Pages

Sunday, 19 August 2012

Critical area in double hull tanker - (၁)

double hull tanker သေဘ္ာေတြရဲ႕ tank structure မွာ၊ ပၽက္စီးမွဳ failure ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔၊ critical area ေနရာေတြရိွပါတယ္။ stress concentration effect, misalignment/ dis-continuity effect နဲ႔ corrosion effect တို႔ သက္ေရာက္ေနတဲ႔၊ ေနရာေတြဟာ သတိၿပဳရမယ္႔ "critical area" ေတြၿဖစ္ပါတယ္။ corrosion ၿဖစ္ပြားေနၿပီး၊ ၿမင္႔မားတဲ႔ higher stress ေတြသက္ေရာက္ေနတဲ႔ေနရာေတြမွာ ႀကီးမားတဲ႔အက္ကြဲမွဳ higher degree of cracking သို႔မဟုတ္ buckling လို႔ေခါါတဲ႔ တြန္႔ေခါက္ကာ ပံုသ႑န္ပၽက္ယြင္းမွဳ deformation ေတြၿဖစ္ေပါါနိဳင္ပါတယ္။ သေဘ္ာတည္ေဆာက္စဥ္ construction process ကာလအတြင္း၊ misalignment and dis-continuity effect ေႀကာင္႔၊ အပၽက္အစီးေတြ ၿဖစ္ေပါါေလ့ရိွပါတယ္။


Fig. Cargo tank corrosion

corrosion effect ဟာ အလၽွားလိုက္ horizontal surface မၽက္နွာၿပင္ေတြမွာ၊ ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္ေလ့ ရိွပါတယ္။ ေရနံစိမ္း crud oil နဲ႔ ေရနံထြက္ကုန္ပစၥည္း petroleum products ေတြအတြင္း၊ ေရာေနွာ ပါဝင္ေနေလ့ရိွတဲ႔ residual water ေတြနဲ႔ tank ေတြကိုေဆးေႀကာၿခင္း 'tank cleaning' ေဆာင္ရြက္ရာမွ၊ ကၽန္ရစ္ခဲ႔တဲ႔ ေရေတြဟာ၊ transverse bulkhead ရဲ႕ horizontal girders ေတြနဲ႔ inner bottom တို႔အႀကားေနရာေတြမွာ ရိွေနတတ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ေဆးမသုတ္ထားတဲ႔ un-coated area ေတြအၿဖစ္ ရိွေနမယ္ဆိုလၽွင္၊ plate wastage ဆိုတဲ႔ သံၿပားေဆြးေၿမ႕ပၽက္စီးမွဳေတြ၊ အလြယ္တကူ ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္နိဳင္ပါတယ္။ cargo tank ေတြအတြင္း၊ ထည္႔သြင္းအသံုးၿပဳတဲ႔ 'inert gas' ဟာ သံၿပားေဆြးေၿမ႕ပၽက္စီးမွဳ ၿဖစ္ေပါါၿခင္းကို၊ ေလၽွာ႔ခၽေပးနိဳင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ tank အတြင္းမွ 'ေရ' အႀကြင္းအကၽန္ residual water ေတြနဲ႔ inert gas အတြင္းပါဝင္ေနတဲ႔ sulphur တို႔ေပါင္းစပ္မိတဲ႔အခါ၊ သံေခၽးတက္ေစမယ္႔ corrosion fluids ေတြၿဖစ္ေပါါလာနိဳင္ပါတယ္။


