Pages

Wednesday 8 August 2012

Tanker Structure - Cargo Tank Primary Structure Arrangement

"MARPOL Annex 1 regulation" အရ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ ေရနံ crud oil နဲ႔ ေရနံထြက္ကုန္ပစၥည္း petroleum products ေတြကိုသယ္ေဆာင္ရာမွာ၊ ကုန္သယ္ေဆာင္တဲ႔ cargo area နဲ႔ သဘာဝပတ္ဝန္းကၽင္ marine environment တို႔အႀကား၊ ballast water ေတြၿဖည္႔သြင္းနိဳင္မယ္႔ double side spaces ေတြနဲ႔ double bottom spaces ေတြထည္႔သြင္း တည္ေဆာက္ထားတဲ႔ သေဘ္ာေတြကို "double hull tanker" လို႔ေခါါပါတယ္။ double hull tanker ေတြရဲ႕ တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကို DWT လို႔ေခါါတဲ႔ dead weight tonnage အေပါါမူတည္ၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ DWT တန္ခၽိန္ (၅၀၀၀) ေအာက္ double hull tanker ေတြရဲ႕ double bottom space ဟာ အနည္းဆံုး minimum depth (၇၆၀) မီလီမီတာ အနက္ရိွၿပီး၊ double side spaces သို႔မဟုတ္ center-line bulkhead ေတြကို conjunction အေနနဲ႔ တဆက္တည္း၊ တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။


 Fig. Typical Mid-ship section

DWT တန္ခၽိန္ (၅, ၀၀၀) နွင္႔အထက္၊ double hull tanker ေတြရဲ႕ double side spaces အရြယ္အစားကို 'mandatory' အေနနဲ႔ အတိအကၽသတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ballast water ၿဖည္႔သြင္းတဲ႔အတြက္၊ double side spaces ေတြကို wing ballast tanks ေတြအၿဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ၿပီး၊ DWT တန္ခၽိန္ တိုးလာတိုင္း၊ wing ballast tanks ရဲ႕ အကၽယ္ breadth လိုက္ပါကၽယ္ၿပန္႔ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ DWT တန္ခၽိန္ (၅, ၀၀၀) မွာ၊ wing ballast tanks ရဲ႕ အနည္းဆံုးအကၽယ္ minimum breadth ဟာ (၁) မီတာ ရိွၿပီး၊ DWT တန္ခၽိန္ (၅, ၀၀၀) မွတန္ခၽိန္ (၂၀, ၀၀၀) အထိတိုးသြားတဲ႔အခါမွာေတာ႔ wing ballast tanks ရဲ႕ အမၽားဆံုးအကၽယ္ maximum breadth ဟာ (၂) မီတာရိွပါတယ္။ အလားတူ double bottom space ရဲ႕ အနက္ depth ဟာလည္း၊ DWT တန္ခၽိန္တိုးလာတိုင္း၊ လိုက္ပါတိုးသြားရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ အနည္းဆံုး minimum depth အေနနဲ႔ (၁) မီတာအနက္ရိွရန္၊ သတ္မွတ္ထားၿပီး၊ သေဘ္ာရဲ႕ ဗၽက္အကၽယ္ 'breadth B/ 15' ဟာ၊ double bottom space ရဲ႕ depth 'အနက္' ၿဖစ္ပါတယ္။


Fig. Typical transverse bulkhead

tanker လို႔ေခါါတဲ႔ ေရနံ crud oil နဲ႔ ေရနံထြက္ကုန္ပစၥည္း petroleum products ေတြသယ္ေဆာင္တဲ႔ သေဘ္ာေတြအတြက္၊ ကုန္သယ္ေဆာင္မယ္႔ cargo tanks ေတြရဲ႕ design ကိုေရြးခၽယ္ရာမွာ၊ double hull requirements, strength requirements, impact and damage stability requirements တို႔အၿပင္၊ သယ္ေဆာင္မယ္႔ ေရနံနဲ႔ ေရနံထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြရဲ႕ သဘာဝ nature တို႔ကိုပါ၊ ထည္႔သြင္းစဥ္းစားရသလို၊ MARPOL Annex I, Regulation 24 အရ၊ ၿပဌာန္းထားတဲ႔ 'အလၽွား' နဲ႔ 'ဗၽက္အကၽယ္' တို႔ရဲ႕အခၽိဳး "ratio of cargo tank length to breadth" ကိုလည္း၊ "limitations on cargo tank size" အၿဖစ္၊ ထည္႔သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ 'Suezmax' tanker ေရနံတင္သေဘ္ာႀကီးေတြမွာ၊ cargo tank ရဲ႕အရြယ္အစား capacity ႀကီးမားသလို၊ tank အရည္အတြက္ (၇) tank မွ (၉) tank အထိ ပါဝင္တဲ႔အတြက္၊ တည္ေဆာက္ပံု arrangement လည္း၊ သိသိသာသာ significant changes အေနနဲ႔ေၿပာင္းလဲသြားပါတယ္။


