Committee of Inquiry : Who's who
Attorney General (AG) ေရွ႕ေနခၽဳပ္ရံုး ဒုတိယေရွ႕ေနခၽဳပ္ Second Solicitor General Lionel Lee မွ၊ အစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္ အၿဖစ္ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ စက္ာပူ North - South MRT လမ္းအပိုင္း လၽွပ္စစ္ ဓါတ္အားစနစ္ၿပတ္ေတာက္မွဳနဲ႔ပက္သက္ၿပီး၊ သက္ေသစုစုေပါင္း (၁၀၈) ဦးရဲ႕ ထြက္ဆိုခၽက္ေတြ ကိုလည္း၊ စံုစမ္းေရးေကာ္မတီမွ စစ္ေဆးသြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။ သက္ေသ (၁၀၈) ဦးမွာ ဘူတာရံုပိုင္ (၃၈) ဦး၊ ခရီးသည္ (၃) ဦးအပါအဝင္၊ SMRT ရထားေတြရဲ႕ ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းေရး ကိစၥေတြကိုေဆာင္ရြက္ေနသူ အင္ဂၽင္နီယာမၽားနဲ႔၊ railway engineering နဲ႔ vibration engineering ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာကၽြမ္းကၽင္သူ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာမွ၊ expert witness (၁၁) ဦးရဲ႕ စံုစမ္းတြ႔ရိွခၽက္ေတြကိုပါ၊ ထည္႔သြင္းစစ္ေဆးသြားမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ၿပတ္ေတာက္မွဳရဲ႕ အေႀကာင္းရင္းရွာေဖြဖို႔နဲ႔ ေနာက္ထပ္ မၿဖစ္ေပါါေစရန္ တားဆီးနိဳင္ဖို႔ကို၊ အဓိကထား စံုစမ္းရန္ ဒုတိယေရွ႕ေနခၽဳပ္မွ၊ ေၿပာႀကားခဲ႔ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ floating slabs ေတြနဲ႔ အသစ္ေရာက္လာတဲ႔ တရုပ္ၿပည္ထုတ္ ရထားတြဲေတြေႀကာင္႔၊ claws ေတြေနရာေရြွ႕သြားၿခင္း မဟုတ္ ေႀကာင္းကို၊ ပဏာမစံုစမ္းစစ္ေဆးမွဳေတြအရ သိရတယ္လို႔၊ ဒုတိယေရွ႕ေနခၽဳပ္မွ၊ ေၿပာႀကားခဲ႔ ပါတယ္။
မွဳခင္းတပ္ဖြဲ႔ Criminal Investigation Department (CID) မွ Assistant Superintendent of Police လို႔ေခါါတဲ႔ ရဲဝန္ေထာက္ Roy Lim ကလည္း၊ အခၽိန္ (၁၃) ပတ္ခန္႔ယူကာ၊ အေထာက္အထား evidence ေတြ စုေဆာင္းရယူခဲ႔ေႀကာင္းနဲ႔၊ တမင္သက္သက္ လုပ္ႀကံဖၽက္စီးမွဳ sabotage မဟုတ္ေႀကာင္း၊ ထြက္ဆိုခဲ႔ပါတယ္။ မွဳခင္းတပ္ဖြဲ႔ဟာ၊ ရထားေမာင္းသူ (၂) ဦးရဲ႕ ထြက္ဆိုခၽက္ေတြအရ၊ ရထားလမ္း တေလၽွာက္၊ စစ္ေဆးခဲ႔ပါတယ္။ ရထားမွတ္ (၁၃၃) ေမာင္းနွင္သူဟာ ၊ဒီဇင္ဘာလ (၁၅) ရက္ေန႔ 'Dhoby Ghuat' ဘူတာမဝင္ခင္၊ ရထားတြဲေအာက္မွ၊ မီးပြား spark ေတြထြက္လာတာ၊ ေတြ႔ရတယ္လို႔၊ ပဏာမ စစ္ေဆးခၽက္မွာထြက္ဆိုခဲ႔ပါတယ္။
လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ၿပတ္ေတာက္မွဳရဲ႕ အေႀကာင္းရင္းရွာေဖြဖို႔နဲ႔ ေနာက္ထပ္ မၿဖစ္ေပါါေစရန္ တားဆီးနိဳင္ဖို႔ကို၊ အဓိကထား စံုစမ္းရန္ ဒုတိယေရွ႕ေနခၽဳပ္မွ၊ ေၿပာႀကားခဲ႔ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ floating slabs ေတြနဲ႔ အသစ္ေရာက္လာတဲ႔ တရုပ္ၿပည္ထုတ္ ရထားတြဲေတြေႀကာင္႔၊ claws ေတြေနရာေရြွ႕သြားၿခင္း မဟုတ္ ေႀကာင္းကို၊ ပဏာမစံုစမ္းစစ္ေဆးမွဳေတြအရ သိရတယ္လို႔၊ ဒုတိယေရွ႕ေနခၽဳပ္မွ၊ ေၿပာႀကားခဲ႔ ပါတယ္။
