Fig. Third rail and collector shoe
Third rail အစိတ္အပိုင္းတေနရာရာမွာ အေႀကာင္းတစံုေႀကာင္႔၊ dialoged လို႔ခါါတဲ႔ ေနရာေရြ႔သြားမွဳ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ရင္၊ Third rail ရဲ႕ conductive surface နဲ႔ထိကာပြတ္တိုက္ေနတဲ႔ collector shoe ပၽက္စီးကာ၊ ရထားရဲ႕ လၽွပ္စစ္ဓါတ္အား စနစ္ၿပတ္ေတာက္သြားတတ္ပါတယ္။ အလားတူ collector shoe ဟာ၊ dialoged ၿဖစ္ေနခဲ႔မယ္ဆိုရင္၊ Third rail ကိုထိခိုက္ပၽက္စီးေစနိဳင္ပါတယ္။
စက္ာပူက North - South MRT လမ္းအပိုင္းမွာၿဖစ္ေပါါခဲ႔တဲ႔၊ ရထားရဲ႕ လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္မွဳကို၊ စစ္ေဆးႀကည္႔တဲ႔အခါ၊ third rail နဲ႔ collector shoes ေတြပၽက္စီးေနတာ ကို၊ ေတြ႔ရသလို၊ ပၽက္စီးရၿခင္း အေႀကာင္းရင္းကိုေတာ႔ ဆက္လက္ရွာေဖြေနဆဲလို႔၊ သိရပါတယ္။ လၽွပ္စစ္ရထားေတြရဲ႕ တည္ေဆာက္ပံု၊ အလုပ္လုပ္ပံုေတြအေႀကာင္းကို၊ ဒီေနရာမွာ ဖတ္နိဳင္ပါတယ္။
third rail ကို၊ claw လို႔ေခါါတဲ႔ metal grip မွ၊ ညွပ္ထားၿပီး၊ ရထားသံလမ္းအဆက္ေတြမွာ ရထားက ခုန္တိုင္း၊ အလိုက္သင္႔ထိမ္းေပးထားပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ third rail ရဲ႕ alignment မွန္ေစဖို႔၊ claw မွထိမ္းေပးထားတယ္လို႔ ဆိုနိဳင္ၿပီး၊ foundation bracket မွာ၊ bolts နဲ႔ nuts ကိုသံုးကာ၊ အထိုင္ခၽထား ပါတယ္။ claw ရဲ႕ metal piece assembly ေတြ၊ အထိုင္ေရြွ႕သြားၿပီး၊ လံုေလာက္တဲ႔ tension မရိွေတာ႔တဲ႔ အခါ၊ third rail ကို secured position အေနနဲ႔ ေသေသၿခာၿခာညွပ္မထားနိဳင္ေတာ႔သလို၊ third rail ဟာ၊ ေနရာေရြ႕သြား နိဳင္ပါတယ္။ third rail မွာ dialoged ၿဖစ္ရင္၊ third rail ရဲ႕ conductive surface နဲ႔ထိကာပြတ္တိုက္ေနတဲ႔ collector shoe ေတြပါ၊ ေနရာေရြွ႕ကာ၊ ရထားရဲ႕ လၽွပ္စစ္ဓါတ္အားစနစ္ ၿပတ္ေတာက္သြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။
SMRT ရဲ႕ ပဏာမေလ့လာစစ္ေဆးခၽက္ေတြအရ၊ လံုေလာက္တဲ႔ tension မရိွေတာ႔တဲ႔ claws ေတြကို၊ cable ties ေတြနဲ႔တုတ္ထားတယ္လို႔၊ သိရပါတယ္။ claw ရဲ႕ foundation brackets မွ bolts နဲ႕ nuts ေတြ ကို၊ ၿပန္ကၽပ္လို႔ပါတယ္။ tension မရိွေတာ႔တဲ႔ claw ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြကိုေတာ႔၊ ၿပန္ၿပင္လို႔မရတဲ႔ အတြက္၊ claw ရဲ႕ metal piece assembly တခုလံုးကို၊ အစားထိုးအသစ္လဲရမွာၿဖစ္ပါတယ္။
ညဘက္ ရထားေတြမေမာင္းခၽိန္ ရထားလမ္းတေလၽွာက္၊ စစ္ေဆးၿပီး၊ claw အသစ္ေတြနဲ႔ အစားထိုး လဲလွယ္ေနသလို၊ dialoged ၿဖစ္ေနတဲ႔ claws ေတြကို အကုန္မလဲနိဳင္ခင္မွာေတာ႔၊ ရထားေတြေနွးေနဦး မယ္လို႔ သိရပါတယ္။ claws ေတြ dialoged ၿဖစ္ရတဲ႔အေႀကာင္းရင္းကို၊ စစ္ေဆးေနစဥ္မွာပဲ ဒူဒူႀကီး တို႔လို ေနာက္တတ္တဲ႔ သူေတြမွ၊ formula one ၿပိဳင္ကားၿပိဳင္ပြဲေတြလုပ္လို႔ claws ေတြ dialoged ၿဖစ္တာ တို႔၊ construction project ေတြက၊ pile ေတြရိုက္လို႔ claw ရဲ႕ metal piece assembly ေတြ၊ အထိုင္ေရြွ႕သြားတာတို႔၊ ဆိုၿပီးေၿပာႀကပါတယ္။
SMRT ရဲ႕ ရထားလမ္းေတြမွာ claw ဆိုတဲ႔ metal piece assembly ကို၊ တခုနဲ႔တခု (၆ ဒသမ ၃) မီတာ အကြာအေဝးထားၿပီး၊ တတ္ထားတာၿဖစ္ပါတယ္။ North - South နဲ႔ East West လမ္းအပိုင္းေတြမွာ ၿပဳတ္ထြက္ေနတဲ႔ claws ေတြနဲ႔ ေနရာေရြွ႔ေနတဲ႔ claws ေတြ၊ စုစုေပါင္း (၂၁) ခုေတြ႔တယ္လို႔၊ စစ္ေဆးခၽက္ေတြ အရ၊ သိရပါတယ္။
ရထားသံလမ္းဆိုတဲ႔ train rail ရဲ႕ ေအာက္မွာ cast-in-situ concrete elements ၿဖစ္တဲ႔၊ floating slab ေတြတတ္ထားပါတယ္။ slab ရဲ႕ ေအာက္မွာ longitudinal အေနအထားနဲ႔ resilient bearings ေတြ တတ္ထားပါတယ္။ ရထားခုတ္ေမာင္းရာ မွ ေပါါေပါက္လာတဲ႔ vibration ကို၊ အနား ပတ္ဝန္းကၽင္မွ အေဆာက္အဦေတြ အေပါါ မသက္ေရာက္ေစဖို႔၊ resilient bearings ေတြဟာ shock absorber လို အလုပ္လုပ္ၿပီး၊ ေလၽွာ႔ခၽေပးတဲ႔အတြက္ floating slab လို႔ေခါါပါတယ္။ တကယ္လို႔ slab ေအာက္မွ bearing ေတြ၊ ပံုမွန္ အလုပ္မလုပ္တဲ႔အခါ၊ ရထားလမ္းမွာ vibration ၿဖစ္ေပါါလာၿပီး claws ေတြ၊ dialoged ၿဖစ္နိဳင္ပါတယ္။
Reference and image credit to : MRT N-S Line Breakdown, The New Paper, December, 17, 2011, The Strait Times, December, 23, 2011.
Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.
No comments:
Post a Comment