Pages

Sunday 20 November 2011

BNWAS ဆိုတဲ႔၊ Bridge Navigational Watch Alarm System

 အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာေရေႀကာင္းအဖြဲ႔ IMO မွ၊ အသစ္ၿဖည္႔စြက္ၿပဌာန္းတဲ႔၊ Resolution ေတြဟာ၊ စတင္ေရးဆြဲၿပီးခၽိန္မွ၊ (၁၀) နွစ္နီးပါး ကာလေလာက္ ႀကာမွသာ၊ နိဳင္ငံတကာက လိုက္နာကၽင္႔သံုးၿပီး၊ အသက္ဝင္ေလ႔ ရိွပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မႀကာခင္တတ္ဆင္အသံုးၿပဳရေတာ႔မယ္႔ BNWAS ဆိုတဲ႔၊ Bridge Navigational Watch Alarm System တနည္းအားၿဖင္႔ Dead Man Alarm ေလးအေႀကာင္း ကို၊ ေဖာ္ၿပ ပါ႔မယ္။



IMO ရဲ႕ MSC - Marine Safety Committee မွ၊ Bridge Navigational Watch Alarm System တတ္ဆင္ အသံုးၿပဳဖို႔  IMO Resolution MCS.128 (75) ကို၊ ေမလ (၂၀) ရက္ေန႔ (၂၀၀၂) ခုနွစ္မွာ ၿပဌာန္းခဲ႔ပါတယ္။

SOLAS Regulation, Chapter V, Regulation 19 ကို၊ ဇြန္လ (၁၂) ရက္ေန႔၊ (၂၀၀၉) ခုနွစ္မွာ၊ IMO Resolution MSC. 282 (86) နဲ႔ အစားထိုးၿပင္ဆင္ခဲ႔ ပါတယ္။ အစားထိုးၿပင္ဆင္ခဲ႔တဲ႔ SOLAS Regulation, Chapter V - Regulation 19.2.2.3 အရ ခရီးသည္တင္သေဘ္ာ Passenger Ships အားလံုးနဲ႔၊ တန္ခၽိန္ ၁၅၀ အထက္ ကုန္တင္သေဘ္ာ Cargo Ships အားလံုးမွာ၊ တတ္ဆင္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၁) ခုနွစ္နဲ႔ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၁) ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္း၊ တည္ေဆာက္မယ္႔ ခရီးသည္တင္သေဘ္ာ Passenger Ships အားလံုးမွာ၊ စတင္တည္ေဆာက္ကတည္းက တတ္ဆင္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၁) ခုနွစ္၊ မတိုင္မွီတည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ ခရီးသည္တင္သေဘ္ာေတြမွာေတာ႔၊ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၂) ခုနွစ္ မတိုင္မွာတတ္ဆင္ဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၂) ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္းေဆာင္ရြက္ရမယ္႔ Annual Survey (သို႔မဟုတ္) Intermediate Survey (သို႔မဟုတ္) Class Renewal Survey လို႔ေခါါတဲ႔ Special Survey ရဲ႕ Safety Radio Survey ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ထည္႔သြင္းစစ္ေဆးမွာၿဖစ္ပါတယ္။

ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၁) ခုနွစ္နဲ႔ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၁) ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္း၊ တည္ေဆာက္မယ္႔ GRT ၁၅၀ မက္ထရစ္တန္အထက္၊ ကုန္တင္သေဘ္ာ Cargo Ships အားလံုးမွာ၊ စတင္တည္ေဆာက္ ကတည္းက တတ္ဆင္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၁) ခုနွစ္၊ မတိုင္မွီတည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ GRT ၁၅၀ အထက္နဲ႔ GRT ၅၀၀ မက္ထရစ္တန္ေအာက္ ကုန္တင္သေဘ္ာ Cargo Ships ေတြမွာေတာ႔၊ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၄) ခုနွစ္ မတိုင္မွာတတ္ဆင္ဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၄) ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္းေဆာင္ရြက္ရမယ္႔ Annual Survey (သို႔မဟုတ္) Intermediate Survey (သို႔မဟုတ္) Class Renewal Survey လို႔ေခါါတဲ႔ Special Survey ရဲ႕ Safety Radio Survey ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ထည္႔သြင္းစစ္ေဆးမွာၿဖစ္ပါတယ္။

ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၁) ခုနွစ္၊ မတိုင္မွီတည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ GRT ၅၀၀ အထက္နဲ႔ GRT ၃၀၀၀ မက္ထရစ္တန္ေအာက္ ကုန္တင္သေဘ္ာ Cargo Ships ေတြမွာေတာ႔၊ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၃) ခုနွစ္ မတိုင္မွာတတ္ဆင္ဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၃) ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္းေဆာင္ရြက္မယ္႔ Annual Survey (သို႔မဟုတ္) Intermediate Survey (သို႔မဟုတ္) Class Renewal Survey လို႔ေခါါတဲ႔ Special Survey ရဲ႕ Safety Radio Survey ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ထည္႔သြင္းစစ္ေဆးမွာၿဖစ္ပါတယ္။

ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၁) ခုနွစ္၊ မတိုင္မွီတည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ GRT ၃၀၀၀ နဲ႔ အထက္၊ ကုန္တင္သေဘ္ာ Cargo Ships ေတြမွာေတာ႔၊ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၂) ခုနွစ္ မတိုင္မွာတတ္ဆင္ဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ ဇူလိုင္လ (၁) ရက္ေန႔ (၂၀၁၂) ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္းေဆာင္ရြက္မယ္႔ Annual Survey (သို႔မဟုတ္) Intermediate Survey (သို႔မဟုတ္) Class Renewal Survey လို႔ေခါါတဲ႔ Special Survey ရဲ႕ Safety Radio Survey ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ထည္႔သြင္းစစ္ေဆးမွာၿဖစ္ပါတယ္။

Bridge Navigational Watch Alarm System (BNWAS) ဆိုတာဟာ၊ UMS Class ဆိုတဲ႔ Unattended Machinery Space စနစ္ကို အသံုးၿပဳတတ္ဆင္္ထားတဲ႔ သေဘ္ာေတြနဲ႔ အၿခားသေဘ္ာေတြရဲ႕ စက္ခန္း Engine Room မွာ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ Engineer Call Alarm လို၊ Alarm System တမၽိဳးပဲၿဖစ္ပါတယ္။ စက္ခန္း Engine Room မွာ ေမာင္းနွင္လည္ပတ္ေနတဲ႔ စက္ကရိယာ machinery တခုခုဟာ၊ ပံုမွန္ အေၿခအေနမွာ မရွိရင္ engine room alarm & monitoring system မွာ အခၽက္ေပးပါတယ္။ alarm ကို acknowledged မလုပ္တဲ႕အခါ၊ time Limit တခုအတြင္း မွာ engineer call alarm အၿဖစ္ကူးေၿပာင္းသြား ၿပီး၊ သေဘ္ာတစီးလံုးကို အသိေပးအေႀကာင္းႀကားပါတယ္။

ပင္လယ္ၿပင္မွာေမာင္းနွင္ခုတ္ေမာင္းေနစဥ္၊ Deck Officers လို႔ေခါါတဲ႔ ကုန္းပတ္အရာရိွေတြဟာ၊ Navigator အၿဖစ္ Navigation Watch ကိုလည္း အလွည္႔ကၽတာဝန္ယူရပါတယ္။ Navigation Watch ယူစဥ္ Gyro-compass, GPS, AIS, Navtax, Radar, ECDIS အစရိွတဲ႔၊ အစရိွတဲ႔ အီလက္ထေရာနစ္ ဆိုင္ရာ ေရေႀကာင္းလမ္းၿပ ကရိယာေတြနဲ႔၊ ခၽိတ္ဆက္ၿပီး၊ သေဘ္ာကိုေမာင္းနွင္ရသလို၊ Hospital Alarm, Refrigeration Chamber Alarm, Cargo Hold Smoke Detector Alarm, Water Ingress System Alarm, Bow thruster Compartment Bilge Level Alarm, Pump Room Bilge Level Alarm အစရိွတဲ႔ Alarm ေတြအၿပင္ အၿခားေသာ Alarm and Monitoring System ေတြကိုလည္း၊ ေစာင္႔ႀကည္႔ရပါတယ္။

ပင္လယ္ၿပင္မွာေမာင္းနွင္ခုတ္ေမာင္းရင္း၊ Navigation Watch ကိုယူေနစဥ္၊ အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔ Bridge သို႔မဟုတ္ Wheel House မွာမရိွခဲ႔ပဲ၊ ပၽက္ကြက္ခဲ႔တဲ႔အခါ၊ သိနိဳင္ဖို႔၊ BNWAS - Bridge Navigational Watch Alarm System ကို၊ တတ္ဆင္ဖို႔ၿပဌာန္းတာၿဖစ္ၿပီး၊ BNWAS အတြက္တတ္ဆင္အသံုးၿပဳမယ္႔ စက္ပစၥည္းကရိယာေတြဟာ၊ SOLAS Regulation, Chapter V, Regulation 18.2 (Approval, surveys and performance standards of navigational systems and equipment and voyage data recorder) နဲ႔ ကိုက္ညီရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။









ေတြ႔ခဲ႔ဖူးတဲ႔ BNWAS မွာေတာ႔၊ Bridge သို႔မဟုတ္ Wheel House တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ alarm sensor မွ IR - infrared ray သို႔မဟုတ္ အနီေအာက္ေရာင္ၿခည္လို႔ေခါါတဲ႔၊ electromagnetic radiation wave ကို ထုတ္လြွင္႔ကာ၊ Navigator ရိွမရိွ၊ ေစာင္႔ႀကည္႔ေနပါတယ္။ အဲဒီ sensor ကို hybrid Passive Infrared (PIR) သို႔မဟုတ္ active microwave motion detector sensors လို႔လည္းေခါါနိဳင္ပါတယ္။ sensor အေနနဲ႔ Navigator မရိွဘူးလို႔ယူဆတဲ႔အခါမွာ၊ alarm ကို activated ၿဖစ္ေစၿပီး၊ BNWAS အေနနဲ႔ အခၽက္ေပးမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။



Image credit to : http://www.bridge-inspector.com/, www.navgard.com



Remark : All publications herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.

No comments:

Post a Comment