Fig. Ballast tank corrosion

သေဘ္ာရဲ႕ ballast tank ေတြမွာ hard coating အၿဖစ္ေဆးသားအထူသုတ္ကာ၊ corrosion protection ေဆာင္ရြက္ႀကတဲ႔အၿပင္၊ sacrificial anodes ေတြတတ္ဆင္ၿပီး၊ 'corrosion protection' ကို ေဆာင္ရြက္ႀကပါတယ္။ sacrificial anodes ေတြကို တတ္ဆင္ၿပီး၊ corrosion ကိုေလၽွာ႔ခၽရာမွာ anode ဟာ 'immersed' အေနနဲ႔ ေရထဲမွာလံုးဝနစ္ၿမဳတ္ေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ေဆးမသုတ္မီွ ေဆာင္ရြက္ရတဲ႔ surface preparation လုပ္ငန္းစဥ္ကို သတ္မွတ္ထားတဲ႔အတိုင္း၊ တိကၽစြာေဆာင္ရြက္နိဳင္မွသာ coating system အား၊ ထိေရာက္စြာအကၽိဳးရိွရိွ အသံုးခၽနိဳင္မွာၿဖစ္ပါတယ္။ DWT တန္ (၅၀၀၀) နဲ႔အထက္၊ double bottom tanker ေတြတည္ေဆာက္တဲ႔အခါ၊ coating system အား၊ ထိေရာက္စြာအကၽိဳးရိွရိွ အသံုးခၽနိဳင္ရန္အတြက္ IMO ရဲ႕ Maritime Safety Committee မွ၊ MSC 215(82) resolution နဲ႔ MSC. 288(87) resolution တို႔ကို၊ SOLAS Chapter II-1/ 3-2 regulation အၿဖစ္ၿပဌာန္းထားၿပီး၊ "Performance Standard for Protective Coating" လို႔ေခါါပါတယ္။ coating system ဟာ intact အေနနဲ႔ ထူထဲ လံုေလာက္စြာရိွေနခဲ႔လၽွင္၊ corrosion ၿဖစ္ပြားမွဳကို တားဆီးေပးနိဳင္ေပမယ္႔၊ coating breakdown ဆိုတဲ႔ ေဆးသားကြာကၽမွဳ စတင္ၿဖစ္ေပါါတာနဲ႔ လၽွင္ၿမန္တဲ႔ accelerated corrosion ေတြ ခၽက္ၿခင္း ၿဖစ္ပြားေလ့ရိွပါတယ္။ stress concentration effect နဲ႔ အထပ္ထပ္အခါခါ အက္ကြဲမွဳ cyclic loading crack တို႔ေႀကာင္႔ ေဆးသားကြာကၽမွဳေတြ၊ ေပါါေပါက္နိဳင္ပါတယ္။ ပၽက္စီးမွဳ failure ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔၊ critical area ေနရာေတြကို၊ သေဘ္ာရဲ႕ dead weight အေပါါအေၿခခံၿပီး၊ ခြဲၿခားေဖာ္ၿပပါဦးမယ္။


Fig. Areas susceptible to stress concentration and misalignment of below 20, 000 DWT double hull/ double bottom tanker

(၁) - double hull tanker သေဘ္ာေတြရဲ႕ tank structure မွာ၊ stress concentration နဲ႔ misalignment effect ေႀကာင္႔ ပၽက္စီးမွဳ failure ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔ "critical area" ေတြကေတာ႔ mid-hold transverse section နဲ႔ transverse bulkhead ေနရာေတြ ၿဖစ္ပါတယ္။ အရြယ္အစားေသးငယ္ၿပီး၊ DWT တန္ခၽိန္ (၂၀, ၀၀၀) ေအာက္သေဘ္ာေတြရဲ႕ primary structure တည္ေဆာက္ပံု arrangement မွာ (၁) - mid-hold transverse section ရဲ႕ longitudinal bulkhead ေနရာေတြနဲ႔ (၂) - primary web ရဲ႕ inner bottom plating နဲ႔ transverse framing ရဲ႕ end bracket တို႔၊ ဆံုတဲ႔ေနရာေတြကို၊ 'critical area' ေတြအၿဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။


Fig. Areas susceptible to stress concentration and misalignment on transverse bulkheads of below 20, 000 DWT double hull/ double bottom tanker

"vertically corrugated bulkhead" မွ (၁) - inner bottom plate နဲ႔ corrugation အတြန္႔အေခါက္ အဆက္ေနရာေတြ၊ (၂) - deck plate နဲ႔ corrugation အတြန္႔အေခါက္အဆက္ေနရာေတြ၊ (၃) - deck longitudinal ေတြနဲ႔ corrugation အတြန္႔အေခါက္အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၄) - transverse bulkhead နဲ႔႔ဲ႔ horizontal side girders အဆက္ေနရာေတြဟာလည္း critical area ေတြၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ "horizontally corrugated bulkhead" မွ (၁) - longitudinal bulkhead နဲ႔ inner hull plate ရဲ႕ corrugation အတြန္႔အေခါက္အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၂) - transverse bulkhead နဲ႔႔ဲ႔ horizontal side girders အဆက္ေနရာေတြဟာလည္း 'critical area' ေတြၿဖစ္ပါတယ္။ 