Fig. Typical general arrangements of double hull tankers

cargo tanks ေတြကို၊ ဘယ္နဲ႔ညာ port and star board side မွာရိွေနတဲ႔ double side spaces ေတြရဲ႕ အတြင္းဖက္မွ၊ ေဒါါင္လိုက္ inner hull longitudinal bulkheads ေတြနဲ႔ အလၽွားလိုက္ transversely တဆက္တည္း၊ ဆက္ထားသလို၊ တခါတရံမွာေတာ႔၊ ဘယ္နဲ႔ညာ port and star board cargo tank ေတြအၿဖစ္၊ အလယ္မွာ center-line bulkhead ထည္႔သြင္းထားၿပီး၊ double side spaces ေတြရဲ႕အတြင္းဖက္မွ၊ ေဒါါင္လိုက္ inner hull longitudinal bulkheads ေတြနဲ႔၊ အလၽွားလိုက္ transversely ဆက္ထားတာကိုလည္းေတြ႔ရပါတယ္။ ဘယ္နဲ႔ညာ port and star board double side spaces ေတြရဲ႕အတြင္းမွ၊ ေဒါါင္လိုက္ inner hull longitudinal bulkheads ေတြနဲ႔၊ အလၽွားလိုက္ transversely တဆက္တည္း၊ ဆက္ထားတဲ႔ tank ေတြကို၊ 'wide center tank' ေတြလို႔ေခါါပါတယ္။

ရာသီဥတုဒါဏ္ေႀကာင္႔ လူးကာလြန္႔ကာသြားလာခုတ္ေမာင္းရတဲ႔အခါ၊ tank ေတြအတြင္းမွ ကုန္ေတြ လွဳပ္ခတ္ၿပီး၊ sloshing အေနနဲ႔ tank နံရံ boundaries ေတြအေပါါ pressure impact သက္ေရာက္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ wide center tank ေတြဟာ ကုန္တင္ကုန္ခၽ loading/ discharging အေၿခအေနေတြမွာ၊ သေဘ္ာရဲ႕ တည္ၿငိမ္မွဳ stability ကို ထိခိုက္ေစတတ္ပါတယ္။ stability ရရိွေစရန္အတြက္၊ cargo tanks ေတြရဲ႕ arrangement မွာ center line intact သို႔မဟုတ္ perforated bulkheads ေတြကို၊ ထည္႔သြင္းတည္ေဆာက္လာႀကပါတယ္။ longitudinal bulkheads (၁) ခုသာ ထည္႔သြင္းထားတဲ႔ single center line bulk head arrangement ေရနံတင္သေဘ္ာေတြမွာ ဘယ္နဲ႔ညာ cargo tanks ေတြပါရိွၿပီး၊ tank ကို shorter cargo tank length အေနနဲ႔ေတြ႔ရပါတယ္။