မွဳခင္းတပ္ဖြဲ႔ Criminal Investigation Department (CID) မွ Assistant Superintendent of Police လို႔ေခါါတဲ႔ ရဲဝန္ေထာက္ Roy Lim ကလည္း၊ အခၽိန္ (၁၃) ပတ္ခန္႔ယူကာ၊ အေထာက္အထား evidence ေတြ စုေဆာင္းရယူခဲ႔ေႀကာင္းနဲ႔၊ တမင္သက္သက္ လုပ္ႀကံဖၽက္စီးမွဳ sabotage မဟုတ္ေႀကာင္း၊ ထြက္ဆိုခဲ႔ပါတယ္။ မွဳခင္းတပ္ဖြဲ႔ဟာ၊ ရထားေမာင္းသူ (၂) ဦးရဲ႕ ထြက္ဆိုခၽက္ေတြအရ၊ ရထားလမ္း တေလၽွာက္၊ စစ္ေဆးခဲ႔ပါတယ္။ ရထားမွတ္ (၁၃၃) ေမာင္းနွင္သူဟာ ၊ဒီဇင္ဘာလ (၁၅) ရက္ေန႔ 'Dhoby Ghuat' ဘူတာမဝင္ခင္၊ ရထားတြဲေအာက္မွ၊ မီးပြား spark ေတြထြက္လာတာ၊ ေတြ႔ရတယ္လို႔၊ ပဏာမ စစ္ေဆးခၽက္မွာထြက္ဆိုခဲ႔ပါတယ္။
'Dhoby Ghuat' ဘူတာမွထြက္ၿပီး၊ မီတာ (၂၀၀) ခန္႔ေမာင္းနွင္သြားစဥ္၊ မီးပြားေတြ ထြက္ရံုမက၊ ေညွာ္နံ႔လည္းရကာ၊ တခုခုေပါက္ကြဲသလို အသံကိုပါႀကားရတယ္လို႔၊ သိရပါတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ ရထားေမာင္းနွင္ခန္းမွာ fault အခၽက္ၿပမီးလင္းလာၿပီး၊ 'Braddell' ဘူတာအေရာက္မွာေတာ႔ လၽွပ္စစ္ ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္သြားေႀကာင္း၊ ထြက္ဆိုခဲ႔ပါတယ္။ ရထားမွတ္ (၁၃၅) ေမာင္းနွင္သူကေတာ႔ ၊ဒီဇင္ဘာလ (၁ရ) ရက္ေန႔မွာ 'City Hall' ဘူတာ အထြက္မွာ၊ တခုခုေပါက္ကြဲသလို အသံႀကားရၿပီး၊ ေညွာ္နံ႔လည္း ရတယ္လို႔ ထြက္ဆိုခဲ႔ပါတယ္။ ရဲဝန္ေထာက္ Roy Lim ဟာ ဒီဇင္ဘာ (၁၆) ရက္ေန႔ညမွာ ရထားလမ္းတေလၽွာက္စစ္ေဆးစဥ္ third rail ရဲ႕ ေနရာတခၽိဳ႕မွာ အက္ကြဲမွဳေတြ၊ ေတြ႔ခဲ႔တယ္လို႔ ထြက္ဆိုခဲ႔ပါတယ္။
ပထမေန႔မွာ စံုစမ္းေရးေကာ္မတီသို႔ SMRT နဲ႔ LTA တို႔ရဲ႕ ဥပေဒအကၽိဳးေဆာင္မၽားမွ၊ တင္သြင္းခဲ႔တဲ႔ေလၽွာက္လွဲခၽက္ေတြဟာ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္း ပါတယ္။ အိုမင္းေနၿပီၿဖစ္တဲ႔ aging infrastructure ရထားလမ္းဆိုင္ရာအစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႔ အသံုးၿပဳထားတဲ႔ ပစၥည္းေတြရဲ႕ material defects ေတြေႀကာင္႔၊ စက္ာပူ North - South MRT လမ္းအပိုင္း လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္မွဳၿဖစ္ေပါါခဲ႔ရတယ္လို႔၊ SMRT ဥပေဒ အကၽိဳးေဆာင္ Cavinder Bull မွ၊ စတင္ေလၽွာက္လဲခၽက္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ North - South နဲ႔ East - West MRT ရထားလမ္းပိုင္းေတြကို၊ (၁၉၈၀) ခုနွစ္မွာ MRTC လို႔ေခါါတဲ႔၊ Mass Rapid Transit Corporation မွတည္ေဆာက္ခဲ႔ၿပီး၊ (၁၉၈ရ) ခုနွစ္မွာ SMRT ဟာ၊ operator အၿဖစ္၊ ရထားေတြ စတင္ေၿပးဆြဲခဲ႔ပါတယ္။ (၁၉၉၅) ခုနွစ္မွာေတာ႔ LTA ဟာ၊ ရထားလမ္းဆိုင္ရာ infrastructure အစိတ္အပိုင္းေတြရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမွဳကို၊ MRTC ထံမွ၊ လြဲေၿပာင္းယူခဲ႔ ပါတယ္။