Fig. Areas susceptible to stress concentration and misalignment on mid-ship section of below 150, 000 DWT double hull/ double bottom tanker without center line longitudinal bulkhead

(၂) (က) - "center line longitudinal bulkheads ေတြထည္႔သြင္းတည္ေဆာက္ထားၿခင္းမရိွတဲ႔ DWT တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) ေအာက္" double hull tanker သေဘ္ာေတြရဲ႕ "typical mid-hold transverse section" ေနရာေတြနဲ႔ "typical transverse bulkhead arrangement" ေနရာေတြမွာ၊ higher magnitude stress effect ေတြေႀကာင္႔၊ ပၽက္စီးမွဳ failure ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔ "critical area" ေတြရိွပါတယ္။ (၁) - lower hopper slopping plate နဲ႔ inner bottom plate တို႔ဆံုတဲ႔ေနရာေတြ၊ (၂) - lower hopper slopping plate နဲ႔ inner hull plate မွ longitudinal bulkhead တို႔ဆံုတဲ႔ေနရာေတြ၊ (၃) - lower hopper ရဲ႕အထက္ side web lower panel plate၊ (၄) - topside tank ရဲ႕ sloping plating သို႔မဟုတ္ longitudinal bulkhead နဲ႔ deck transverse bulkhead မွ end bracket တို႔ရဲ႕ အဆက္ေနရာေတြ၊ (၅) - topside tank ရဲ႕ sloping plating နဲ႔ longitudinal bulkheads တို႔ရဲ႕ အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၆) - side shell longitudinal connection နဲ႔ side web plating တို႔ရဲ႕ အဆက္ေနရာေတြဟာ၊ "mid-hold transverse section" မွ 'critical area' ေတြၿဖစ္ပါတယ္။


Fig. Areas susceptible to stress concentration and misalignment on transverse bulkheads of below 150, 000 DWT double hull/ double bottom tanker

DWT တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) ေအာက္ double hull tanker သေဘ္ာေတြမွာ၊ အတြန္႔အေခါက္ "vertically corrugated transverse bulkhead" ေတြနဲ႔ ၿပင္ညီ "vertically plane transverse bulkhead" ေတြကို၊ အသံုးၿပဳကာ တည္ေဆာက္ေလ့ရိွပါတယ္။ အတြန္႔အေခါက္ပံုသ႑န္ "vertically corrugated transverse bulkhead" မွာ (၁) - inner bottom plate နဲ႔ lower stool အဆက္ေနရာေတြ၊ (၂) - lower shelf plate နဲ႔ lower stool အဆက္ေနရာေတြ၊ (၃) - lower stool shelf plate နဲ႔ vertical corrugation အဆက္ေနရာေတြ၊ (၄) - upper stool shelf plate နဲ႔ vertical corrugation အဆက္ေနရာေတြ၊ (၅) - upper stool နဲ႔ longitudinal deck girder system အဆက္ေနရာေတြ၊ (၆) - side structure မွ lower stool side plating နဲ႔ upper stool side plating အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၇) - transverse bulkhead နဲ႔ horizontal side girder အဆက္ ေနရာေတြဟာ 'critical area' ေတြၿဖစ္ပါတယ္။

ၿပင္ညီ "vertically plane transverse bulkhead" မွာ (၁) - inner bottom plate နဲ႔ vertical stiffening အဆက္ေနရာေတြ၊ (၂) - horizontal stringers ေတြနဲ႔ vertical stiffening အဆက္ေနရာေတြ၊ (၃) - horizontal stringers ေတြနဲ႔ horizontal side girders အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၄) - watertight floor plate ရဲ႕ lower stool နဲ႔ inner bottom plate အဆက္ေနရာေတြ သို႔မဟုတ္ bottom shell longitudinal အဆက္ေနရာေတြဟာလည္း၊ stress concentration နဲ႔ misalignment effect ေႀကာင္႔ ပၽက္စီးမွဳ failure ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔ "critical area" ေတြၿဖစ္ပါတယ္။


