Pages

Tuesday, 22 May 2012

သေဘ္ာအင္ဂၽင္ေတြမွာ LNG ဓါတ္ေငြ႔ကို၊ အစားထိုးေလာင္စာအၿဖစ္၊ အသံုးၿပဳေတာ႔မည္။

DWT လို႔ေခါါတဲ႔ dead weight (၂၅၀၀၀) တန္ခၽိန္ရိွတဲ႔၊ 'Bit Viking' ဟာ LNG ဓါတ္ေငြ႔ကို၊ အစားထိုးေလာင္စာအၿဖစ္၊ ပထမဆံုး အသံုးၿပဳမယ္႔ product tanker သေဘ္ာၿဖစ္ပါတယ္။ mechanical propulsion system မွာ၊ primary fuel အၿဖစ္ LNG ကို၊ အသံုးၿပဳထားပါတယ္။ 'Bit Viking' ဟာ၊ twin screw propulsion တတ္ဆင္ထားတဲ႔သေဘ္ာၿဖစ္ၿပီး၊ heavy fuel oil (HFO) ကို ေလာင္စာအၿဖစ္ အသံုးၿပဳတဲ႔၊ Wärtsilä 6L46 engine (၂) လံုးပါဝင္ပါတယ္။ 'Bit Viking' ကို၊ တရုပ္ၿပည္ Shanghai မွ Edwards Shipbuilding ဆိုတဲ႔ သေဘ္ာကၽင္းမွာ၊ (၂၀၀၇) ခုနွစ္က တည္ေဆာက္ခဲ႔ပါတယ္။


Fig. M.T Bit Viking
  
သေဘ္ာအင္ဂၽင္ေတြေႀကာင္႔ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ air pollution ေလၽွာ႔ခၽဖို႔ 'Emission standards' ေတြကို၊ regulations အၿဖစ္ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။ nitrogen oxides (NOx), sulfur oxides, particulate matter (PM) လို႔ေခါါတဲ႔ soot နဲ႔ carbon monoxide (CO) သို႔မဟုတ္ volatile hydrocarbons ေတြေႀကာင္႔ air pollution ၿဖစ္ေပါါရပါတယ္။ ဖန္လံုအိမ္အာနိသင္ဆိုတဲ႔ greenhouse effect ၿဖစ္ေပါါေစတဲ႔ nitrous oxide (N2O) နဲ႔ ေလထုညစ္ညမ္းမွဳဆိုတဲ႔ air pollution ကို ၿဖစ္ေပါါေစတဲ႔ 'NOx' တို႔ကို၊ ေရာေထြး မွတ္သားတတ္ ပါတယ္။

NOx ထြက္ေပါါလာမယ္႔ primary sources ေတြကို thermal NOx, fuel NOx နဲ႔ prompt NOx ဆိုၿပီး ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ thermal NOx ဟာ၊ high temperature oxidation ေႀကာင္႔ ၿဖစ္ေပါါၿပီး၊ fuel NOx ကေတာ႔ combustion ေႀကာင္႔ၿဖစ္ေပါါပါတယ္။ fuel NOx ဟာ NOx ထြက္ေပါါမယ္႔ အဓိက major source ၿဖစ္ပါတယ္။ Prompt Nox ကေတာ႔ combustion ရဲ႕ earliest stage မွာ ၿဖစ္ေပါါပါတယ္။

HFO ကိုအသံုးမၿပဳမီွ main engine ရဲ႕ primary fuel အၿဖစ္၊ MDO လို႔ေခါါတဲ႔ marine diesel oil နဲ႔ MGO လို႔ေခါါတဲ႔ marine gas oil တို႔ကို၊ အသံုးၿပဳခဲ႔ရာမွ LNG ဓါတ္ေငြ႔နဲ႔ ေၿပာင္းလဲ၊ အသံုးၿပဳတာၿဖစ္ပါတယ္။ LNG ဓါတ္ေငြ႔ကိုအသံုးၿပဳဖို႔၊ မူလတတ္ဆင္ထားတဲ႔ Wärtsilä 6L46 အင္ဂၽင္ေတြမွာ cylinder bore မူလ 46 mm အရြယ္အစား အစား၊ 50 mm အထိ honing out ဆိုတဲ႔ ၿခစ္ထုတ္စားၿခင္း၊ cylinder heads ေတြ အစားထိုး လဲလွယ္ၿခင္း၊ cylinder liners နဲ႔ anti-polishing rings ေတြ အစားထိုးလဲလွယ္ၿခင္း၊ connecting rods အေပါါ အစိတ္အပိုင္း အစားထိုးလဲလွယ္ၿခင္း၊ dual-needle injection valves ေတြတတ္ဆင္အသံုးၿပဳၿခင္း၊ DF ဆိုတဲ႔ dual-fuel engines ၿဖင္႔ကိုက္ညီမယ္႔၊ turbochargers ေတြကို၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳၿခင္း၊ camshaft components ေတြကို DF miller-valve timing အၿဖစ္အစားထိုးလဲလွယ္ၿခင္းနဲ႔ UNIC ဆိုတဲ႔ 'unified controls' engine control system ကို၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳၿခင္း၊ အစရိွတာေတြကို ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ ပါတယ္။

MARPOL regulation Annex VI : Prevention of air pollution by ships
အရ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ 'Emission Control Areas' ေတြမွာ၊ primary fuel အၿဖစ္ LNG ကို၊ အစားထိုး အသံုးၿပဳတဲ႔အတြက္ "NOx" လို႔ေခါါတဲ႔၊ noxious exhaust gas emissions ထုတ္လြွင္႔မွဳကို၊ မူလထက္ (၇၅) % အထိေလၽွာ႔ခၽနိဳင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ (၅၀၀) ကုဗမီတာရိွတဲ႔ LNG tank (၂) လံုးကို၊ main deck မွာ တတ္ဆင္ထားၿပီး၊ bunker tank အၿဖစ္အသံုးၿပဳပါတယ္။

Reference : http://articles.maritimepropulsion.com/, ၿမန္မာအင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္ (၄)ႏွစ္ေျမာက္ႏွစ္ပတ္လည္ စာေစာင္အတြက္ မန္ဘာတို႔ရဲ႕စကားသံမ်ား။

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.

No comments:

Post a Comment