"Why Marine Engineers are Concerned ?"
"Slow Streaming" နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ အေထာက္အကူအေနနဲ႔ ထည္႔သြင္းစဥ္းစားသင္႔တာေလးကိုလည္း၊ ေရးသားလိုက္ပါတယ္။
ဒီ post မွာ "Slow Steaming" နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ မွတ္သားဖူးတဲ႔
သတိၿပဳရမယ္႔ အခၽက္အလက္ေလးေတြကို၊ ေဖာ္ၿပပါရေစ။ အကယ္၍ အမွားတစံုတရာ၊ ရိွခဲ႔လၽွင္လည္း၊ ေထာက္ကူၿပင္ဆင္ေပးရန္ ပန္ႀကားပါရေစ ခင္ဗၽား။
"Slow Steaming" ဆိုတာကေတာ႔ ေလာင္စာဆီသံုးစြဲမွဴ fuel consumption နဲ႔ ကာဘြန္ထုတ္လြွင္႔မွဴ ဆိုတဲ႔ CO2, NOx and Sox emissions အား၊ ေလၽွာ႔ခၽရန္ ထိခိုက္နစ္နာမွဴမရိွေစပဲ process of deliberately အေနနဲ႔ သေဘ္ာအား အရိွန္ေနွးစြာေမာင္းနွင္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။
"Slow Steaming" ဟာ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ ship owners ေတြနဲ႔ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ ship charterers ေတြအတြက္ေတာ႔ ထိေရာက္တဲ႔ ေလာင္စာဆီေခၽြတာမွဴ ၿဖစ္သလို၊ သဘာဝပါတ္ဝန္းကၽင္အတြက္ carbon emissions အား၊ ထိေရာက္တဲ႔ ေလၽွာ႔ခၽမွဴ၊ ၿဖစ္မၿဖစ္၊ အတိအကၽ မေၿပာနိဳင္ေသးတာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
စီးပြားေရးကၽဆင္းမွဴ financial recession ေႀကာင္႔ ကုန္စည္စီးဆင္းမွဴေတြ၊ ေနွးေကြးသြားတဲ႔ကာလေတြနဲ႔
ေရနံေစၽးနံွဴးၿမင္႔တက္လာတဲ႔၊ ကာလေတြအတြက္ ရည္ရြယ္အသံုးၿပဳၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
"Slow Steaming" နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ သတိထားသင္႔တဲ႔
အခၽက္အလက္ေတြကေတာ႔...
(၁) - "slow streaming" အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ crank case ကို ဖြင္႔ကာ စစ္ရတဲ႔ under piston inspections ေတြနဲ႔ scavenge inspections ေတြကိုလည္း၊ မႀကာခဏ frequent and thorough inspection အၿဖစ္၊ စစ္ေဆးေပးရန္ လိုအပ္ပါတယ္။
(၂) - slow steaming ကို၊ အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ cylinder liners ေတြမွာ
over lubrication အေၿခအေနၿဖစ္ေပါါတတ္သလို၊ over lubrication ဟာ under lubrication ကဲ႔သို႔၊ engine အား ထိခိုက္ပၽက္စီးေစတတ္ပါတယ္။ အကယ္၍ main engine မွာ load dependent cylinder lubrication system အား၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားၿခင္းမရိွပါက၊ lubrication rate ကို
optimal value အေနနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေနရန္၊ ခၽိန္ညိွေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
(၃) - slow steaming ေႀကာင္႔ turbocharger ရဲ႕ အတြင္းဖက္ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ၊ fouling ေတြ၊ တြယ္ကပ္လာတတ္ပါတယ္။
(၄) - fouling ေတြေႀကာင္႔ turbocharger ရဲ႕ အၿပင္ဖက္မွာ
ရိွသင္႔တဲ႔ designed range air flow လည္း လိုက္ပါ
ကၽဆင္းၿပီး၊ deposits ေတြပိုမုိ၊ ကပ္ၿငိတတ္ပါတယ္။
(၅) - carbon deposits ေတြဟာ injectors compromises မွာ၊
စု 'ပံု' တက္လာၿပီး၊ performance ကၽဆင္းတတ္ပါတယ္။
(၆) - slow streaming ေႀကာင္႔ exhaust gas economizer မွာ fouling ေတြကပ္တြယ္ၿပီး၊ capacity ကၽဆင္းကာ၊ soot fire ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၇) - scavenge air pressure ကၽဆင္းသြားသလို၊ improper combustion ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၈) - fuel ကို improper atomization အေၿခအေနေပါါေပါက္ေစၿပီး၊ impingement လို႔ေခါါတဲ႔ ထိခိုက္တုန္႔ၿပန္မွဴေတြလည္း piston အေပါါမွာ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၉) - engine ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ carbon deposits ေတြ 'ပို' မၽားလာတဲ႔အတြက္၊ maintenance intervals ကိုလည္း၊ 'ပို' ယူရန္ လိုအပ္လာပါတယ္။