North - South လမ္းအပိုင္း၊ Novena ဘူတာမွ City Hall ဘူတာအထိ၊ ရထားလမ္းပိုင္းကို phase I အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။ phase I မွာ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ claws အမၽားစုဟာ၊ ပထမဆံုး ထုတ္လုပ္ခဲ႔တဲ႔ first generation claws ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ ေနာက္ထပ္အသစ္ထပ္မံထုတ္လုပ္တဲ႔ new generation claws ေတြနဲ႔၊ အစားထိုးလဲလွယ္သင္႔တယ္လို႔ (၁၉၈၇) ခုနွစ္မွာ၊ Bricknell Willis ဆိုတဲ႔၊ ၿဗိတိသၽွကုမၼဏီမွ၊ MRTC ကို အႀကံေပးခဲ႔ေႀကာင္း၊ SMRT ရဲ႕ ဥပေဒ အကၽိဳးေဆာင္မွ၊ စံုစမ္းေရးေကာ္မတီသို႔ေလၽွာက္လဲခဲ႔ ပါတယ္။
ပထမေန႔မွာ စံုစမ္းေရးေကာ္မတီသို႔ SMRT နဲ႔ LTA တို႔ရဲ႕ ဥပေဒအကၽိဳးေဆာင္မၽားမွ၊ တင္သြင္းခဲ႔တဲ႔ေလၽွာက္လွဲခၽက္ေတြဟာ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္း ပါတယ္။ အိုမင္းေနၿပီၿဖစ္တဲ႔ aging infrastructure ရထားလမ္းဆိုင္ရာအစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႔ အသံုးၿပဳထားတဲ႔ ပစၥည္းေတြရဲ႕ material defects ေတြေႀကာင္႔၊ စက္ာပူ North - South MRT လမ္းအပိုင္း လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္မွဳၿဖစ္ေပါါခဲ႔ရတယ္လို႔၊ SMRT ဥပေဒ အကၽိဳးေဆာင္ Cavinder Bull မွ၊ စတင္ေလၽွာက္လဲခၽက္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ North - South နဲ႔ East - West MRT ရထားလမ္းပိုင္းေတြကို၊ (၁၉၈၀) ခုနွစ္မွာ MRTC လို႔ေခါါတဲ႔၊ Mass Rapid Transit Corporation မွတည္ေဆာက္ခဲ႔ၿပီး၊ (၁၉၈ရ) ခုနွစ္မွာ SMRT ဟာ၊ operator အၿဖစ္၊ ရထားေတြ စတင္ေၿပးဆြဲခဲ႔ပါတယ္။ (၁၉၉၅) ခုနွစ္မွာေတာ႔ LTA ဟာ၊ ရထားလမ္းဆိုင္ရာ infrastructure အစိတ္အပိုင္းေတြရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမွဳကို၊ MRTC ထံမွ၊ လြဲေၿပာင္းယူခဲ႔ ပါတယ္။