Fig. Typical general arrangements of double hull tankers

VLCC ဆိုတဲ႔ 'very-large crude carriers' ေရနံတင္သေဘ္ာႀကီးေတြနဲ႔ ULCC ဆိုတဲ႔ 'ultra large crude carrier' ေရနံတင္သေဘ္ာႀကီးေတြမွာေတာ႔ cargo tanks ေတြရဲ႕အလယ္မွာ၊ အလၽားလိုက္ longitudinal bulkheads (၂) ခု ထည္႔သြင္းၿပီး၊ subdivided အေနနဲ႔ ထပ္မံပိုင္းၿခားကာ တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ VLCC နဲ႔ ULCC တို႔ရဲ႕ cargo tank ဟာ အလၽွား length အေနနဲ႔ longer cargo tank အၿဖစ္ ပိုရွည္လာၿပီး၊ အနံ width အေနနဲ႔ကေတာ႔၊ narrow cargo tank အၿဖစ္ ကၽဥ္းသြားသလို၊ cargo area မွာ ဘယ္နဲ႔ညာ port and star board side cargo tanks ေတြအၿပင္၊ အလယ္ဗဟို center tanks ေတြကို၊  ထည္႔သြင္းထားတာေတြ႔ရပါတယ္။

သေဘ္ာတည္ေဆာက္ရာမွာ၊ အသံုးၿပဳတဲ႔ steel ေတြကို၊ chemical composition နဲ႔ mechanical properties ေတြအရ၊ grade A, B, D နဲ႔ E ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားသတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ကိုယ္စားၿပဳေဖာ္ၿပထားတဲ႔ အကၡရာစာလံုးႀကီးသြားတိုင္း toughness နဲ႔ material quality တို႔ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာသလို၊ resistance လည္းပိုလာပါတယ္။ grade F steel ကေတာ႔ low temperature steel ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ oil tanker ေတြရဲ႕ structure တည္ေဆာက္ရာမွာ ထည္႔သြင္းအသံုးၿပဳၿခင္း မရိွတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ A, B, D နဲ႔ E grade steel ေတြဟာ mild steel ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ စတင္ထုတ္လုပ္စဥ္ကတည္းက specific yield stress တန္ဘိုးေတြကို 235 N/mm2 (24 kg/ mm2), 315 N/ mm2 (32 kg/ mm2)နဲ႔ 355 N/ mm2 (36 kg/ mm2) ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားသတ္မွတ္ ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ high tensile steel ေတြၿဖစ္တဲ႔၊ grade AH, BH, DH နဲ႔ EH တို႔ကိုၿပာင္းလဲ အသံုးၿပဳလာႀကသလို၊ AH 24, AH 32, AH 36, BH 24, BH 32, BH 36, DH 24, DH 32, DH 36, EH 24, EH 32 နဲ႔ EH 36 ဆိုၿပီး yield stress ကိုပါထည္႔သြင္းေဖာ္ၿပေလ့ရိွပါတယ္။ ေရနံတင္သေဘ္ာေတြရဲ႕ primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကို (၁) - DWT တန္ခၽိန္ (၂၀, ၀၀၀) ေအာက္၊ (၂) - DWT တန္ခၽိန္ (၂၀, ၀၀၀) နွင္႔ အထက္မွ တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) ေအာက္နဲ႔ (၃) - DWT တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) နွင္႔အထက္ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။


 Fig. Typical mid-ship section for below 20, 000 DWT tanker

(၁) - DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြရဲ႕ primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကို၊ (i) longitudinal framing, (ii) double bottom and single deck, (iii) center line longitudinal bulkhead, (iv) double bottom structure consisting of closely spaced floors and girders, (v) double side space with vertical primary webs နဲ႔ (vi) single deck with deck transverse ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားေတြ႔ရပါတယ္။ ‘longitudinal framing primary structure’ ဟာ longitudinal bulkhead ေတြရဲ႕ ေဘးတဖက္ တခၽက္ေနရာေတြမွာ transverse framing ေတြကို တြဲဆက္ထားတဲ႔ arrangement ၿဖစ္ၿပီး၊ အရြယ္အစားေသးငယ္တဲ႔ေရနံတင္သေဘ္ာ smaller tanker ေတြမွာ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ ‘double bottom single deck structure’ ကေတာ႔ double side နဲ႔ double bottom ေတြကို တြဲဆက္ထားတဲ႔ arrangement ၿဖစ္ၿပီး၊ DWT တန္ခၽိန္ (၅၀၀၀) နွင္႔အထက္၊ ေရနံတင္ သေဘ္ာေတြမွာ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။