(၁၀) - slow steaming ေႀကာင္႔ exhaust gas temperatures ကၽဆင္းသြားၿပီး၊ အကယ္၍ 250 deg C ေအာက္သို႔၊ ကၽဆင္းသြားခဲ႔ပါက၊ low temperature corrosion ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၁၁) - slow steaming ဟာ peak compression pressure ကိုလည္း၊ ကၽဆင္းေစတတ္ပါတယ္။
(၁၂) - slow steaming ၿဖင္႔ engine အား၊ အခၽိန္ကာလအေတာ္ႀကာအသံုးၿပဳခဲ႔ၿပီး၊ full load ၿဖင္႔ၿပန္လည္ေမာင္းနွင္တဲ႔အခါ၊ imminent လို႔ေခါါတဲ႔
ၿပင္းထန္စြာတုန္ခါမွဴ တနည္းအားၿဖင္႔ overhanging ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၁၃) - piston ring pack ေတြရဲ႕ efficiency ကိုလည္း၊ ကၽဆင္းေစတတ္သလို၊
scavenge နဲ႔ piston ရဲ႕ ေအာက္ပိုင္းမွာလည္း၊
deposits ေတြ ပိုမိုစုပံုလာတတ္ပါတယ္။
(၁၄) - scavenge fires ၿဖစ္ေပါါရန္ ပိုမိုလြယ္ကူလာတဲ႔အတြက္ scavenge နဲ႔ under piston area ေတြကို၊ draining လုပ္ေပးရန္ ပိုမိုလိုအပ္လာပါတယ္။
(၁၅) - carbon deposits ေတြေႀကာင္႔ အပူကူးေၿပာင္းမွဴ
heat transfer ကၽဆင္းသြားၿပီး၊ engine ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ၊ thermal stresses ေတြ သက္ေရာက္တတ္ပါတယ္။
(၁၆) - economizer ရဲ႕ efficiency ကၽဆင္းသြားတဲ႔အတြက္၊
oil fired boiler အား ပိုမိုေမာင္းနွင္ရန္လိုအပ္လာပါတယ္။
Reference and Credit to : Ship & Bunker - Maersk Line : Moving Away From Slow - Steaming Would Require a Fundamental Change to the Network, Thursday January 22, 2015., When Will be the END of “Slow - steaming” ? Ma Shuo, MPA Visiting Professor, Public Lecture @ NTU, 30 September 2014., Marine Insight © The Guide to Slow Steaming on Ships, Chief Engineer Mohit Sanguri, December 2012.
Remark : All publications herein this pages are for use of educational purpose only. The owner of this pages is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.
"Slow Streaming" နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ အေထာက္အကူအေနနဲ႔ ထည္႔သြင္းစဥ္းစားသင္႔တာေလးကိုလည္း၊ ေရးသားလိုက္ပါတယ္။
ဒီ post မွာ "Slow Steaming" နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ မွတ္သားဖူးတဲ႔
သတိၿပဳရမယ္႔ အခၽက္အလက္ေလးေတြကို၊ ေဖာ္ၿပပါရေစ။ အကယ္၍ အမွားတစံုတရာ၊ ရိွခဲ႔လၽွင္လည္း၊ ေထာက္ကူၿပင္ဆင္ေပးရန္ ပန္ႀကားပါရေစ ခင္ဗၽား။
"Slow Steaming" ဆိုတာကေတာ႔ ေလာင္စာဆီသံုးစြဲမွဴ fuel consumption နဲ႔ ကာဘြန္ထုတ္လြွင္႔မွဴ ဆိုတဲ႔ CO2, NOx and Sox emissions အား၊ ေလၽွာ႔ခၽရန္ ထိခိုက္နစ္နာမွဴမရိွေစပဲ process of deliberately အေနနဲ႔ သေဘ္ာအား အရိွန္ေနွးစြာေမာင္းနွင္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။
"Slow Steaming" ဟာ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ ship owners ေတြနဲ႔ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ ship charterers ေတြအတြက္ေတာ႔ ထိေရာက္တဲ႔ ေလာင္စာဆီေခၽြတာမွဴ ၿဖစ္သလို၊ သဘာဝပါတ္ဝန္းကၽင္အတြက္ carbon emissions အား၊ ထိေရာက္တဲ႔ ေလၽွာ႔ခၽမွဴ၊ ၿဖစ္မၿဖစ္၊ အတိအကၽ မေၿပာနိဳင္ေသးတာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
စီးပြားေရးကၽဆင္းမွဴ financial recession ေႀကာင္႔ ကုန္စည္စီးဆင္းမွဴေတြ၊ ေနွးေကြးသြားတဲ႔ကာလေတြနဲ႔
ေရနံေစၽးနံွဴးၿမင္႔တက္လာတဲ႔၊ ကာလေတြအတြက္ ရည္ရြယ္အသံုးၿပဳၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
"Slow Steaming" နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ သတိထားသင္႔တဲ႔
အခၽက္အလက္ေတြကေတာ႔...