North - South လမ္းအပိုင္း၊ Novena ဘူတာမွ City Hall ဘူတာအထိ၊ ရထားလမ္းပိုင္းကို phase I အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။ phase I မွာ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ claws အမၽားစုဟာ၊ ပထမဆံုး ထုတ္လုပ္ခဲ႔တဲ႔ first generation claws ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ ေနာက္ထပ္အသစ္ထပ္မံထုတ္လုပ္တဲ႔ new generation claws ေတြနဲ႔၊ အစားထိုးလဲလွယ္သင္႔တယ္လို႔ (၁၉၈၇) ခုနွစ္မွာ၊ Bricknell Willis ဆိုတဲ႔၊ ၿဗိတိသၽွကုမၼဏီမွ၊ MRTC ကို အႀကံေပးခဲ႔ေႀကာင္း၊ SMRT ရဲ႕ ဥပေဒ အကၽိဳးေဆာင္မွ၊ စံုစမ္းေရးေကာ္မတီသို႔ေလၽွာက္လဲခဲ႔ ပါတယ္။
Bricknell Willis ဆိုတဲ႔၊ ၿဗိတိသၽွကုမၼဏီဟာ၊ ရထားလမ္းပိုင္း phase I မွာတတ္ဆင္ထားတဲ႔ third rail system ထုတ္လုပ္သူ manufacturer ၿဖစ္တဲ႔ အၿပင္၊ third rail system ရဲ႕ design ကိုပါေရးဆြဲခဲ႔တဲ႔၊ အဖြဲ႔အစည္းၿဖစ္ပါတယ္။ ေၿပာင္းလဲတတ္ဆင္ဖို႔ အႀကံေပးခဲ႔တဲ႔ claws ေတြဟာ split pin type claws ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ vibration ဒဏ္ကို ခံနိဳင္ရည္ရိွတယ္လို႔၊ ဆိုပါတယ္။ split pin type claws ေတြကို၊ ေၿပာင္းလဲအသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔ ကမာၻအရပ္ရပ္မွ third rail system ေတြမွာ၊ ဒီေန႔အထိ လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္မွဳၿဖစ္ေပါါၿခင္းမရိွခဲ႔တာကိုလည္း၊ SMRT ရဲ႕ ဥပေဒ အကၽိဳးေဆာင္မွ၊ ထည္႔သြင္းေလၽွာက္လဲခဲ႔ပါတယ္။
claws ေတြေၿပာင္းလဲတတ္ဆင္ရန္၊ အႀကံေပးခၽက္ကို MRTC မွ၊ ပယ္ခၽခဲ႔ပါတယ္။ (၁၉၉၅) ခုနွစ္မွာေတာ႔ claw အခၽိဳ႕ၿပဳတ္ထြက္ေနတာကို၊ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွၿပီး၊ SMRT မွ Bricknell Willis ကုမၼဏီရဲ႕ အႀကံေပးခၽက္ေတာင္းခံခဲ႔ပါတယ္။ high speed ramp area လို႔ေခါါတဲ႔ အရိွန္ၿမွင္႔ကာေမာင္းနွင္မယ္႔ ရထားလမ္းပိုင္းေတြမွာ၊ ယာယီအၿဖစ္ plastic cable ties ေတြအသံုးၿပဳကာ၊ claws ေတြကို ခၽည္ေနွာင္ထားဖို႔၊ Bricknell Willis ကုမၼဏီမွ ၿပန္ႀကားခဲ႔ပါတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ SMRT ဟာ LTA ရဲ႕ ခြင္႔ၿပဳခၽက္အရ၊ stainless steel housings ေတြ တတ္ဆင္ကာ၊ claws ေတြေနရာ မေရြွ႕ေစဖို႔၊ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေႀကာင္း၊ သိရပါတယ္။ SMRT အေနနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေပါါ last generation claws ေတြကို၊ အစားထိုးတတ္ဆင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားေႀကာင္းကိုလည္း၊
