း ထားတဲ့ Signal က BT Panel ဆီကို ေရာက္မလာေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႕ပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ BT စမ္းျပႏိုင္ဖို႕အေရး အတြက္ ကိုယ္နဲ႕ မဆိုင္တဲ့အပိုင္းကို Modification လုပ္ေပးမိပါေရာလား။ ေနာက္အစင္းတိုင္းမွာ လုပ္ခိုင္းေနလို႕ (ဒီလိုလုပ္ေပးတာကို အထက္ကလည္း မႀကိဳက္တာနဲ႕) မနဲျငင္းခဲ့ရပါတယ္ဗ်ား။
စီမံေရးရာလူႀကီးပိုင္းအခ်ဳိ႕က ကိုထြန္း တို႕လို နည္းပညာပိုင္း၀င္ေရာက္ အႀကံဥာဏ္ေကာင္းေတြေပး ဖို႕ေနေနသာသာ ဘယ္ျပႆနာဟာ ဘယ္သူ႕တာ၀န္ဆိုတာေလာက္ကိုေတာင္ သိေအာင္ မႀကိဳးစားၾကေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။  

ကၽြန္ေတာ္ Main Switch Board အပိုင္းတာ၀န္ယူရျပန္ေတာ့လည္း ဒီဇိုင္းက Bow Thruster Motor နဲ႕ Stern Thruster Motor တစ္ခုခုကို Operate လုပ္ဖို႕ Request Signal ရလာလွ်င္ (သံုးစဲြထားတဲ့ Load အေနအထားကိုတြက္ယူၿပီး လက္က်န္က လံုေလာက္မယ္ဆို Generator ႏွစ္လံုး အၿပိဳင္ေမာင္းထားစဥ္ မွာလဲ) PMS ကခြင့္ျပဳေပးပါတယ္။ Manual mode အတြက္မွာေတာ့ Generator (3) လံုး အၿပိဳင္ေမာင္း ထားမွ ခြင့္ျပဳေစတာကို Owner ကမႀကိဳက္ဘူးတဲ့ဗ်ာ။

Manual အတြက္မွာလည္း Generator ႏွစ္လံုး Parallel တဲြထားယံုနဲ႔ Thruster ႏွစ္လံုးအနက္ တလံုးပဲေမာင္းတာကို ခြင့္ျပဳေပးေစခ်င္တယ္ဆိုလို႕ အထက္အမိန္႕ရယူကာ ျပင္ေပးခဲ့ရပါတယ္။
အဲဒီအေျခအေနမ်ဳိး မွာေတာ့ တစ္လံုးေမာင္းထားၿပီးလွ်င္ ေနာက္တစ္လံုးကို ေမာင္းမရေအာင္ Interlock ထည့္ေပးထားရတာမို႕ Gen သံုးလံုးယွဥ္တဲြခဲ့ျပန္လွ်င္ ေမာ္တာႏွစ္လံုးစလံုးေမာင္းႏိုင္ေအာင္ Bypass အေနအထားအတြက္ပါ ထည့္သြင္းေပးခဲ့ရပါတယ္။


အထူးေကၽးဇူးတင္စြာၿဖင္႔ ကူးယူေဖာ္ၿပၿခင္း။ ၿမန္မာအင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္၊  ကိုေအာင္ေဇာ္ဦးကိုထြန္းကို blessing ကိုလင္းကို Htet Soe Paingကို Deep Blue ကို thurein 27 နဲ႔ မေအရာေမ။

Image credit to : http://www.michaelsmithswitchgear.co.uk/,http://www.hitachi-ies.co.jp/


Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party. 

No comments:

Post a Comment