(၁) - "slow streaming" အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ crank case ကို ဖြင္႔ကာ စစ္ရတဲ႔ under piston inspections ေတြနဲ႔ scavenge inspections ေတြကိုလည္း၊ မႀကာခဏ frequent and thorough inspection အၿဖစ္၊ စစ္ေဆးေပးရန္ လိုအပ္ပါတယ္။
(၂) - slow steaming ကို၊ အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ cylinder liners ေတြမွာ
over lubrication အေၿခအေနၿဖစ္ေပါါတတ္သလို၊ over lubrication ဟာ under lubrication ကဲ႔သို႔၊ engine အား ထိခိုက္ပၽက္စီးေစတတ္ပါတယ္။ အကယ္၍ main engine မွာ load dependent cylinder lubrication system အား၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားၿခင္းမရိွပါက၊ lubrication rate ကို
optimal value အေနနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေနရန္၊ ခၽိန္ညိွေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
(၃) - slow steaming ေႀကာင္႔ turbocharger ရဲ႕ အတြင္းဖက္ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ၊ fouling ေတြ၊ တြယ္ကပ္လာတတ္ပါတယ္။
(၄) - fouling ေတြေႀကာင္႔ turbocharger ရဲ႕ အၿပင္ဖက္မွာ
ရိွသင္႔တဲ႔ designed range air flow လည္း လိုက္ပါ
ကၽဆင္းၿပီး၊ deposits ေတြပိုမုိ၊ ကပ္ၿငိတတ္ပါတယ္။
(၅) - carbon deposits ေတြဟာ injectors compromises မွာ၊
စု 'ပံု' တက္လာၿပီး၊ performance ကၽဆင္းတတ္ပါတယ္။
(၆) - slow streaming ေႀကာင္႔ exhaust gas economizer မွာ fouling ေတြကပ္တြယ္ၿပီး၊ capacity ကၽဆင္းကာ၊ soot fire ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၇) - scavenge air pressure ကၽဆင္းသြားသလို၊ improper combustion ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၈) - fuel ကို improper atomization အေၿခအေနေပါါေပါက္ေစၿပီး၊ impingement လို႔ေခါါတဲ႔ ထိခိုက္တုန္႔ၿပန္မွဴေတြလည္း piston အေပါါမွာ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၉) - engine ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ carbon deposits ေတြ 'ပို' မၽားလာတဲ႔အတြက္၊ maintenance intervals ကိုလည္း၊ 'ပို' ယူရန္ လိုအပ္လာပါတယ္။
(၁၀) - slow steaming ေႀကာင္႔ exhaust gas temperatures ကၽဆင္းသြားၿပီး၊ အကယ္၍ 250 deg C ေအာက္သို႔၊ ကၽဆင္းသြားခဲ႔ပါက၊ low temperature corrosion ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၁၁) - slow steaming ဟာ peak compression pressure ကိုလည္း၊ ကၽဆင္းေစတတ္ပါတယ္။
(၁၂) - slow steaming ၿဖင္႔ engine အား၊ အခၽိန္ကာလအေတာ္ႀကာအသံုးၿပဳခဲ႔ၿပီး၊ full load ၿဖင္႔ၿပန္လည္ေမာင္းနွင္တဲ႔အခါ၊ imminent လို႔ေခါါတဲ႔
ၿပင္းထန္စြာတုန္ခါမွဴ တနည္းအားၿဖင္႔ overhanging ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(၁၃) - piston ring pack ေတြရဲ႕ efficiency ကိုလည္း၊ ကၽဆင္းေစတတ္သလို၊
scavenge နဲ႔ piston ရဲ႕ ေအာက္ပိုင္းမွာလည္း၊
deposits ေတြ ပိုမိုစုပံုလာတတ္ပါတယ္။
(၁၄) - scavenge fires ၿဖစ္ေပါါရန္ ပိုမိုလြယ္ကူလာတဲ႔အတြက္ scavenge နဲ႔ under piston area ေတြကို၊ draining လုပ္ေပးရန္ ပိုမိုလိုအပ္လာပါတယ္။
(၁၅) - carbon deposits ေတြေႀကာင္႔ အပူကူးေၿပာင္းမွဴ
heat transfer ကၽဆင္းသြားၿပီး၊ engine ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ၊ thermal stresses ေတြ သက္ေရာက္တတ္ပါတယ္။
(၁၆) - economizer ရဲ႕ efficiency ကၽဆင္းသြားတဲ႔အတြက္၊
oil fired boiler အား ပိုမိုေမာင္းနွင္ရန္လိုအပ္လာပါတယ္။
Reference and Credit to : Ship & Bunker - Maersk Line : Moving Away From Slow - Steaming Would Require a Fundamental Change to the Network, Thursday January 22, 2015., When Will be the END of “Slow - steaming” ? Ma Shuo, MPA Visiting Professor, Public Lecture @ NTU, 30 September 2014., Marine Insight © The Guide to Slow Steaming on Ships, Chief Engineer Mohit Sanguri, December 2012.
Remark : All publications herein this pages are for use of educational purpose only. The owner of this pages is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.
No comments:
Post a Comment