claws ေတြေၿပာင္းလဲတတ္ဆင္ရန္၊ အႀကံေပးခၽက္ကို MRTC မွ၊ ပယ္ခၽခဲ႔ပါတယ္။ (၁၉၉၅) ခုနွစ္မွာေတာ႔ claw အခၽိဳ႕ၿပဳတ္ထြက္ေနတာကို၊ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွၿပီး၊ SMRT မွ Bricknell Willis ကုမၼဏီရဲ႕ အႀကံေပးခၽက္ေတာင္းခံခဲ႔ပါတယ္။ high speed ramp area လို႔ေခါါတဲ႔ အရိွန္ၿမွင္႔ကာေမာင္းနွင္မယ္႔ ရထားလမ္းပိုင္းေတြမွာ၊ ယာယီအၿဖစ္ plastic cable ties ေတြအသံုးၿပဳကာ၊ claws ေတြကို ခၽည္ေနွာင္ထားဖို႔၊ Bricknell Willis ကုမၼဏီမွ ၿပန္ႀကားခဲ႔ပါတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ SMRT ဟာ LTA ရဲ႕ ခြင္႔ၿပဳခၽက္အရ၊ stainless steel housings ေတြ တတ္ဆင္ကာ၊ claws ေတြေနရာ မေရြွ႕ေစဖို႔၊ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေႀကာင္း၊ သိရပါတယ္။ SMRT အေနနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေပါါ last generation claws ေတြကို၊ အစားထိုးတတ္ဆင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားေႀကာင္းကိုလည္း၊
SMRT ရဲ႕ ဥပေဒအကၽိဳးေဆာင္မွ၊ ထည္႔သြင္းေလၽွာက္လဲခဲ႔ပါတယ္။ phase I မွာ လက္ရိွ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ claws ေတြဟာ cast iron claws ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ last generation claws ေတြၿဖစ္တဲ႔ fifth - generation claws ေတြကေတာ႔ cast stainless steel claws ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ claw နဲ႔ fastener ကို၊ bolts & nuts ေတြသံုးကာ၊ တတ္ဆင္ရပါတယ္။
Expert witness
railway engineering နဲ႔ vibration engineering ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာကၽြမ္းကၽင္သူ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာမွ၊ expert witness ေတြရဲ႕၊ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခၽက္ေတြကို၊ ေရွ႕ေနခၽဳပ္ရံုးသို႔ တိုက္ရိုက္ တင္ၿပခဲ႔ၿပီးၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇင္ဘာလ (၁၅) ရက္ေန႔ မွာၿဖစ္ေပါါခဲ႔တဲ႔ North - South MRT လမ္းအပိုင္း လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္မွဳဟာ၊ claws assembly မွ၊ fastener ေတြကၽိဳးပဲ႔ၿပီး၊ insulator ေနရာေရြ႔သြားၿခင္းေႀကာင္႔ ၿဖစ္ပြားခဲ႔ရေႀကာင္း၊ fastener ေတြကၽိဳးပဲ႔ရၿခင္းဟာ manufacturing faults ဆိုတဲ႔၊ စတင္ ထုတ္လုပ္စဥ္ ကတည္းက design ဆိုင္ရာနဲ႔ material composition ေႀကာင္႔ၿဖစ္ေႀကာင္း၊ expert witness ေတြရဲ႕ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခၽက္ေတြမွာ၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။ဒီဇင္ဘာလ (၁၅) ရက္ေန႔ မွာၿဖစ္ေပါါခဲ႔တဲ႔ North - South MRT လမ္းအပိုင္း လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္မွဳကေတာ႔ third rail အက္ကြဲမွဳေတြေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ပြားခဲ႔ရေႀကာင္း၊ ကာလႀကာရွည္စြာ အသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔ အတြက္ third rail ဟာ၊ ခိုင္ခန္႔မွဳအားနည္းပါးခဲ႔ရၿပီး၊ အက္ကြဲမွဳေတြၿဖစ္ေပါါရေႀကာင္း၊ ၊ expert witness ေတြရဲ႕ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခၽက္ေတြကို၊ ကိုးကားကာ SMRT ရဲ႕ ဥပေဒအကၽိဳးေဆာင္မွ၊ ေလၽွာက္လဲခဲ႔ပါတယ္။