 Fig. Typical transverse bulkheads for below 20, 000 DWT tanker

DWT တန္ခၽိန္ (၅, ၀၀၀) ေအာက္ေရနံတင္သေဘ္ာေတြမွာ၊ ‘center line longitudinal bulkhead’ နဲ႔ transversely frame ေတြကို တြဲဆက္ၿပီး၊ တည္ေဆာက္ႀကသလို၊ 'center line longitudinal bulkhead' ကို အတြန္႔အေခါက္ corrugated ပံုစံၿဖင္႔လည္း၊ တည္ေဆာက္ေလ့ရိွပါတယ္။ floor spaces နဲ႔ girders ေတြ တခုနဲ႔တခု closely spaced အေနနဲ႔နီးကပ္စြာ တတ္ဆင္ထားၿခင္းကို၊ ‘double bottom primary structure consisting of closely spaced floors and girders’ လို႔ေခါါပါတယ္။ DWT တန္ခၽိန္ (၅၀၀၀) တန္နွင္႔အထက္ သေဘ္ာေတြရဲ႕ 'vertical primary webs' ေတြကို second double bottom floor အားလံုးနဲ႔၊ တညီတည္း aligned ခၽိန္ကာ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ cargo tanks ေတြကို အလြယ္တကူ သန္႔ရွင္းေရး cleaning ၿပဳလုပ္နိဳင္ေစရန္၊ deck transverses ေတြကို single deck ၿဖင္႔ internally သို႔မဟုတ္ externally တြဲဆက္တတ္ဆင္ေလ့ရိွပါတယ္။ အလၽွားလိုက္နဲ႔ေဒါင္လိုက္ vertically or horizontally တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ transverse bulkheads ေတြအားလံုးကို၊ အတြန္႔အေခါက္ corrugated ပံုစံၿဖင္႔ တတ္ဆင္ထားေလ့ရိွသလို၊ plane bulkheads ေတြ ကိုသာ အသံုးၿပဳတဲ႔အခါမွာေတာ႔ အလၽွားလိုက္နဲ႔ေဒါင္လိုက္ stiffeners ေတြၿဖင္႔၊ တြဲဆက္တတ္ဆင္ထားေလ့ရိွပါတယ္။


Fig. Typical mid-ship sections for up to 150, 000 double hull tanker

(၂) - DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) နွင္႔အထက္မွ တန္ခၽိန္ (၁၅၀၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြရဲ႕ primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကို၊ (i) longitudinal framing, (ii) double bottom - double side - single deck, (iii) either with or without center line bulkhead, (iv) hopper structure juncture, topside tank juncture, (v) double bottom structure consisting of closely spaced floors and girders, (vi) double side space with vertical primary webs, (vii) single deck with deck transverse နဲ႔ (viii) single deck with external deck transverse ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားေတြ႔ရပါတယ္။ 'longitudinal framing structure' ဟာ၊ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြရဲ႕ longitudinal framing structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement နဲ႔ တူညီသလို၊ 'double bottom - double side - single deck structure' ဟာလည္း၊ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) ေအာက္ သေဘ္ာေတြရဲ႕ double bottom single deck structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement နဲ႔တူညီပါတယ္။ 'center line bulkheads' ေတြ ထည္႔သြင္းထားၿခင္း မရိွတဲ႔ structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ေတြလည္း ရိွသလို၊ center line bulkhead ေတြ ထည္႔သြင္းထားတဲ႔ structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ေတြလည္းရိွပါတယ္။

