Pages

Friday 27 May 2011

AIS Automatic Identification System

ဒီ post ကို၊ ၿမန္မာအင္ဂၽင္နီယာဖိုရမ္ http://myanmarengineer.org/ မွ၊ ကူးယူေဖာ္ၿပပါတယ္။

AIS Automatic Identification System ကို၊ သေဘ္ာေတြရဲ႕ သြားလာေမာင္းနွင္ရာလမ္းေႀကာင္း Track ကို၊ ေၿခရာခံနိဳင္ဖို႕ နဲ႕ Traffic Congestion ေရလမ္းေႀကာင္းကၽပ္တဲ႔  ေနရာေတြမွာ၊ မေတာ္တဆ တိုက္မွဳေတြ ကို ေရွာင္ရွားနိဳင္ ေစဖို႕ရည္ရြယ္ကာ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳပါတယ္။

ဆိပ္ကမ္းအနီးတစ္ဝိုက္ေရၿပင္ေတြနဲ႕ ပင္လယ္ၿပင္ေတြမွာ၊ သေဘ္ာေတြရဲ႕ ေမာင္းနွင္သြားလာမွဳဟာ ဟိုးအရင္ကာလေတြထက္စာရင္ ပိုမိုမၽားၿပားလာၿပီး၊ Lack of Information of the Nearby Ship ဆိုတဲ႕ မိမိသေဘ္ာရဲ႕အနီးတစ္ဝိုက္မွာ သြားလာခုတ္ေမာင္းေနတဲ႕၊ သေဘ္ာေတြရဲ႕ သတင္းအခၽက္အၿပည္႕အစံုကို ရရိွနိဳင္စြမ္းနည္းပါးမွဳ နွင္႕ Misguiding Instructions from Port Authorities ဆိုတဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မၽားရဲ႕ မွားယြင္းစြာလမ္းညြွန္မွဳေတြေႀကာင္႕ မေတာ္တဆ တိုက္မွဳေတြ ၿဖစ္ေပါါေလ႕ ရိွပါတယ္။ ယေန႕ေခါါတ္ကာလမွာ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ ေတြအေနနဲ႔လည္း၊ မိမိသေဘ္ာ မွာသယ္ေဆာင္သြားတဲ႕ Cargo ကုန္ေတြနဲ႕ ပက္သက္ၿပီး၊ ေမာင္းနွင္ရာလမ္းေႀကာင္းေတြကို၊  Track ေၿခရာခံနိဳင္ဖို႕ ပိုမိုလိုအပ္လာ ပါတယ္။

AIS ဆိုတဲ႕ Automatic Identification System ဟာ၊ Ship Particulars ဆိုတဲ႕မိမိသေဘ္ာရဲ႕ အခၽက္ အလက္ေတြကို၊ Electronically အီလက္ထေရာနစ္သတင္းအခၽက္မၽားအၿဖစ္မွ Radio Wave Frequency အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲကာ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ အနီးတစ္ဝိုက္မွာ သြားလာခုတ္ေမာင္းေနတဲ႕၊ သေဘ္ာေတြ နဲ႕ Coastal Authorities လို႕ေခါါတဲ႕အနီးဆံုးကမ္းေၿခမွ၊အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမၽားထံသို႕ အလိုအေလၽွာက္ ေပးပို႕ ပါတယ္။
 
အသံုးၿပဳတဲ႕ Radio Wave Frequency ဟာ၊ VHF Very High Frequency ၿဖစ္ၿပီး၊ AIS ဟာ Transmitters အၿဖစ္လည္းေကာင္း Receivers အၿဖစ္လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ အခၽက္ အလက္ေတြကို၊ Transmitter အေနနဲ ႔ေပးပို႔ၿပီး၊ မိမိသေဘ္ာရဲ႕ အနီးတစ္ဝိုက္မွာ သြားလာ ေနတဲ႕၊ သေဘ္ာေတြထံမွ လက္ခံရ႐ိွတဲ႕ အခၽက္ အလက္ေတြကို၊ Receiver အေနနဲ႔ Display Unit မွာေဖာ္ၿပ ပါတယ္။


တစ္ခါ Satellite ၿဂိဳလ္တုမွတစ္ဆင္႕ GPS Global Positioning System မွာ လက္ခံရရိွတဲ႕ သေဘ္ာ တည္ေနရာ Position နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ႕ အခၽက္ အလက္ေတြကို၊ AIS ရဲ႕ Display Unit မွာ ေဖာ္ၿပပါတယ္။
Channel တစ္ခုတည္းနဲ႕ အခၽက္အလက္ေတြကိုေပးပို႕နိဳင္သလို၊ အရံ Channel သို႕မဟုတ္ Secondary Channel မွတစ္ဆင္႕၊ Interference or Loss of Information ဆိုတဲ႕ အေနွက္အယွက္ သို႕မဟုတ္ အခၽက္အလက္မၽားေပၽာက္ဆံုးမွဳေတြကိုလည္း၊ တားဆီးေပးထားနိဳင္ပါတယ္။

အခၽိန္နဲ႕တစ္ေၿပးညီ၊ ထုတ္လြွင္႕လက္ခံေနတဲ႕ အခၽက္အလက္ေတြမွာ သေဘ္ာနာမည္ Ship Name, Call Sign သေဘ္ာရဲ႕အေခါါသေက္တ, Speed သြားနံွဳး, Position တည္ေနရာ၊, Direction လမ္းေႀကာင္း, Rate of turn ေကြ႕ရင္လည္း ေကြ႕တဲ႕နံွဳး, Destination ဦးတည္ရာ စတဲ႕အခၽက္အလက္ေတြအၿပင္၊ သေဘ္ာရဲ႕ Length အလၽား, Breadth ဗၽက္အကၽယ္, Tonnage တန္ခၽိန္, နဲ႕ Draft ေရစူး စတဲ႕အခၽက္အလက္မၽား ပါဝင္ပါတယ္။

သေဘ္ာတိုင္းမွာ AIS ေတြတတ္ဆင္ထားတာမို႕၊ Channels ေတြ Congestion ကၽပ္ကုန္မွာလား လို႕ေမးစရာ ရိွပါတယ္။ AIS ေတြမွာ Channel Slots ေတြအေနနဲ႕ အရည္အတြက္အားၿဖင္႕ ၂၂၅၀ ခု ပါဝင္ၿပီး၊ ၂၆႕၆ မီလီစကၠန္႕အတြင္းမွာ Load ကို Channel Slots တစ္ခုမွအၿခားတစ္ခုဆီသို႕ခၽက္ ၿခင္း အလိုအေလၽွာက္ေၿပာင္းလဲကာ၊ ထုတ္လြွင္႕လက္ခံနိဳင္စြမ္းရိွတဲ႕အေႀကာင္းကို ေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္။

ပံုေတြကို google ကေနရွာေဖြကူးယူပါတယ္။
Post credit to : ဦးရီးထြန္း http://myanmarengineer.org/

No comments:

Post a Comment