SMRT ဟာ၊ ရထားနဲ႔ပက္သက္သမၽွ၊ ပစၥည္းဝယ္ယူေရးဆိင္ရာ procurement ကိစၥရပ္တိုင္းကို၊ LTA သို႔တင္ၿပၿပီး၊ ခြင္႔ၿပဳခၽက္ရယူကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အပိုပစၥည္း spare parts နဲ႔ ၿပဳၿပင္ထိမ္းသိမ္းေရး maintenance ဆိုင္ရာကိစၥေတြ နဲ႔ပက္သက္ၿပီး၊ ဘ႑ာေရးအပိုင္းမွာ ကန္႔သတ္ၿခင္း မရိွပဲ သံုးစြဲခဲ႔တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ၿပဳၿပင္ထိမ္းသိမ္းေရးေတြေဆာင္ရြက္ရာမွာ မူလထုတ္လုပ္သူ manufacturers မၽားမွ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ စံခၽိန္စံညြွန္း standards ေတြထက္ပိုၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ တိုးလာတဲ႔ ေၿပးဆြဲမွဳ အေခါက္ရည္အႀကိမ္ အရည္အတြက္၊ တိုးလာတဲ႔ခရီးသည္ အရည္အတြက္အရ၊ ၿပဳၿပင္ထိမ္းသိမ္းေရးေတြကိုလည္း၊ တိုးၿမွင္႔ကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေႀကာင္း၊ SMRT ရဲ႕ ဥပေဒအကၽိဳးေဆာင္မွ၊ ေလၽွာက္လဲခဲ႔ပါတယ္။
SMRT ဟာၿပဳၿပင္ထိမ္းသိမ္းေရးေတြေဆာင္ရြက္ရာမွာ၊ improvement အေနနဲ႔ တိုးတက္ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ၿခင္း မရိွတဲ႔အတြက္၊ စက္ာပူ North - South MRT လမ္းအပိုင္း လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္မွဳ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ရတယ္လို႔၊ LTA ရဲ႕ ဥပေဒ အကၽိဳးေဆာင္ Andrew Yeo မွ၊ စတင္ေလၽွာက္လဲခၽက္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ သံလမ္းနဲ႔ထိေတြ႔မယ္႔ ရထားဘီးေတြရဲ႕ မၽက္နွာၿပင္ဟာ၊ ညီညာမွဳ မရိွတဲ႔အတြက္၊ vibrations ေတြ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ရတယ္လို႔၊ ဆိုပါတယ္။ Vipac Engineering ဆိုတဲ႔၊ ႀသစေတးလၽွအေၿခစိုက္၊ ဓါတ္ခြဲခန္း စမ္းသတ္မွဳကုမၼဏီရဲ႕ သရုပ္ၿပစမ္းသတ္မွဳ simulation test အရ၊ ဝိုင္းစက္ညီညာၿခင္းမရိွပဲ၊ အခၽိဳင္႔ေတြ ရိွေနတဲ႔ ရထားဘီး မၽက္နွာၿပင္ေႀကာင္႔ excessive vibration ေတြၿဖစ္ေပါါရေႀကာင္း၊ ကိုးကားေလၽွာက္လဲသြားပါတယ္။
Reference & Image credit to : The New Paper, April 17 & 18, 2012., The Strait Times, April 17 & 18, 2012.,
Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.