ဒါ႔အၿပင္ strength ပိုေကာင္းလာေစဖို႔ double side နဲ႔ double bottom ေတြနဲ႔ hopper structure ေတြကို၊ juncture အၿဖစ္ေပါင္းစပ္ထည္႔သြင္းကာ၊ တည္ေဆာက္ေလ့ရိွပါတယ္။ single deck မွာ topside tank ကို double side နဲ႔ juncture အၿဖစ္ေပါင္းစပ္ထည္႔သြင္းကာ၊ တည္ေဆာက္ေလ့ရိွသလို၊ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြကဲ႔သို႔ floor spaces နဲ႔ girders ေတြ တခုနဲ႔တခု closely spaced အေနနဲ႔နီးကပ္စြာ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ 'double bottom primary structure' တည္ေဆာက္ပံု arrangement ေတြကိုလည္း၊ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ အခၽိဳ႕ tanker ေတြရဲ႕ double bottom primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement မွာ၊ 'vertical primary webs' ေတြကို second double bottom floor အားလံုးနဲ႔၊ တညီတည္း aligned ခၽိန္ၿပီးတတ္ဆင္ကာ၊ horizontal side girders ေတြကို lower hopper tank ရဲ႕ အေပါါဖက္ upper flange juncture နဲ႔ ေအာက္ဖက္ lower flange juncture အၿဖစ္ေပါင္းစပ္ထည္႔သြင္းထားတတ္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ေတြ႔နိဳင္တဲ႔ primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကေတာ႔ 'single or multiple longitudinal girder system' ၿဖစ္ပါတယ္။ single deck ရဲ႕ deck transverses ေတြနဲ႔ double side ရဲ႕ vertical webs ေတြကို၊ တြဲဆက္ရာမွာ longitudinal girder ေတြကို support အၿဖစ္၊ တညီတည္း aligned ခၽိန္ကာ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ DWT တန္ခၽိန္ (၄၀၀၀၀) ေအာက္ေရနံတင္ သေဘ္ာေတြမွာေတာ႔ 'single or multiple longitudinal girder system' ကိုအသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ external deck transverses ေတြ ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ထားပါတယ္။ 


Fig. Typical transverse bulkhead arrangements for up to 150, 000 DWT double hull tanker

DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) နွင္႔အထက္မွ တန္ခၽိန္ (၁၅၀၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြရဲ႕ oil-tight transverse bulkhead အၿဖစ္အသံုးမၽားတဲ႔၊ ပံုသ႑န္ configurations ေတြကေတာ႔ (i) - 'vertically corrugated bulkheads' configuration နဲ႔ (ii) - 'plane bulkheads' တို႔ပဲၿဖစ္ပါတယ္။ vertically corrugated bulkhead နဲ႔ vertical webs ေတြကို၊ upper and lower stools ေတြၿဖင္႔ ခၽိတ္ဆက္တင္ဆင္သလို၊ plane bulkhead နဲ႔ vertical webs ေတြကိုေတာ႔ vertical stiffeners ေတြနဲ႔ horizontal stringers ေတြၿဖင္႔ ခၽိတ္ဆက္တင္ဆင္ပါတယ္။ သေဘ္ာရဲ႕ deadweight တိုးလာတာနဲ႔အမၽွ၊ yield strength တန္ဖိုးပိုမၽားတဲ႔ higher tensile steel အသံုးၿပဳဖို႔ လိုအပ္လာၿပီး၊ ေယဘုယၽအားၿဖင္႔ HT32 နဲ႔ HT36 high tensile steel ေတြကိုအသံုးၿပဳပါတယ္။

(၃) - DWT တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) နွင္႔ အထက္ သေဘ္ာေတြရဲ႕ primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကို၊ (i) longitudinal framing, (ii) double bottom - double side - single deck, (iii) hopper structure juncture, (iv) two longitudinal bulkheads, (v) double side with vertical primary webs, (vi) single deck with deck transverses, (vii) transverse vertical primary webs နဲ႔ (viii) double bottom primary structure consisting of floor space and longitudinal girders ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားေတြ႔ရပါတယ္။ 'longitudinal framing structure' ဟာ၊ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) ေအာက္ သေဘ္ာေတြရဲ႕ longitudinal framing structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement နဲ႔ တူညီသလို၊ 'double bottom - double side - single deck structure' ဟာလည္း၊ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) ေအာက္ သေဘ္ာေတြရဲ႕ double bottom single deck structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement နဲ႔တူညီပါတယ္။ 'hopper structure juncture' structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ဟာလည္း၊ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀၀၀၀) နွင္႔အထက္မွ တန္ခၽိန္ (၁၅၀၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြရဲ႕ hopper structure juncture တည္ေဆာက္ပံု arrangement နဲ႔တူညီပါတယ္။