Fig. Areas susceptible to stress concentration and misalignment on mid-ship section of below 150, 000 DWT double hull/ double bottom tanker with center line longitudinal bulkhead

(၂) (ခ) - "center line longitudinal bulkheads ေတြထည္႔သြင္းတည္ေဆာက္ထားတဲ႔၊ DWT တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) ေအာက္" double hull tanker သေဘ္ာေတြရဲ႕ "typical mid-hold transverse section" ေနရာေတြမွာလည္း (၁) - lower hopper slopping plate နဲ႔ inner bottom plate တို႔ ဆံုတဲ႔ေနရာေတြ၊ (၂) - lower hopper slopping plate နဲ႔ inner hull plate မွ longitudinal bulkhead တို႔ဆံုတဲ႔ေနရာေတြ၊ (၃) - transverse floor plate ေတြနဲ႔ center line longitudinal bulkhead မွ end brackets တို႔ဆံုတဲ႔ေနရာေတြ၊ (၄) - lower hopper ရဲ႕အထက္ side web lower panel plate၊ (၅) - center line longitudinal bulkhead မွ topside tank ရဲ႕ sloping plating သို႔မဟုတ္ longitudinal bulkhead နဲ႔ deck transverse bulkhead မွ end bracket တို႔ရဲ႕ အဆက္ေနရာေတြ၊ (၆) topside tank ရဲ႕ sloping plating နဲ႔ longitudinal bulkheads တို႔ရဲ႕ အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၇) - side shell longitudinal connection နဲ႔ side web plating တို႔ရဲ႕ အဆက္ေနရာေတြဟာ၊ 'critical area' ေတြၿဖစ္ပါတယ္။

အတြန္႔အေခါက္ပံုသ႑န္ "vertically corrugated transverse bulkhead" မွ (၁) - inner bottom plate နဲ႔ lower stool တို႔ရဲ႕ အဆက္ေနရာေတြ၊ (၂) - lower shelf plating နဲ႔ lower stool တို႔ရဲ႕ အဆက္ေနရာေတြ၊ (၃) - lower stool shelf plating နဲ႔ vertical corrugation အတြန္႔အေခါက္ အဆက္ေနရာေတြ၊ (၄) - upper stool shelf plating နဲ႔ vertical corrugation အတြန္႔အေခါက္ အဆက္ေနရာေတြ၊ (၅) - upper stool နဲ႔႔ဲ႔ longitudinal side girders အတြန္႔အေခါက္အဆက္ေနရာေတြ၊ (၆) - side structure နဲ႔ upper သို႔မဟုတ္ lower spool side plating အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၇) - transverse bulkhead နဲ႔႔ဲ႔ horizontal side girders အဆက္ေနရာေတြဟာလည္း 'critical area' ေတြၿဖစ္ပါတယ္။

ၿပင္ညီ "vertically plane transverse bulkhead" မွာ (၁) - inner bottom plate နဲ႔ vertical stiffening အဆက္ေနရာေတြ၊ (၂) - horizontal stringers ေတြနဲ႔ vertical stiffening အဆက္ေနရာေတြ၊ (၃) - horizontal stringers ေတြနဲ႔ horizontal side girders အဆက္ေနရာေတြ၊ (၄) - watertight floor plate ရဲ႕ lower stool နဲ႔ inner bottom plate အဆက္ေနရာေတြ သို႔မဟုတ္ bottom shell longitudinal အဆက္ေနရာေတြ၊ (၅) - center line longitudinal bulkhead နဲ႔ horizontal stringers အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၆) - center line longitudinal bulkhead နဲ႔ transverse bulkhead အဆက္ေနရာေတြဟာလည္း၊ stress concentration နဲ႔ misalignment effect ေႀကာင္႔ ပၽက္စီးမွဳ failure ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔ "critical area" ေတြၿဖစ္ပါတယ္။


Fig. Areas susceptible to stress concentration and misalignment on mid-ship section of above 150, 000 DWT double hull/ double bottom tanker with longitudinal bulkheads