SMRT ဟာ၊ ရထားနဲ႔ပက္သက္သမၽွ၊ ပစၥည္းဝယ္ယူေရးဆိင္ရာ procurement ကိစၥရပ္တိုင္းကို၊ LTA သို႔တင္ၿပၿပီး၊ ခြင္႔ၿပဳခၽက္ရယူကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အပိုပစၥည္း spare parts နဲ႔ ၿပဳၿပင္ထိမ္းသိမ္းေရး maintenance ဆိုင္ရာကိစၥေတြ နဲ႔ပက္သက္ၿပီး၊ ဘ႑ာေရးအပိုင္းမွာ ကန္႔သတ္ၿခင္း မရိွပဲ သံုးစြဲခဲ႔တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ၿပဳၿပင္ထိမ္းသိမ္းေရးေတြေဆာင္ရြက္ရာမွာ မူလထုတ္လုပ္သူ manufacturers မၽားမွ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ စံခၽိန္စံညြွန္း standards ေတြထက္ပိုၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ တိုးလာတဲ႔ ေၿပးဆြဲမွဳ အေခါက္ရည္အႀကိမ္ အရည္အတြက္၊ တိုးလာတဲ႔ခရီးသည္ အရည္အတြက္အရ၊ ၿပဳၿပင္ထိမ္းသိမ္းေရးေတြကိုလည္း၊ တိုးၿမွင္႔ကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေႀကာင္း၊ SMRT ရဲ႕ ဥပေဒအကၽိဳးေဆာင္မွ၊ ေလၽွာက္လဲခဲ႔ပါတယ္။
SMRT ဟာၿပဳၿပင္ထိမ္းသိမ္းေရးေတြေဆာင္ရြက္ရာမွာ၊ improvement အေနနဲ႔ တိုးတက္ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ၿခင္း မရိွတဲ႔အတြက္၊ စက္ာပူ North - South MRT လမ္းအပိုင္း လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္မွဳ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ရတယ္လို႔၊ LTA ရဲ႕ ဥပေဒ အကၽိဳးေဆာင္ Andrew Yeo မွ၊ စတင္ေလၽွာက္လဲခၽက္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ သံလမ္းနဲ႔ထိေတြ႔မယ္႔ ရထားဘီးေတြရဲ႕ မၽက္နွာၿပင္ဟာ၊ ညီညာမွဳ မရိွတဲ႔အတြက္၊ vibrations ေတြ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ရတယ္လို႔၊ ဆိုပါတယ္။ Vipac Engineering ဆိုတဲ႔၊ ႀသစေတးလၽွအေၿခစိုက္၊ ဓါတ္ခြဲခန္း စမ္းသတ္မွဳကုမၼဏီရဲ႕ သရုပ္ၿပစမ္းသတ္မွဳ simulation test အရ၊ ဝိုင္းစက္ညီညာၿခင္းမရိွပဲ၊ အခၽိဳင္႔ေတြ ရိွေနတဲ႔ ရထားဘီး မၽက္နွာၿပင္ေႀကာင္႔ excessive vibration ေတြၿဖစ္ေပါါရေႀကာင္း၊ ကိုးကားေလၽွာက္လဲသြားပါတယ္။
Reference & Image credit to : The New Paper, April 17 & 18, 2012., The Strait Times, April 17 & 18, 2012.,
Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.
No comments:
Post a Comment