cargo area ကို longitudinal bulkheads (၂) ခုၿဖင္႔ ပိုင္းၿခားရာမွ၊ အလယ္ center tank နဲ႔ ဘယ္နဲ႔ညာ port and star board side cargo tanks ေတြၿဖစ္ေပါါလာၿပီး၊ 'two longitudinal bulkheads' primary structure arrangement လို႔ေခါါပါတယ္။ တခါတရံမွာ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀, ၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြရဲ႕ longitudinal framing structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကဲ႔သို႔၊ center line longitudinal bulkhead (၁) ခုတည္းကိုသာ တတ္ဆင္ၿပီး၊ cargo area ကိုဘယ္နဲ႔ညာ port and star board side cargo tanks ေတြအၿဖစ္၊ တည္ေဆာက္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ 'double side with vertical primary webs' တည္ေဆာက္ပံုမွာ၊ vertical primary web အၿခင္းၿခင္း၊ တညီတည္း aligned ခၽိန္ၿပီး တတ္ဆင္ထားသလို၊ တခါတရံမွာ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀, ၀၀၀) နွင္႔အထက္မွ တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) ေအာက္ သေဘ္ာေတြရဲ႕ primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကဲ႔သို႔၊ second double bottom floor အားလံုးနဲ႔၊ တညီတည္း aligned ခၽိန္ၿပီးတတ္ဆင္ထားတာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ horizontal side girders ေတြကို၊ lower hopper ရဲ႕ အေပါါပိုင္း upper part မွာတြဲဆက္တတ္ဆင္ထားၿပီး၊ အရံ additional horizontal side girders (၂) ခု သို႔မဟုတ္ (၃) ခု ခန္႔ကိုေတာ႔ transverse bulkhead မွ horizontal stringers ေတြနဲ႔၊ တညီတည္း aligned ခၽိန္ကာတတ္ဆင္ထားပါတယ္။


Fig. Typical mid-ship sections for above 150, 000 DWT double hull tanker

'single deck with deck transverses' တည္ေဆာက္ပံု၊ arrangement ကေတာ႔၊ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀, ၀၀၀) နွင္႔အထက္မွ တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြရဲ႕ primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement ကဲ႔သို႔ single deck ရဲ႕ deck transverses ေတြနဲ႔ double side ရဲ႕ vertical webs ေတြကို၊ တြဲဆက္ရာမွာ longitudinal girder ေတြကို support အၿဖစ္၊ တညီတည္း aligned ခၽိန္ကာ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ primary structure တည္ေဆာက္ပံုၿဖစ္ပါတယ္။ 'transverse vertical primary webs' တည္ေဆာက္ပံု၊ arrangement မွာ အလယ္ဗဟို center cargo tank နဲ႔ ဘယ္နဲ႔ညာ port and star board side cargo tanks ေတြအတြင္းမွ၊ transverse vertical primary webs ေတြကို၊ ကန္႔လန္႔ၿဖတ္ cross-tie အေနနဲ႔ ခၽိတ္ဆက္ထားပါတယ္။ 


Fig. Typical transverse bulkhead arrangements for above 150, 000 DWT double hull tanker

longitudinal bulkhead မွာ longitudinal girders ေတြကို၊ တခုနဲ႔တခု (၄) မီတာမွ (၆) မီတာခန္႔ floor space အကြာအေဝးထားၿပီး၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ arrangement ကို၊ 'double bottom primary structure consisting of floor space and longitudinal girders' primary structure တည္ေဆာက္ပံုလို႔ေခါါပါတယ္။ DWT တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) နွင္႔ အထက္ tanker သေဘ္ာေတြမွာ၊ oil-tight transverse bulkhead အၿဖစ္၊ plane bulkhead configuration ပံုသ႑န္တမၽိဳးတည္းကိုသာ၊ အသံုးၿပဳၿပီး vertical webs ေတြကိုေတာ႔ vertical stiffeners ေတြနဲ႔ horizontal stringers ေတြၿဖင္႔ ခၽိတ္ဆက္တင္ဆင္ထားပါတယ္။


Reference : “Guidelines for the Inspection and Maintenance of Double Hull Tanker Structures” - Tanker Structure Co-operative Forum 2010 © International Chamber of Shipping, London and Oil Companies International Marine Forum, Bermuda.

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.

1 comment:

  1. ေရေႀကာင္းနဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔ေဆာင္းပါး ငတ္ေနတာနဲ႔ အေတာ္ပဲ၊
    Thank for sharing.

    ReplyDelete