(၃) - "center line longitudinal bulkheads ေတြထည္႔သြင္းတည္ေဆာက္ထားတဲ႔၊ DWT တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) အထက္ 'double hull tanker သေဘ္ာေတြရဲ႕ "typical mid-hold transverse section" ေနရာေတြမွာ (၁) - (၁) - lower hopper slopping plate နဲ႔ inner bottom plate တို႔ ဆံုတဲ႔ေနရာေတြ၊ (၂) - longitudinal bulkhead နဲ႔ double bottom floor panel ရဲ႕ hopper အဆက္ေနရာေတြ၊ (၃) - lower hopper sloping plate နဲ႔ side inner hull plate တို႔ဆံုတဲ႔ေနရာေတြ၊ (၄) - lower hopper ရဲ႕အထက္မွ side web lower panel ေနရာေတြ၊ (၅) - inner bottom နဲ႔ longitudinal bulkhead ရဲ႕ vertical transverse end bracket အဆက္ေနရာေတြ၊ (၆) - primary bottom bracket web ရဲ႕ toe connect နဲ႔ inner bottom အဆက္ေနရာေတြ သို႔မဟုတ္ primary bottom bracket web ရဲ႕ toe connect နဲ႔ longitudinal bulkhead အဆက္ေနရာေတြ၊ (၇) - inner hull side နဲ႔ wing cargo tank ရဲ႕ cross tie အဆက္ေနရာေတြ၊ (၈) - inner hull side နဲ႔ deck transverse end bracket အဆက္ေနရာေတြ၊ (၉) - double bottom floor pillar stiffeners ေတြနဲ႔ bottom သို႔မဟုတ္ bottom longitudinal connection အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ (၁၀) - ballast နဲ႔ load waterline region ေနရာ အႀကားမွ side web ေတြနဲ႔ဆက္ထားတဲ႔ side longitudinal connection အဆက္ေနရာေတြဟာ 'critical area' ေတြၿဖစ္ပါတယ္။ 


Fig. Areas susceptible to stress concentration and misalignment on transverse bulkhead of above 150, 000 DWT double hull/ double bottom tanker with longitudinal bulkheads

DWT တန္ခၽိန္ (၁၅၀, ၀၀၀) အထက္ 'double hull tanker သေဘ္ာေတြမွာ၊ ၿပင္ညီပံုသ႑န္ "vertically plane transverse bulkhead" ေတြကိုသာတတ္ဆင္တည္ေဆာက္ႀကၿပီး၊ (၁) - inner hull side နဲ႔ horizontal stringer အဆက္ေနရာ သို႔မဟုတ္ longitudinal bulkhead နဲ႔ horizontal stringer အဆက္ေနရာ၊ (၂) - inner bottom နဲ႔ vertical stiffening အဆက္ေနရာ သို႔မဟုတ္ horizontal stringer နဲ႔ vertical stiffening အဆက္ေနရာ၊ (၃) - watertight floor plate ရဲ႕ lower stool နဲ႔ inner bottom plate အဆက္ေနရာေတြ သို႔မဟုတ္ bottom shell longitudinal အဆက္ေနရာေတြနဲ႔ transverse bulkhead ရဲ႕ ဟိုဖက္ဒီဖက္ double side နဲ႔ inner hull longitudinal connection အဆက္ေနရာ သို႔မဟုတ္ side shell နဲ႔ inner hull longitudinal connection အဆက္ေနရာေတြဟာ၊ stress concentration နဲ႔ misalignment effect ေႀကာင္႔ ပၽက္စီးမွဳ failure ၿဖစ္ပြားေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔ "critical area" ေတြၿဖစ္ပါတယ္။


Reference Image credit to : “Guidelines for the Inspection and Maintenance of Double Hull Tanker Structures” - Tanker Structure Co-operative Forum 2010 © International Chamber of Shipping, London and Oil Companies International Marine Forum, Bermuda., ကို Aung Htut (AH) - PSPC – 'Performance Standard for Protective Coating' အေၾကာင္း, http://novaprofile.com/, http://www.acotec.be/

Remark : All images herein this website are for use of educational purpose only. The owner of this web site is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party. 

No comments:

Post a Comment